Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 13:58 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
Hallo,

Ik ben Arjen den Boer ook bekend als Konstrukto.
Ik ben de ontwikkelaar van een bordspel genaamd Schrootoorlog.

Over het spel:

Schrootoorlog is een spel waar in robots elkaar bevechten op een speelbord vol verrassingen en obstakels die ruimte voor tactiek bieden.
Doel van het spel is om alle robots van de tegenstander te vernietigen.
Het is mogelijk om onderdelen van vijandige robots te beschadigen en/of verwijderen, daarnaast hebben robots een accu die leeg kan raken en bijgevuld kan worden.
Voor dat bijvullen zijn er specifieke vakjes op het bord, er zijn echter ook vakjes waar kanskaarten gepakt kunnen worden die zowel een voor- als nadelig effect kunnen hebben.
Er is in het ontwerp bewust gekozen voor een speelse sfeer waar kans een grote rol in speelt maar ook tactiek van groot belang is.
Bestook je tegenstanders met Cyborg Zombies, Hulphonden en Toffee Puddingen en claim het strijdperk voor jezelf!

Over de werkwijze:

De grote uitdaging voor mij persoonlijk is allereerst om een spel te ontwerpen met een goede balans, met elke versie kom ik daar een stap dichter bij.
Daarnaast wil ik zo veel mogelijk zelf doen, het is leuk om je in verschillende disciplines te verdiepen.
Zo heb ik naast het ontwerp ook al het tekenwerk voor mijn rekening genomen en is er zelfs een cd verschenen (onder de zelfde naam te beluisteren op Spotify) die zich in het zelfde universum afspeelt.

Ik ben ook een groot voorstander van het gebruik van open source software.
Het is bijzonder leuk om programma's door input van een community te zien groeien, en ik durf te stellen dat de programma's die ik gebruik (krita & paint.net), niet onder doen voor de programma's die door commerciële ontwikkelaars uitgebracht worden.
De mensen die aan open source software werken hebben ook doorgaans de zelfde doe-het-zelf mentaliteit die ook mijn filosofie in mijn werk is.

Het testen:

Het spel is al op heel wat mensen uitgetest maar natuurlijk blijf ik graag testen omdat maar al te vaak blijkt dat er nog wel kleine dingetjes aan bijgeschaafd kunnen worden.
Ik sta dan ook open voor alle ideeën op dat gebied.

Ik ben heel benieuwd om te horen hoe het concept op jullie overkomt!

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door konstrukto op di 26 feb 2019, 09:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 22:55 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik heb zojuist even zitten luisteren naar 'Het Ding Is Briljant'. Ik zat toch al in progsferen, aangezien ik zojuist mijn recensie van het nieuwe album van The Dear Hunter (wat een plaat, trouwens!) heb ingeleverd bij mijn redactie :D

Ik ben op zich best aangenaam verrast. Heel eerlijk; ik had dit niveau niet direct verwacht namelijk. Ik vraag me wel af of rappers dit nog rap noemen, maar ach; boeiend :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 22:56 
2. Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Succes met het project, trouwens!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 23:05 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
dank je wel voor je reactie Bartjes!
ik denk dat het inschatten van het speelniveau van een band inderdaad moeilijk in te schatten
kan zijn, zeker als het geen gevestigde naam betreft.
natuurlijk ben ik dan heel blij om te horen dat je het wat vond!
de track 'ploegscharen tot zwaarden' heeft stilistisch wat meer rap-elementen in zich, d.w.z. de compositie neigt iets meer naar een hiphop beat en de flow gaat mee.
dat gezegd hebbend, we zien en gebruiken rap vooral als een manier om je stem te gebruiken en raken inderdaad het grootste deel van de tijd een heel eind van de hiphop af.
als we de genre-aanduidingen van bijv. progarchives.com volgen zou je dit eclectic prog kunnen noemen.

het nieuwe Dear Hunter album ga ik zeker beluisteren, bedankt voor de tip!

heb je de pagina over het spel ook bekeken? wat voor indruk maakte dat op je?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 23:09 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
konstrukto schreef:
dank je wel voor je reactie Bartjes!
ik denk dat het inschatten van het speelniveau van een band inderdaad moeilijk in te schatten
kan zijn, zeker als het geen gevestigde naam betreft.
natuurlijk ben ik dan heel blij om te horen dat je het wat vond!
de track 'ploegscharen tot zwaarden' heeft stilistisch wat meer rap-elementen in zich, d.w.z. de compositie neigt iets meer naar een hiphop beat en de flow gaat mee.
dat gezegd hebbend, we zien en gebruiken rap vooral als een manier om je stem te gebruiken en raken inderdaad het grootste deel van de tijd een heel eind van de hiphop af.
als we de genre-aanduidingen van bijv. progarchives.com volgen zou je dit eclectic prog kunnen noemen.

het nieuwe Dear Hunter album ga ik zeker beluisteren, bedankt voor de tip!

heb je de pagina over het spel ook bekeken? wat voor indruk maakte dat op je?


Ik snap overigens heel goed dat je 'rap' als aanduiding kiest, want dat maakt het wel meteen duidelijk wat je kunt verwachten.

Ik heb de spelpagina ook bekeken; ben zojuist nog even teruggegaan. Ik moet een beetje denken aan het hoekje van Heroscape en dat soort spellen. Terecht?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 23:24 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
Citaat:
Ik heb de spelpagina ook bekeken; ben zojuist nog even teruggegaan. Ik moet een beetje denken aan het hoekje van Heroscape en dat soort spellen. Terecht?


Ik zou zeggen niet geheel onterecht, er zijn zeker raakvlakken met dit soort spellen.
De grootste verschillen zitten hem er denk ik in dat 'Schrootoorlog' eenvoudiger van opzet en toonzetting is en een grotere rol geeft aan de verbruik van energie en de invloed van kaarten die de speelomstandigheden kunnen veranderen.
Het speelveld is modulair maar niet in de mate van Heroscape.
Er zijn 6 types speelborden om uit te kiezen en die kunnen naar wens gecombineerd worden.
In spellen als 'Heroscape' zijn de afzonderlijke vakjes zelfs aanpasbaar.
Heroscape e.d. zijn daarnaast echte role playing games terwijl Schrootoorlog een traditioneler bordspel is met sommige RPG elementen.
Dan is er ook nog de schaal, een speler in Schrootoorlog heeft 2 units (zonder speciale abilities) en kan met veel geluk er 1 of 2 bij krijgen tijdens het spelen.
Er zijn dus overeenkomsten maar ook veel significante verschillen.

hier onder een voorbeeld van hoe units en scorekaarten ongeveer in elkaar zitten en een voorbeeld hoe een module van het speelbord er uit kan zien en hoe units zich daar toe verhouden:

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: do 29 sep 2016, 23:49 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
ik heb de afgelopen dagen wat veranderingen voor het spel doorgevoerd.
het is mijn bedoeling om zeer binnenkort de spelregels hier te gaan delen waarna er een te downloaden versie zal komen voor de knutselaars onder jullie.

een van de grotere veranderingen wil ik wel vast delen:
ik ben afgestapt van het modulaire spelbord omdat tijdens het testen de borden toch te vaak verschuiven.
er komt dus een vast bord met op de rand de tekst van de track die cd en spel verbind, 'ploegscharen tot zwaarden'.

updates voor de website volgen later omdat ik buiten het speelbord alle veranderingen met het aangepaste spelregelboekje tegelijk wil presenteren.

hier onder een afbeelding van hoe het bord er uit gaat zien:

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2016, 13:52 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
de veranderingen voor het spelregelboekje zijn doorgevoerd.
ik heb heel veel gehad aan de link die elders op dit forum werd geplaatst met daar in 10 tips voor spelontwikkelaars.
van de zelfde auteurs zag ik echter ook een filmpje met dingen die zij graag in een spel zien, daar heb ik zo mogelijk nog meer aan gehad en dat heeft geresulteerd in de volgende wijzigingen:

- unitkaarten worden niet meer willekeurig uit de stapel getrokken maar mogen voortaan gekozen worden
- er is een nieuw mechaniek toegevoegd, de kanstegel. dit zijn tegels die spelers blind op willekeurige plekken op het speelbord plaatsen en die omgedraaid worden als een unit er op komt, er zijn een viertal varianten met positief of negatief effect
- er is een kanskaart toegevoegd die een voortijdig einde van het spel mogelijk maakt indien er aan een bepaalde voorwaarde voldaan wordt
- ik heb balanswijzigingen doorgevoerd die zorgen dat een spel sneller kan eindigen

natuurlijk zeggen deze wijzigingen jullie niet veel omdat jullie slechts in heel ruwe lijnen bekend zijn met het spelconcept.
dat was heb ik bewust zo gedaan maar dat veranderd vanaf dit moment.
de huidige spelregels kunnen als pdf gedownload worden, het gehele spel komt zeer binnenkort als download beschikbaar voor testers die van knutselen houden.
wijzigingen voor de website komen als dat klaar is.

downloadlink van de spelregels: http://www.mediafire.com/file/qc52qgy52zkqfw2/schrootoorlog_spelregels.pdf

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 16:28 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
het is zo ver!

download nu het spel via de website: http://www.schrootoorlog.nl
of direct, via deze link: http://www.mediafire.com/file/tbd6npqxx ... oorlog.zip

graag hoor ik jullie bevindingen, dat kan via het contactformulier op de website of natuurlijk via een PM op dit forum.

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door konstrukto op do 24 nov 2016, 22:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2016, 16:33 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
per vandaag is een testversie van 'Schrootoorlog' te downloaden.
je moet die dan wel zelf even in elkaar zetten.

Schrootoorlog is een bordspel waarin robots elkaar bevechten dat uitgebracht zal gaan worden samen met een science-fiction conceptalbum.
meer informatie over het spel en de cd is te vinden op: www.schrootoorlog.nl
of in dit forum topic: ontwerpers-designers/topic18436.html

graag hoor ik jullie bevindingen, dat kan via het contactformulier op de website of natuurlijk via een PM op dit forum.
ook wijs ik jullie graag op de facebookpagina van schrootoorlog: https://www.facebook.com/schrootoorlog

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016, 22:24 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
het is alweer een maand geleden dat ik een testversie van het spel beschikbaar heb gesteld in het nederlands (gratis te downloaden!)
vanaf heden is de engelse versie ook beschikbaar!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Naast het aanbieden van een engelse versie heb ik het te downloaden pakket ook uitgebreid, de verhaallijn van het project is toegevoegd evenals uit te printen bestickering voor een doos.

english version: http://www.mediafire.com/file/j985u3lrm ... p_wars.zip
nederlandse versie: http://www.mediafire.com/file/tbd6npqxx ... oorlog.zip

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Schrootoorlog
BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016, 22:26 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
het is alweer een maand geleden dat ik een testversie van het spel beschikbaar heb gesteld in het nederlands (gratis te downloaden!)
vanaf heden is de engelse versie ook beschikbaar!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Naast het aanbieden van een engelse versie heb ik het te downloaden pakket ook uitgebreid, de verhaallijn van het project is toegevoegd evenals uit te printen bestickering voor een doos.

english version: http://www.mediafire.com/file/j985u3lrm ... p_wars.zip
nederlandse versie: http://www.mediafire.com/file/tbd6npqxx ... oorlog.zip

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2017, 15:34 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
groot nieuws!

de cd is nu te beluisteren en/of aan te schaffen via http://www.schrootoorlog.nl, spotify, itunes, tidal, deezer en google play

naar aanleiding van feedback ontvangen uit testpotjes heb ik een paar veranderingen aan het spelbord aangebracht:

- het bord heeft nu een duidelijke buitenrand, zodat duidelijker is waar doks geplaatst kunnen worden
- vakjes die deels over obstakels heen liggen zijn nu met stippellijnen aangegeven, om duidelijk te maken dat dat plekken zijn waar pionnen toch geplaatst mogen worden

hier onder de oude en nieuwe versies

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 09 jun 2018, 21:28 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb, maar ik heb ondertussen niet stil gezeten!
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met een grote revisie ronde en heb heel wat dingen veranderd en hopelijk verbeterd.
De verbetering die mij momenteel het meest vreugdevol stemt is de toevoeging van het spel aan Tabletop Simulator via de Steam Workshop (zowel in het Nederlands als in het Engels), ik ga er vanuit dat de meeste mensen hier weten wat dat is en betekent.
Dit heeft een groot effect op de testmogelijkheden van het spel!

Welnu, hier de belangrijkste veranderingen van de laatste tijd:

- de unit- en scorekaart zijn samen in 1 kaart geïntegreerd
- onderdelen worden bij aanvallen met nieuwe symbolen en een nieuwe dobbelsteen aangegeven
- het bord heeft een grafische update gekregen en bevat een legenda voor kans-fiches
- de units hebben eigen speelstenen gekregen met hun hoofd er op afgebeeld
- alle units zijn in kleur uitgevoerd
- er zijn 3 nieuwe units toegevoegd
- het spel is voortaan speelbaar voor maximaal 4 spelers, in plaats van 3
- er zijn manieren om energie op te laden bij gekomen
- alle kanskaarten hebben een nieuw ontwerp gekregen, ook in kleur

Vanwege de toevoeging aan Tabletop Simulator is er geen gratis testversie meer te downloaden.

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2019, 09:24 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
Afbeelding

wederom zijn er wat dingen, met name in het artwork, veranderd

- een geheel nieuw speelbord
- op het speelbord een nieuw mechaniek genaamd 'portalen' (zie spelregels)
- een geheel nieuw logo
- een drietal nieuwe kanskaarten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
- het fysieke spel gaat nu haar laatste testfase in!

check de vernieuwde spelregels hier: https://drive.google.com/file/d/1RnLm9eH5ynbyj1UMfBMsrMOa7szv4NzK/view?usp=sharing

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spelontwerpers en designers  
 Feed - Onderwerp - 'Schrootoorlog' nu in de openbare testfase  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Schrootoorlog



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®