Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




17 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2017, 11:10 
Winkelier
Avatar gebruiker

Berichten: 39
Woonplaats: Zottegem
De enige gelijkenis met patchwork is het puzzelmechanisme (en dan nog).
Friesche velden heb ik zelf nog niet gespeeld dus daar kan ik niet over meespreken. :)

Persoonlijk vind ik dat je bij cottage garden meer op je eigen speelt dan bij patchwork. Maar het kan zijn dat ik het daarvoor nog niet genoeg gespeeld heb.

_________________


ReuzeSpelPlezier
Stationsstraat 32
9620 Zottegem
info@reuzespelplezier.be
http://www.reuzespelplezier.be
http://webshop.reuzespelplezier.be
http://www.facebook.com/reuzespelplezier


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 maart 2017, 23:27 
PIONier

Berichten: 3
Cottage Garden: Tuintjes aanleggen en poesjes --> Mijn vrouw was er direct weg van. Ik vind het op zich geen erg boeiend spel, is een beetje te eenvoudig naar mijn zin, zelfs voor een filler-game. Hebben het nu een keer of 10 gespeeld en de uitkomst is altijd zowat hetzelfde. Tussen de 70 en 90 punten voor elk van ons en meestal een erg nipte winst. De verschillen tussen de in te vullen bordjes die je op het einde krijgt bepalen nogal vaak de uiteindelijke score en vormen een geluksfactor die ik nogal lastig vind. Op sommige bordjes heb je enkel bloempotten om punten te scoren en als je er dan zo 2 hebt en je enkel nog stolpen nodig hebt om punten te kunnen scoren dan heeft het vullen van die laatste bordjes geen enkel nut meer. Op zich geen spel dat ik met tegenzin speel, maar ook zeker geen spel waar ik wild van word. Een spelletje duurt hier zo'n 15 tot 20 minuten, dus wel een vlot spel voor tussendoor als de tijd beperkt is.

Odin is dan veel uitgebreider en strategischer. Het puzzelen is eerder bijzaak en het gaat hem meer om het bedenken van een taktiek om de tegels te verkrijgen en aan te passen zodat je ze kunt gebruiken voor de puzzels. Het spel duurt ook veel langer (anderhalf tot 2 uur hier, met 2 personen) en er zijn best wat verschillende taktieken die je kunt uitproberen. Al worden die voor een groot deel ook wel bepaald door de voordelen die je van de kaarten krijgt. De meeste goede taktieken, afgezien van emigreren, walvisvangst en plunderen enzo, hebben toch wel de voordelen van de kaarten nodig om echt effectief te zijn. Maar met de eilanden die je nog kunt ontdekken, huizen ed die je bij kunt bouwen, de grote hoeveelheid kaarten... bied het echt wel de mogelijkheid om veelvuldig op tafel te komen en toch de mogelijkheid te geven om veel verschillende dingen uit te proberen. We hebben het spel nu een keer of 10 gespeeld en zijn het nog lang niet beu. In mijn ogen toch 1 van de betere spellen van Rosenberg.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
17 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Patchwork, Cottage Garden en Odin  

Gebruikers die deze topic waarderen

ArjanVdS

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

999 Games, Cottage Garden, Odin, Patchwork, Uwe Rosenberg, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®