Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




67 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 14:30 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
1. Kaarten neerleggen en dan irritant lang vasthouden en flink ombuigen.

2. Ik krijg de rillingen als er koffie/thee of frisdrank naast het spel wordt neergezet. Zelf zet ik mijn flesje frisdrank altijd op de grond naast me neer.

3. Analysis Paralysis. Bij sommige spellen ontkom je er niet aan, maar normaal gesproken kun je nadenken zolang je niet aan de beurt bent.

4. Tijdens de uitleg van het spel niet opletten en over iets beginnen zoals "Ik heb toch zo'n leuk jurkje gezien bij die-en-die winkel".

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 14:33 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Niet zeuren als je verkoren hebt omdat de speluitlegger een regel gemist heeft of verkeerd heeft uitgelegd.
(Zeur überhaupt niet als je verloren hebt, ook al zijn de regels goed uitgelegd)

En daarmee samenhangend.

Stel je flexibel op als gedurende het spel blijkt dat een regel is gemist of verkeerd is uitgelegd/geïnterpreteerd. Stem in onderling overleg af hoe hier mee om te gaan. Zeker in het geval dat het de eerste keer is dat iedereen het spel speelt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 14:34 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Kort samengevat omdat het over geboden gaat:

Let op met eten en drinken

Ga voorzichtig om met anders mans spel


Nog een toevoeging:

1. Speel een spel uit. Erg frustrerend als een paar minuten voor het eind iemand opgeeft omdat hij niet meer kan winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 14:53 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Citaat:
Spelen in het tempo van de groep.
Met andere woorden beperk je AP een beetje als je de enige bent die daar last van heeft.

Dit vind ik wel erg goed verwoord! En volledig mee eens.

Hoewel ik ook zuinig probeer te zijn op mijn spellen, zijn spellen voor mij wel gebruiksvoorwerpen en heb ik er hoegenaamd geen probleem mee als er gedronken wordt in de buurt van een spel of als er chips of nootjes gegeten worden. Het is niet zo dat je handen na het eten van chips zo besmeurd zijn dat heel je spel er door om zeep is, tenzij je als een klein kind met beide handen in de kom zit te grabbelen om maar zoveel mogelijk chips in één keer naar binnen te kunnen werken. :roll:
Bij ons altijd chips, kaasjes en dipsaus op tafel. Da's in mijn spelgroep voor niemand een issue, ook met een gedipt kaasje over het bord bewegen, no stress here. :D

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 15:37 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
roubosga schreef:
4. Tijdens de uitleg van het spel niet opletten en over iets beginnen zoals "Ik heb toch zo'n leuk jurkje gezien bij die-en-die winkel".


ik krijg er ook rillingen van als jij bij de speluitleg begint wat voor leuk jurkje je voor jezelf gezien hebt bij die en die winkel.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 15:50 
2. Alchemists (2014)

Berichten: 51
Woonplaats: De Lier
The Iced One schreef:
Hoewel ik ook zuinig probeer te zijn op mijn spellen, zijn spellen voor mij wel gebruiksvoorwerpen en heb ik er hoegenaamd geen probleem mee als er gedronken wordt in de buurt van een spel of als er chips of nootjes gegeten worden. Het is niet zo dat je handen na het eten van chips zo besmeurd zijn dat heel je spel er door om zeep is, tenzij je als een klein kind met beide handen in de kom zit te grabbelen om maar zoveel mogelijk chips in één keer naar binnen te kunnen werken. :roll:
Bij ons altijd chips, kaasjes en dipsaus op tafel. Da's in mijn spelgroep voor niemand een issue, ook met een gedipt kaasje over het bord bewegen, no stress here. :D


Ik ben toch wel wat voorzichtiger geworden, sinds er bij mij een glas cola over de oude houten versie van Catan: steden en ridders heen is gegaan, en alle tegels krom zijn gaan staan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 15:51 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Op zich mag dit wel van mij maar dan niet constant vragen stellen als het spel begint omdat je niet hebt zitten opletten.

Bij ons leg ik weleens aan iemand een spel uit terwijl anderen met elkaar kletsen omdat ze het spel al kennen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 16:30 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 40
Super leuke reacties folks! Bedankt en keep them coming! :clap:

_________________
Boardgames that Tell Stories


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 16:38 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Edwin84 schreef:
Je kent de regels van het spel als je een spel voorstelt en gaat uitleggen.

Heel irritant als iemand een spel voorstelt en dan de regels leest terwijl hij uitlegt.

+1

Voor details en na kijken "heb ik alles gezegd.." ontkom je er niet aan.....

Grappig !!

Hier staat trouwens het bier/water/fris/koffie/thee ook gewoon naast het spelbord hoor..... en wisselend chips of wat anders ernaast.....
Zuinig op de spellen zijn we zeker... maar het is en blijft wel een gebruiksvoorwerp.

Nog een gebod (om dat gezanik voor kingmaker en zo op te vangen):

- De spellen organisator heeft papieren zakdoekjes bij de hand!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 18:21 
4. Lancaster (2011)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
- De spellen organisator heeft papieren zakdoekjes bij de hand![/quote]
Hey! Da's mijn regel!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 18:42 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
maxitaxi777 schreef:
WTULTC schreef:
Zuinig zijn op spelonderdelen. Als ik een spel sleeve dan doe ik dat niet voor niets en verwacht ik niet dat spelers kaarten gaan buigen etc..

Vette chipshanden bij spellen/kaarten die niet gesleeved zijn is echt gevaarlijk. Ik ben dan meer op aan het letten of spelers eerst hun hand af doen na het pakken van een chipje dan met het spel bezig.

Helemaal mee eens! Overigens sleeve ik alleen Android: Netrunner en dit zijn kaarten waar ik i.h.a. alleen zelf mee speel (tenzij ik iemand introduceer die zelf het spel niet heeft).

WTULTC schreef:
Niet met de kleur spelen waarmee ik graag speel. Mijn favoriete kleur is blauw en als iemand anders daar mee speelt en ik speel met een andere kleur dan raak ik soms in de war.

Dit lijkt me alleen wat lastiger, want als er meerdere mensen zijn die er zo in staan en dezelfde kleur gebruiken :P...


Gelukkig spelen we altijd bij mij thuis en ik bepaal :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 19:27 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
usurper schreef:
Luisteren naar de speluitleg

+1

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 19:27 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
JeVo schreef:
Eerlijk spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

+1

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 19:30 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
roubosga schreef:
2. Ik krijg de rillingen als er koffie/thee of frisdrank naast het spel wordt neergezet. Zelf zet ik mijn flesje frisdrank altijd op de grond naast me neer.

Geen frisdrank op mijn vloer! :evil:


Drank en snacks op tafel! We spelen gezellig een spel. Je mag best voorzichtig zijn met spellen, maar we moeten het niet overdrijven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2017, 19:32 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
rober schreef:
(Zeur überhaupt niet als je verloren hebt, ook al zijn de regels goed uitgelegd)

+1
Tegen je verlies kunnen.

rober schreef:
Stel je flexibel op als gedurende het spel blijkt dat een regel is gemist of verkeerd is uitgelegd/geïnterpreteerd. Stem in onderling overleg af hoe hier mee om te gaan. Zeker in het geval dat het de eerste keer is dat iedereen het spel speelt.

Oi! Ik had gewoon gelijk bij Bang! The Dice Game! :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
67 berichten | Pagina 2 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - 10 Geboden van Board Gaming  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®