Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




174 berichten | Pagina 1 van 12 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 13:49 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Even een trip down memory lane; wat was het eerste spel in je collectie? Of welk spel bezorgde je het spellenvirus?

Bij mij was dat Ra, van Reiner Knizia. Op de gok gekocht in de winkel, omdat mijn partner en ik zin hebben om eens een spel te doen. De doos sprak ons enorm aan, maar we hadden er verder nog nooit van gehoord, evenmin als van Reiner Knizia. Eenmaal thuisgekomen kwamen we er achter dat het spel met minimaal 3 spelers gespeeld moest worden... -Beginnersfoutje, zullen we maar zeggen, aangezien we toen nog geen actieve medespelers hadden ;)

Na Ra kocht mijn partner - ivm de hype - Kolonisten en toen brak het virus pas echt uit (en sloeg tevens over op meerdere personen in mijn omgeving, waardoor we nu vaste medespelers hebben en dus ook Ra wat vaker kunnen doen, al is er inmiddels een prima 2-spelervariant op de markt).


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 13:52 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Eerste spel in mijn collectie..... ik heb echt geen flauw idee. Ik denk Boonanza?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 13:59 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik heb je deze Knizia anders ook nog ooit cadeau gedaan: spellen/detail/star-wars_403.html

:wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 14:02 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Klopt inderdaad ;) Nog eens een keer doen.... kijken of hij "Spellenkast" waardig is ;)

Overigens, was jou eerste spel in je collectie niet "Letter voor letter"? Of tel je die niet mee bij je collectie? ;)

Dat spel mist nog in de spellendatabase overigens ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 14:05 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
P.T. schreef:
Klopt inderdaad ;) Nog eens een keer doen.... kijken of hij "Spellenkast" waardig is ;)

Overigens, was jou eerste spel in je collectie niet "Letter voor letter"? Of tel je die niet mee bij je collectie? ;)

Dat spel mist nog in de spellendatabase overigens ;)


Was niet van mij, maar van mijn vrouwke...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 14:06 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Even monopoly enzo buiten beschouwing gelaten. Union Pasific, niet snel daarna gevolgd door Carcassonne

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 14:17 
6. BattleLore (2006)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
UP wil ik binnenkort weer eens op tafel leggen; lang niet meer gedaan en daardoor (nog) niet door mij gewaardeerd in de spellendatabase.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 14:57 
8. StreetSoccer (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bij mij was het "Land in Zicht" dat het virus aangewakkerd heeft. Ik wilde een keer iets leuks voor mijn vriendin meenemen en hoewel we toen nog geen spellen speelden, sprak dit me erg aan. En terecht bleek wel: het spel kwam vaak op tafel en kreeg al snel navolging van Big City en Union Pacific. We zijn nog steeds niet uitgekeken op deze spellen. Waar latere aankopen inmiddels de deur weer uit zijn, hebben we deze gehouden. Af en toe komen ze nog steeds op tafel.
Enne... die vriendin is ook gebleven hoor! :mrgreen:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 15:13 
2. Orléans (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Kolonisten kaartspel. Gekocht in een opwelling tijdens een regenachtige vakantie. Eindeloos veel keer gespeeld en vorige week nog eens een keer (het was alweer 3 jaar geleden dat deze op tafel was geweest. We kregen zodoende onverwacht de spellenmaak te pakken (ik iets meer dan mijn man overigens, maar toch). Na een half jaartje kocht ik Carcassonne, puur op de gok, en ook dat sloeg aan. 3e in de rij was Leeuwenhart en toen kwam er een niet te stuiten stroom...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 15:28 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen.
Maar ik denk toch dat de Kolonisten van Catan dan het eerste spel "nieuwe stijl" in mijn bezit was.
Dit heb ik geloof ik ergens eind jaren '90 gekregen met kerst van mijn zus die in Duitsland woont.
De vonk sloeg nog niet direct over. Ook omdat we eigenlijk niemand kende om het mee te spelen en met zijn 2en ging het toen nog niet. :cry:

Het echte spellen spelen kwam pas goed op gang ergens in 2002 met de aanschaf van Carcassonne en het Catan-kaartspel. Wat kleine spellen volgde zoals Machiavelli, Zeus & Hera, Clans en Babel. Met name gericht op 2p spellen.
Toen in 2004 de V&D in Helmond er mee ophield en alles voor bodemprijzen eruit ging, ging ik helemaal los.
En vanaf die tijd is het virus niet meer te stoppen. :lol:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 15:32 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Mijn vriendin heb ik overigens aan de praat gekregen met Carcassonne. Nadat ze die in huis had gehaald, begon de hele familie aan de spelletjes en blijft de kast van haar ouders en broertje alleen maar groeien.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 15:54 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 215
Woonplaats: Zulte
Het eerste spel 'nieuwe stijl' (dus Monopoly, Stratego, Scrabble, ed. buiten beschouwing gelaten) in onze collectie was: Caesar & Cleopatra. Daarna kwam het Kolonisten van Catan-kaartspel, daarna Capone en na ons eerste bezoek aan Spiel (ik gok in 2002?) zouden er nog een gigantisch groot aantal volgen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 19:24 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Dat is te lang geleden voor mijn geheugen (1979).

Het is Magic Realm, Freedom in the Galaxy of Third Reich


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 19:49 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 87
De oorzaak van onze spellenverslaving was de aankoop van Tikal in 2001.....

_________________
<< The pursuit of approval usually ends in disaster >>


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010, 21:17 
Locomotief

Berichten: 34
Aegean Strike van Victory Games. Wow, dat is inmiddels al wel 26 jaar en 800+ spellen geleden.

Ik heb het nog steeds en het gaat nooit weg. Een soort van geluksdubbeltje :)


Laatst bijgewerkt door F. Haksttege op za 21 aug 2010, 22:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
174 berichten | Pagina 1 van 12 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 12  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Wat was het eerste spel in je collectie?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart, BaSL, usurper

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

spelcollectie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®