Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 11:41 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Gister gestart op Kickstarter: *Powerships*
https://www.kickstarter.com/projects/cw ... lar-system

2 tot 6 powership-piloten op zoek naar de snelste routes door een parcours uitgezet in ons zonnestelsel! Speelduur ongeveer 25 minuten. Snel spel met verrassend diepe planning.

In deze opvolger van Powerboats (2008, uitverkocht) zijn de belangrijkste veranderingen:

------- Het spelbord bestaat uit 16 tegels voor veel variatie. Het bord zit zo in elkaar dat de volgorde van de planeten, van dichtbij tot veraf van de zon, altijd klopt. Uh, voor ware-grootte-verhoudingen zou het bord duizend meter groot moeten zijn.
------- Vakken vergelijkbaar met de Powerboats-expansie-tegels-vakken zitten in het spelbord. Deze speciale vakken spelen een fantastische rol in het spel.
:)
------- Schade verkleint je maximale aantal dobbelstenen op je 'snelheidsmeter'. Je kan schade herstellen in beurten waarin je je dobbelstenen ongewijzigd laat. (geen eliminatie)
------- De powerships gaan harder dan de speedboten gingen: Gemiddelde snelheid hoger, dus gemiddeld aantal dobbelstenen iets hoger. Met Powerboats de ervaring was dat in races met hogere snelheden de keuzes het interessantst zijn.
------- De races in Powerboats waren meestal het best als afstanden tussen de boeien groot waren zodat er veel mogelijke paden zijn om uit te kiezen. In Powerships de afstand naar de eerste ruimte-boei en van de laatste ruimte-boei naar de finish-planeet is altijd groot.
------- Punten igv. meerdere races: 1e:10 / 2e:7 / 3e:5 / 4e:3 / 5e:2 / 6e:1. En 1 minpunt voor elke extra zet die je doet na de winnaar (maximum 10 minpunten).
------- Je moet bij de finish-planeet eindigen (op de planeet of in de 6 omliggende vakken). Niet voorbij de finish-planeet! Dat leidt soms tot speciale eindsituaties.
:)

Pas 32% funding, dus spread-the-word!!!
Bijlage:
De bijlage Powerships content.jpg is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage PS zoom on board.png is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage KS speedometer.png is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage PS gameboard layout.jpg is niet langer beschikbaar.

Bijlage:
De bijlage Powerships box.jpg is niet langer beschikbaar.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 13:01 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
wow , dat ziet er goed uit,
ben benieuwd en succes!

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 maart 2017, 14:22 
Veenboer

Berichten: 153
Ziet er mooi uit, straks even rustig bekijken!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 15 maart 2017, 23:53 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Lorthania schreef:
Ziet er mooi uit, straks even rustig bekijken!

Niet te rustig hé.
Er zijn vooralsnog meer Belgische dan Nederlandse backers ... En meer Deense. :)
Inmiddels 45% funding na 2 dagen. Mijn promotielijsten zijn nu op. Nu hopen dat de huidige backers beter in promotie zijn ...
Spel wordt super. Ik kan fotoos van prototype in Update plaatsen, maar ben bang dat plaatjes van dat artworkloze spel mensen wegjaagt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2017, 17:49 
Veenboer

Berichten: 153
Cwali schreef:
Lorthania schreef:
Ziet er mooi uit, straks even rustig bekijken!

Niet te rustig hé.
Er zijn vooralsnog meer Belgische dan Nederlandse backers ... En meer Deense. :)
Inmiddels 45% funding na 2 dagen. Mijn promotielijsten zijn nu op. Nu hopen dat de huidige backers beter in promotie zijn ...
Spel wordt super. Ik kan fotoos van prototype in Update plaatsen, maar ben bang dat plaatjes van dat artworkloze spel mensen wegjaagt.

Ik denk dat je er met mij nog een backer bij hebt :). Als ik de kans heb maak ik de pledge vanavond nog in orde, dan kan ik het ook op Twitter gooien.

Het spel doet me denken aan een gestroomlijnde versie van Formula D. Dat vinden we wel een leuk spel, maar het komt wat weinig op tafel omdat het toch een beetje gedoe is met die versnellingen en een verplicht aantal stops in bochten. Powerships lost dat wel elegant op en de bonusvelden zijn ook een leuke toevoeging. En spellen met een ruimtethema hebben we ook nog niet, het zal de kinderen zeker aanspreken!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 16 maart 2017, 21:16 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Lorthania schreef:
Cwali schreef:
Lorthania schreef:
Ziet er mooi uit, straks even rustig bekijken!

Niet te rustig hé.
Er zijn vooralsnog meer Belgische dan Nederlandse backers ... En meer Deense. :)
Inmiddels 45% funding na 2 dagen. Mijn promotielijsten zijn nu op. Nu hopen dat de huidige backers beter in promotie zijn ...
Spel wordt super. Ik kan fotoos van prototype in Update plaatsen, maar ben bang dat plaatjes van dat artworkloze spel mensen wegjaagt.

Ik denk dat je er met mij nog een backer bij hebt :). Als ik de kans heb maak ik de pledge vanavond nog in orde, dan kan ik het ook op Twitter gooien.

Het spel doet me denken aan een gestroomlijnde versie van Formula D. Dat vinden we wel een leuk spel, maar het komt wat weinig op tafel omdat het toch een beetje gedoe is met die versnellingen en een verplicht aantal stops in bochten. Powerships lost dat wel elegant op en de bonusvelden zijn ook een leuke toevoeging. En spellen met een ruimtethema hebben we ook nog niet, het zal de kinderen zeker aanspreken!

Bij voorbaat dank!
Ik vond Formula D ook leuk. In Powerships heb je meer controle doordat je 1 of meer van je dobbelstenen (snelheid) kunt behouden (niet opnieuw gooien). En je kan verschillende kanten op om een eigen beste route te vinden. Ik heb afgelopen 10 jaar veel autorace-versies met dit dobbelstenen-systeem geprobeerd, maar miste altijd het "routes kiezen".


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 27 maart 2017, 11:45 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
83% nu. Laatste week!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017, 08:14 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Funding goal gehaald :clap: :D

Op naar de eerste stretch goal!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017, 19:42 
Avatar gebruiker

Berichten: 265
Woonplaats: Sassenheim
Ik heb gebackt. Ben geen grote fan van racespellen maar het space thema en hey feit dat je zelf je route kan kiezen, maakt dat ik hier toch wel erg benieuwd naar ben. Erg spannend hoeveel stretch goals we gaan halen in de laatste uren.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017, 20:23 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Vandaag is een speciale dag, want de website Spiele-Offensive heeft een nieuwe spellenprijs aangekondigd: "Die-Goldene-Schachtel (De-Gouden-Doos in Hollands), den Spielepreis für das schönste Schachtelinlay!"
(BTW: De jury kijkt uitsluitend naar esthetiek, het hoeft niet functioneel te zijn.)
Nu denk ik er over om het "22K: Double-sided gameboard tiles stretchgoal" te vervangen door een plastik tray stretchgoal.
Goed idee?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017, 21:00 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Cwali schreef:
Vandaag is een speciale dag, want de website Spiele-Offensive heeft een nieuwe spellenprijs aangekondigd: "Die-Goldene-Schachtel (De-Gouden-Doos in Hollands), den Spielepreis für das schönste Schachtelinlay!"
(BTW: De jury kijkt uitsluitend naar esthetiek, het hoeft niet functioneel te zijn.)
Nu denk ik er over om het "22K: Double-sided gameboard tiles stretchgoal" te vervangen door een plastik tray stretchgoal.
Goed idee?


Er is wat loos met die gouden doos. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017, 19:13 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Nog een paar uur... het gaat lekker met de stretch goals :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017, 20:00 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Bijlage:
De bijlage stretch_goals_06.png is niet langer beschikbaar.

Hier hadden we niet helemaal op gerekend ... Steven Tu (hij maakt het artwork en internetplaatjes) emailt over het volgende stretch goal: "I'm heading home now, will make it as soon as home!" We hebben de stretch goal plaatjes voor het weekend gemaakt, tot aan 25K. Voor plastik speldoosinleg heb ik wel berekeningen ontvangen deze week. Daarom nu toegevoegd:
27K: GAME BOX PLASTIC INLAY In plaats van karton inleg, om de spelonderdelen beter in de doos te plaatsen. Als je Powerboats hebt, begrijp je wat ik bedoel, maar Powerboats had ook geen karton-inleg. Wat het eigenlijk wel nodig had voor vervoer, zo bleek later, maar moest toen iets bezuinigen op dat dure spel.

Zo kan het spel toch nog "Die-Goldene-Schachtel" winnen. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2017, 13:13 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
En hier hadden we helemaal niet op gerekend:
Bijlage:
De bijlage stretch_goals_08 t.png is niet langer beschikbaar.

Het gaat elke crowdfund weer anders, moeilijk te voorspellen. Leuke slotdag. :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2017, 13:44 
Veenboer

Berichten: 153
Leuke campagne om te volgen, het bleef lang spannend tot in de laatste drie dagen alle remmen los gingen! :clap:


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
17 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - *Powerships* at Kickstarter  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Corné van Moorsel, Cwali, Powerships



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®