Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




67 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 apr 2017, 13:37 
7. Kingdom Builder (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 1366
Woonplaats: Hellevoetsluis (NL)
Ik vind het heel vervelend als iemand het hele spel zit te zeuren dat hij/zij de spelregels niet goed snapt omdat hij/zij het voor het eerst speelt en dat andere mensen toch veel betere karakterkaarten hebben, met betere eigenschappen en vervolgens wint omdat iedereen zo'n iemand gaat helpen... en dat keer op keer :problem:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr 2017, 22:08 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
The Iced One schreef:
dirk schreef:
Ik heb toch al tweemaal een spel niet uitgespeeld maar dat was telkens wel volledig in overleg met de andere spelers :wink: Het betrof Eclipse en shipwrights of the north sea :sick: :sick:

In overleg mogelijk nog wel. En trouwens, het is niet dat wij nog regelmatig samen spelen hé Dirk :wink:
Hoewel ik zelf Eclipse dolgraag eens zou spelen :mrgreen:

Ik wens je dan alle plezier maar bij die play ga ik toch ook zeker niet bij zijn (en een groot deel van de spelhamels ook niet meer denk ik) 8)

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr 2017, 22:08 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Edwin84 schreef:
Het liefste ook geen kinderen op schoot die de kaarten voor papa of mama vasthouden met snotkorsten onder hun neus.

:lol: :lol: :lol:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 apr 2017, 11:50 
Professor Pimpel

Berichten: 215
Woonplaats: Amersfoort
Een spel speel je voor jouw en andermans plezier. Wees tolerant tegen elkaar.

En als je een spel speelt, probeer wel te winnen. Niets irritanter dan dat iemand met Dominion hele lange beurten heeft, omdat hij zo nodig in 1 keer zijn hele deck wil spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2017, 21:04 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Edwin84 schreef:
The Iced One schreef:
BaSL schreef:
Edwin84 schreef:
1. Speel een spel uit. Erg frustrerend als een paar minuten voor het eind iemand opgeeft omdat hij niet meer kan winnen.

+45

Gebeurt dat serieus? Nog nooit meegemaakt en ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit ga meemaken met de mensen waar ik regelmatig mee speel :eh:

Niet meegemaakt dat iemand letterlijk wegloopt van het bord.

Wel dat ze eigenlijk gewoon opgeven en snelle stomme beurten spelen om er maar vanaf te zijn.

Zolang dat de verdere uitslag niet beïnvloedt, lijkt me daar helemaal niets mis mee.

Sterker nog, in onze 18xx-spellen komt het zeer regelmatig voor dat iemand zich bewust failliet laat gaat om het spel te eindigen. Zeker als diegene stijf achteraan staat.

En in Diplomacy is het gangbaar om, als je geen kans meer maakt, je units altijd een Hold-actie te laten uitvoeren. Je kunt dan lekker naar huis; scheelt je uren "meedoen".

Een spel uitspelen hoeft van mij ook niet als de winnaar al bekend is. Niets zo frustrerend om nog een tijd lang aan een tafel te moeten zitten, terwijl de winnaar al een uur geleden bekend was. Eindig het spel en begin een nieuw spel!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2017, 21:15 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Valt me op dat de regels die gehanteerd worden erg schelen adhv de spellen die gespeeld worden.

Wij spelen spellen van 1 tot 2 uur.

Als je weet dat je niet meer kan winnen duurt het meestal nog maar maximaal 10 tot 15 minuten. Zijn vaak ook spellen met een eindscore. Dus dan probeer je toch nog punten te pakken of te strijden om de 2e plaats.

Maar weet vroeger van Risk dat het niet leuk is als je verloren hebt en dan nog 2 uur moet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 09:47 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Bij het spelen van een coöperatief spel vind ik het ook not-done om andere spelers helemaal te overrulen. Tevens vind ik het ook not-done om je te laten overrulen.
Overleggen is prima, zelfs gewenst, aanwijzigen en tips geven ook, maar uiteindelijk beslist de speler die aan de beurt is wat hij/zij doet.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 10:46 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
rober schreef:
Bij het spelen van een coöperatief spel vind ik het ook not-done om andere spelers helemaal te overrulen. Tevens vind ik het ook not-done om je te laten overrulen.
Overleggen is prima, zelfs gewenst, aanwijzigen en tips geven ook, maar uiteindelijk beslist de speler die aan de beurt is wat hij/zij doet.


Eens.... daarom ben ik zo onder de de indruk van XCOM... app gestuurd, 4 verschillende rollen... er is zeker overleg... maar overrulen ... nee... je hebt de tijd er niet voor!!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 11:11 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Wat mij stoort, en de revue reeds min of meer zijn gepasseerd:

- Babbelen over koetjes en kalfjes terwijl je op dat moment aan de beurt bent of betrokken bent bij de actie
- domme acties ondernemen omdat je denkt verloren te hebben (terwijl er nog een kans is of om voor de 2e plaats te spelen). Of nog erger: als ze niet kunnen winnen een andere speler helpen om te winnen. Of nog erger dan dat: van in het begin iemand (meestal de partner) helpen zonder zelf voor winst te gaan.
- op maar 1 speler focussen omdat die een actie deed in jouw nadeel
- geen respect hebben voor het spel (kaartjes buigen, vettige handen, drank dichtbij het spel)
- slechte verliezers, en misschien nog erger: slechte winnaars
- in een competitief spel (waar iedereen het spel kent) zeggen wat de andere zou moeten/ kunnen doen.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 11:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
1. Dat men teveel geboden heeft....... :roll:

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 11:31 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
ouwezeeman schreef:
Wat mij stoort, en de revue reeds min of meer zijn gepasseerd:

- Babbelen over koetjes en kalfjes terwijl je op dat moment aan de beurt bent of betrokken bent bij de actie

-> het moet wel gezellig blijven he... dit moet wel niet de hele tijd zo zijn. Maar ik stoor me er niet aan.

ouwezeeman schreef:
- in een competitief spel (waar iedereen het spel kent) zeggen wat de andere zou moeten/ kunnen doen.

Zoiets heet manipuleren..... er zijn er bij ons in het clubje een paar heel goed in... en ik moet zeggen... ik mag dat wel! We zijn niet aan het schaken he.... onderling proberen te sturen vind ik bij t spel horen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:09 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
EEMBC/Bongo schreef:
ouwezeeman schreef:
Wat mij stoort, en de revue reeds min of meer zijn gepasseerd:

- Babbelen over koetjes en kalfjes terwijl je op dat moment aan de beurt bent of betrokken bent bij de actie

-> het moet wel gezellig blijven he... dit moet wel niet de hele tijd zo zijn. Maar ik stoor me er niet aan.

ouwezeeman schreef:
- in een competitief spel (waar iedereen het spel kent) zeggen wat de andere zou moeten/ kunnen doen.

Zoiets heet manipuleren..... er zijn er bij ons in het clubje een paar heel goed in... en ik moet zeggen... ik mag dat wel! We zijn niet aan het schaken he.... onderling proberen te sturen vind ik bij t spel horen.


Met manipuleren heb ik geen probleem hoor. Zoals gebeurde: een speler neemt een suboptimale kaart voor hem waardoor ik het spelletje lijk te winnen. Tot iemand zegt: "Hey waarom ga je nu niet voor deze?". (Heb niet ik maar iemand anders voor gehad)

En het moet inderdaad gezellig blijven dus mag er zeker gekletst worden. Maar als je aan zet bent moet je niet ineens een conversatie beginnen.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:13 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
el_crosso schreef:
1. Dat men teveel geboden heeft....... :roll:


Och geboden zijn het niet. Het is dan ook niet fijn om op voorhand met iedereen de geboden door te nemen. Maar een beetje respect/ fair play/... is toch vanzelfsprekend?

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
ouwezeeman schreef:
el_crosso schreef:
1. Dat men teveel geboden heeft....... :roll:


Och geboden zijn het niet. Het is dan ook niet fijn om op voorhand met iedereen de geboden door te nemen. Maar een beetje respect/ fair play/... is toch vanzelfsprekend?

Vanzelfsprekend toch? ;)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:18 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
ouwezeeman schreef:
Wat mij stoort, en de revue reeds min of meer zijn gepasseerd:

- Babbelen over koetjes en kalfjes terwijl je op dat moment aan de beurt bent of betrokken bent bij de actie
- domme acties ondernemen omdat je denkt verloren te hebben (terwijl er nog een kans is of om voor de 2e plaats te spelen). Of nog erger: als ze niet kunnen winnen een andere speler helpen om te winnen. Of nog erger dan dat: van in het begin iemand (meestal de partner) helpen zonder zelf voor winst te gaan.
- op maar 1 speler focussen omdat die een actie deed in jouw nadeel
- geen respect hebben voor het spel (kaartjes buigen, vettige handen, drank dichtbij het spel)
- slechte verliezers, en misschien nog erger: slechte winnaars
- in een competitief spel (waar iedereen het spel kent) zeggen wat de andere zou moeten/ kunnen doen.

Wat is precies een slechte winnaar?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
67 berichten | Pagina 4 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - 10 Geboden van Board Gaming  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®