Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016, 11:54 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Ik kijk naar Rahdo, maar ik probeer me niet te laten aansteken door zijn enthousiasme. Ik vind het er vaak net dat tikkeltje over, en hij is quasi over alles enthousiast, daardoor verliest ie aan geloofwaardigheid bij mij.
De mening die ik nog het meeste volg is die van mijn medespelers, aangezien ik ondertussen wel een spelgroep gevonden heb die grotendeels dezelfde smaak heeft is dit wel leuk om tips en nieuwtjes van te vernemen.
Dan lees ik nog wat blogs op BGG, met als favoriet Mina's Fresh Cardboard.
Heel af en toe luister ik een podcast, maar hier heb ik geen favorieten.
Van The Dice Tower ben ik geen fan omdat er te veel Ameritrash tussen zit naar mijn smaak, of dat idee heb ik toch.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016, 12:49 
kooiker

Berichten: 707
10 jaar geleden was ik fan van Spelmagazijn en Spellenclub13. Ik vind De tafel plakt ook prima maar mis toch echt die oude recensiesites die bijna dagelijks werden bijgehouden. Filmpjes van Nox en Dicetower vergelijk ik meestal en probeer daarna zelf een oordeel te vormen omdat ik al ondervonden heb dat ik soms precies wel iets leuk vind wat afgekraakt wordt en andersom. Het gaat er mij om dat ik een beeld van het spel en het mechanisme heb, en dat laten ze duidelijk zien. Ik kan dan zelf wel aardig inschatten of ik dat leuk vind.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2016, 09:29 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 89
Woonplaats: Zoetermeer
SigiScsi schreef:
5. Shut Up & Sit Down: vermakelijke Britse reviews waar helaas het komische soms de overhand neemt op review relevantie. :wink:

6. No Pun Included: wederom Brits & komisch, maar wel goeie reviews door Efka. Aanradertje. :thumbup:


Shut up & Sit Down levert consequent de beste en meest vermakelijk reviews. Ik ben het totaal niet met je eens dat de komische noot de overhand neemt. Paul, Quinns en Matt zijn de enige recensenten op het moment die naast het positieve ook de negatieve ondertonen van bepaalde bordspellen durven te belichten (zoals seksistische en racistische elementen in bordspellen). Buiten dat weten ze ook goed te omschrijven wat bepaalde bordspellen zo leuk maakt door op het thema in te gaan terwijl de Tom Vassals en Joel Eddys beginnen vaak meteen te praten over mechanieken en spelonderdelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2016, 14:12 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Utrecht
Ik kijk nog altijd regelmatig op Spellengek.
En soms ook op http://www.truusentruus.nl/index.php en minder vaak op http://spellenclub13.be/recensies/

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2016, 09:49 
Rooster Booster

Berichten: 82
Woonplaats: Hoorn Nederland
Dank nogmaals voor de reacties. Het ligt aan mijzelf, maar al die mensen die filmpjes maken met daarin de bespreking van een bordspel, onderwijl proberend daar een soort komische inslag aan mee te geven -> ik hou er niet van! Ik vind een site als Truus en Truus erg prettig. Kort, bondig en precies wat ik van een spel wil weten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2016, 11:17 
1. De Vorsten van Florence (2000)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Spellengek, Truusentruus en spellenclub13 zijn toch alle 3 niet meer Up-to-date? Alle drie fijne sites maar recente reviews staan er niet op. Ik ben toch voor de meningen afhankelijk van BSM en BGG.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2016, 17:56 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 361
Woonplaats: Utrecht
EEMBC schreef:
Spellengek, Truusentruus en spellenclub13 zijn toch alle 3 niet meer Up-to-date? Alle drie fijne sites maar recente reviews staan er niet op. Ik ben toch voor de meningen afhankelijk van BSM en BGG.

Up to date is een supjectief begrip, maar
Spellengek: Vanaf september 7 nieuwe recensies
Van die andere twee sites zie ik zo 123 niet wanneer welke recensie geplaatst is.

_________________
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2016, 18:30 
3. El Grande Decennial Edition (2006)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Je hebt gelijk wat Spellengek betreft. Dagmar is gelukkig weer tamelijk actief met haar reviews, waar ik blij mee ben (en ook lang niet altijd mee eens :D ). Daarvoor was het toch behoorlijk stil. Het is een site die ik wel altijd bezoek als er iets te lezen valt over een spel. Maar dan toch vooral voor de oudere spellen, waar er dan ook meerdere meningen van zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Welke mening volgt u?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®