Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016, 13:58 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 12
Woonplaats: Vught
Hallo,

Ik ben Arjen den Boer ook bekend als Konstrukto.
Ik ben de ontwikkelaar van een bordspel genaamd Schrootoorlog.

Over het spel:

Schrootoorlog is een spel waar in robots elkaar bevechten op een speelbord vol verrassingen en obstakels die ruimte voor tactiek bieden.
Doel van het spel is om alle robots van de tegenstander te vernietigen.
Het is mogelijk om onderdelen van vijandige robots te beschadigen en/of verwijderen, daarnaast hebben robots een accu die leeg kan raken en bijgevuld kan worden.
Voor dat bijvullen zijn er specifieke vakjes op het bord, er zijn echter ook vakjes waar kanskaarten gepakt kunnen worden die zowel een voor- als nadelig effect kunnen hebben.
Er is in het ontwerp bewust gekozen voor een speelse sfeer waar kans een grote rol in speelt maar ook tactiek van groot belang is.
Bestook je tegenstanders met Cyborg Zombies, Hulphonden en Toffee Puddingen en claim het strijdperk voor jezelf!

Over de werkwijze:

De grote uitdaging voor mij persoonlijk is allereerst om een spel te ontwerpen met een goede balans, met elke versie kom ik daar een stap dichter bij.
Daarnaast wil ik zo veel mogelijk zelf doen, het is leuk om je in verschillende disciplines te verdiepen.
Zo heb ik naast het ontwerp ook al het tekenwerk voor mijn rekening genomen en is er zelfs een cd verschenen (onder de zelfde naam te beluisteren op Spotify) die zich in het zelfde universum afspeelt.

Ik ben ook een groot voorstander van het gebruik van open source software.
Het is bijzonder leuk om programma's door input van een community te zien groeien, en ik durf te stellen dat de programma's die ik gebruik (krita & paint.net), niet onder doen voor de programma's die door commerciële ontwikkelaars uitgebracht worden.