Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




262 berichten | Pagina 1 van 18 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 dec 2016, 10:46 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Hoi, ik ben nieuw in de bordspellen wereld..we hebben onszelf voor sinterklaas De legende van Andor, Avonturenland en Elfenland cadeau gedaan. Nu heb ik een vraag over Andor, en er komen vast nog vragen bij de komenden tijd denk ik :D .
We hebben het introductiespel gedaan en de 1e legende...verloren. Bij de tweede poging hebben we het introductiespel overgeslagen (en weer verloren). Is dit de bedoeling of moet je elke keer het introductiespel meespelen? Ik wist nu bv niet waar mijn speelfiguur moest starten. Ook spelen we steeds met 2 spelers, iemand nog belangrijke tips voor legende 1 voor 2 spelers?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 dec 2016, 10:56 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Elke keer als je Legende 1 speelt, moet je ook de introductieronde spelen, want die bepaalt waar de helden staan aan het begin van de 2e dag. Let goed op de volgorde waarin je de opdrachten vervult. Volg voor aanvang van de 2e dag de aanwijzingen in het spelregelboek. Vanaf nu zijn de legendekaarten leidend.

Als je besluit Legende 2 (of verder) te spelen, dan volg je alleen nog de aanwijzingen op de legendekaarten en worden nieuwe spelregels op deze kaarten uitgelegd. (er komt nog veel meer :) )

Een algemene tip:
- Het is niet de bedoeling om alle monsters te verslaan. Versla alleen die monsters die ervoor zouden zorgen dat je de legende verliest. Probeer een ketting te doorbreken, zodat er niet meerdere monsters tegelijk De Rietburcht binnendringen.

Een specifieke tip voor Legende 1:
- Er leiden meer wegen naar De Boom der Liederen. Goed kijken!


Succes en veel plezier in Andor!

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door pleunie.william op za 22 dec 2018, 09:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 dec 2016, 12:34 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Bedankt voor je snelle reactie, we gaan het vanavond nog eens proberen!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 27 dec 2016, 20:35 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Nog even een vraagje..hoe gebruik je die tunnel rechts onderaan, veld 84. Ga je daar in via die poort op veld 71?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016, 02:19 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Dat is, vooralsnog, geen doorgang, maar je weet nooit wat er nog uit het brein van Michael Menzel komt. Veld 71 is fictief een doorgang naar de kaart op de achterzijde van het speelbord (ook veld 71), maar je kunt er in een legende geen gebruik van maken.
Bij legende 3 zorgt 1 van de 4 mogelijke Varkur-kaarten dat een sterke trol zich na elke dag 1 veld in de richting van veld 84 beweegt. Ook bij de uitbreiding "Het Sterrenschild" kan de Krahder in die richting lopen. Veld 83 is ook zo'n geïsoleerd veld waar je niet naar toe kan.

Is het gelukt om legende 1 te winnen?

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door pleunie.william op di 03 jan 2017, 14:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016, 10:23 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Goedemorgen, ja het is gelukt, onze boogschutter kon net via een veld tussen 2 skrallen doorlopen, we zijn dus gewoon via het bos gegaan. Net op tijd, de verteller stond al op M. Dus veld 71 en 84 gebruik je voorlopig niet begrijp ik. Ik had ergens gelezen over een bergpas die je kan gebruiken om bij de boom te komen..waar is die route dan? Zoals je ziet zijn we beginners :shock: . Ik had gisteren de tovenaar maar daar kon ik niet veel mee met die ene dobbelsteen. :x


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016, 10:45 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Als je om de bron van de rivier heen loopt, dat wordt ook wel de bergpas genoemd.
Jullie hebben de goede weg gevonden.
Je zult merken dat de tovenaar misschien wel de sterkste held van allemaal is. Het is niet erg als hij minder wilskrachtpunten heeft, omdat dat niet ten koste gaat van het aantal dobbelstenen dat hij mag werpen in een gevecht. Met zijn speciale eigenschap mag hij zijn dobbelsteen naar de overliggende zijde draaien zodat hij altijd minimaal 4 gooit.

Ik zal niet te veel prijsgeven, maar
hij mag die eigenschap ook gebruiken om een dobbelsteen van een andere held om te draaien in een gezamelijk gevecht. Dit kan erg gunstig zijn als die andere held een nog-door-jullie-te-ontdekken voorwerp van het uitrustingstableau heeft verkregen. De tovenaar hoeft dus ook niet zo nodig mee te delen in de beloning als een monster is verslagen, wat weer gunstig is voor de andere helden.
Er komen ook nog andere voorwerpen in het spel die vooral in het bezit van de tovenaar erg krachtig zijn.

Er valt nog zo veel te ontdekken en elke legende verloopt steeds anders. Ik heb gisteren voor de 86-ste keer Andor gespeeld en ben het nog lang niet beu!

Succes in Legende 2 en ik lees graag hoe het is verlopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016, 11:33 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Hoi Pleunie (of William :) ) Bedankt voor je reacties, daar kan ik wat mee. Dan hebben we inderdaad de bergpas gebruikt gisteren. Wauw 86 keer Andor spelen! Leuk hoor! Is het je favoriete spel? Ik weet niet of het ons gaat lukken om zo vaak te spelen. We moeten toch steeds wachten tot de kinderen in bed liggen, we willen het wel aan ze gaan leren maar eerst even zelf het spel goed ontdekken.Onze dochters zijn 8 en 9 dus hopelijk kunnen ze over een tijdje meespelen. Spelen jullie meestal met 2 of meer spelers, en maakt dat veel uit? Wij hebben helaas geen mensen in onze omgeving die het ook leuk vinden en dan ook nog eens tijd hebben dus we zullen het voornamelijk met zijn 2en spelen, of later met de kinderen. Ik had trouwens al het vermoeden dat die tovenaar meer zou kunnen dan ik dacht. Ik wist het van het draaien van de dobbelsteen, maar ik gooide gisteren veel 3 en kon er dus maximaal 4 van maken. Toen ik in een andere keer een figuur had die meer dobbelstenen had gooide ik toevallig vaak 6 dus voor mijn gevoel had ik gisteren niet zoveel aan die tovenaar :lol: . Mijn man had de boogschutter, die vonden we erg handig dus die houden we erin :D .


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016, 12:13 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Hier spelen de zonen van 8 & 9 prima mee. Dat lukt zeer aardig door het cooperatieve aspect van Andor. Ik probeer de legende altijd met wat meer verhaal in te pakken en tijdens het spelen in het thema te blijven. Dat sleurt hen echt mee in het verhaal. Ik laat ze dan ook met plezier zelf een route/oplossing zoeken en stel wat vragen als er "bijsturing" nodig is.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2016, 17:05 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
NatashaBart schreef:
Hoi Pleunie (of William :) ) Bedankt voor je reacties, daar kan ik wat mee. Dan hebben we inderdaad de bergpas gebruikt gisteren. Wauw 86 keer Andor spelen! Leuk hoor! Is het je favoriete spel?

William mag, sinds zijn 50ste bezoek aan Andor, de eretitel "heer WilliAmdor" dragen. :lol:
Volgens mij is deze toffe kerel dé Andor-expert van de Lage Landen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016, 00:46 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Leuk bedacht Bart! Dank je voor het compliment. :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016, 00:51 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
@ Natasha en Bart: Ik speel vaak met z'n twee, maar heb ook met drie of vier gespeeld. Het spel is zo goed gebalanceerd, dat het spelersaantal geen invloed heeft op de moeilijkheidsgraad. Ik speel ook wel Andor met m'n neefje en nichtje en die vinden het hartstikke leuk. Ze zijn 12 en 9 jaar oud.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016, 16:35 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Vanmiddag legende 2 gespeeld, leuk al die nieuwe dingen erbij! Maar dramatisch verloren..we hadden wel al 2 boeren in de burcht. Maar toch zaten er snel teveel monsters. Mijn man was de boogschutter en ik de krijger. Probleem in het begin was dat we zelfs gor konden verslaan door weinig krachtpunten en lage worpen. Wel hadden we de heks snel gevonden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016, 18:43 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Het leuke van Andor is dat je niet altijd wint, maar dat het je altijd wel lukt óm een keer te winnen. Als je vaker speelt, dan win je ook vaker, maar gelukkig niet altijd, want dat houdt het spannend.

Verspil geen kostbare tijd door een monster, ook al is het maar een gor, alleen te verslaan tenzij je echt veel sterker bent. (8 krachtpunten bijvoorbeeld). Met z'n twee is de kans groot dat je hem snel verslaat.
Koop voor de krijger zo snel mogelijk een helm. Hij mag met veel dobbelstenen werpen in een gevecht en daarom is de kans groter op gelijke reslutaten.


Waar komen jullie eigenlijk vandaan?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 29 dec 2016, 19:35 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Hoi, wij komen uit Venlo :D .
Wij hebben de gors idd niet samen verslagen maar apart omdat 1 van ons op pad ging om de heks te zoeken..bleven we dus niet bij elkaar in de buurt. Is t slimmer om eerst samen wat gors uit te roeien en dan pas elk een andere kant op te gaan? En moet je in Legende 2 ook na elk verslagen monster de verteller 1 stap vooruit zetten?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
262 berichten | Pagina 1 van 18 | Ga naar pagina: 1, 2, 3 ... 18  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legende van Andor-beginnersvragen  

Gebruikers die deze topic waarderen

Joslyn, pleunie.william, Redlob

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

De Legenden van Andor, beginners



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®