Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




67 berichten | Pagina 5 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:22 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Slechte winnaar = iemand die elk winnend spel afsluit met een vreugderonde en iedereen aan de andere speeltafels laat weten dat hij/ zij gewonnen heeft bv :)

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:36 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
ouwezeeman schreef:
Slechte winnaar = iemand die elk winnend spel afsluit met een vreugderonde en iedereen aan de andere speeltafels laat weten dat hij/ zij gewonnen heeft bv :)


Ik bied mensen altijd de optie om ofwel mij te high-fiven, dan wel een kleine buiging voorme te maken. Ben ik dan een slechte winnaar? :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:43 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
nee hoor.... maar mag ik dan de conclusie trekken dat je niet zo vaak wint?? ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:52 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Even mijn 10 geboden samengesteld:
1. Gij zult spelen om te winnen. Niet om mee te doen, niet om iemand anders dwars te zitten. Tracht zelf te winnen.
2. Gij zult het spel te allen tijde serieus nemen, tot het einde aan toe. Ook al kun je niet meer winnen, doe je best om zo veel mogelijk punten te halen. Wees een goede verliezer en gun de winnaar zijn overwinning. Kap dus niet het spel voortijdig af.
3. Gij zult het spel behandelen alsof het van uzelf is. Dit geldt vooral met de kaarten. Buig ze niet, als je ze neerlegt wil ik niet een ‘flip’ horen. Hou ook je handen droog (niet plakkerig, vies). En pas op met het plaatsen van drinken.
4. Gij zult opletten wanneer aan u de regels van het spel worden uitgelegd en gij zult niet zeuren dat iets niet is uitgelegd wanneer dat wel het geval is, maar u gewoon niet aan het opletten was.
5. Gij zult u aanpassen aan het tempo van de groep. Is iedereen snel, speel snel, is iedereen langzaam, dan mag je ook langzaam spelen.
6. Gij zult uw relaties, persoonlijke vetes, frustraties enz. niet meenemen het spel in, dan wel het spel uit. Een spel is een besloten eco-systeem. Alles wat tijdens het spel gebeurt, gebeurt enkel tijdens het spel. Wat ervoor gebeurt of zelfs wie met wie getrouwd is mag het spel niet beïnvloeden, en wat er tijdens het spel gebeurt, mag niet de verhoudingen na afloop beïnvloeden.
7. Gij zult eerlijk spelen. Munchkin-regels als ‘als niemand het ziet dan mag het’ gelden niet voor échte bordspellen.
8. Gij zult helpen bij het opruimen van het spel. Samen spelen, samen opruimen. Opzetten is iets lastiger als je het spel niet kent, maar dan nog kun je vaak even helpen. Laat het niet over aan de eigenaar van het spel om je te moeten vragen even te helpen.
9. Gij zult in de gaten houden wanneer het uw beurt is en indien dat het geval is u dan ook volledig inspannen om deze niet oeverloos lang te laten duren. Ik vind het niet erg als mensen tijdens beurten van een ander even kleppen, of een drankje halen, of wat dan ook, mits ze maar tijdig terug zijn en tijdens hun eigen beurt met het spel bezig zijn. Dat hangt ook van het spel af uiteraard. Bij sommige spellen kun je gewoon niet veel plannen in de beurt van je tegenstanders en is de situatie tijdens je eigen beurt iets waar je niet op voor kunt bereiden. Soms kun je wel vooruit plannen, en dan moet je tijdig daarmee beginnen.
10. Gij zult uw medespelers met respect behandelen. In de breedste zin. U zult geen ongevraagd advies geven (dan wel opleggen). U zult de keuze van de ander accepteren, ook al lijkt/is deze wellicht suboptimaal. Dit komt betweterig, arrogant, en denigrerend over. Gun de andere speler fouten te maken (daar leer je vaak veel meer van). Als de ander aangeeft tips nodig te hebben, doe dat dan, met mate.

Bonus:
11. Gij zult direct en zonder tegenstribbelen u ervan onthouden de overwinning te claimen als deze vooraf is gegaan door onophoudelijk gejeremieer over hoe slecht het gaat, hoe veel geluk anderen hebben, en hoe ongebalanceerd zwak het eigen of ongebalanceerd sterk het andere ras/factie/volk/voordeel is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 12:55 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
ouwezeeman schreef:
Slechte winnaar = iemand die elk winnend spel afsluit met een vreugderonde en iedereen aan de andere speeltafels laat weten dat hij/ zij gewonnen heeft bv :)

Of iemand die na een spel te hebben gewonnen, nog begint te zeuren dat hij/zij 1 punt meer had kunnen hebben als er in ronde 3, zet 2 sub b een andere speler niet dit of dat had gedaan.

Ik gruwel er van. :sick:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 13:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Ah duidelijk. Heb er eigenlijk weinig ervaring mee.

Wij bespreken inclusief de winnaar achteraf wel in 2 minuten het verloop en wat er bij iemand goed of slecht ging. Soms ook middel voor verliezer om even kleine frustratie te uiten als hun plannen niet zijn uitgekomen die ze tijdens het spel hadden.

Soms ook voor winnaar moment als hij het spel vaker heeft gespeeld en verliezers niet om tips te geven voor een eventueel vervolg.

Is dat ook een slechte winnaar dan?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017, 13:30 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Edwin84 schreef:
Ah duidelijk. Heb er eigenlijk weinig ervaring mee.

Wij bespreken inclusief de winnaar achteraf wel in 2 minuten het verloop en wat er bij iemand goed of slecht ging. Soms ook middel voor verliezer om even kleine frustratie te uiten als hun plannen niet zijn uitgekomen die ze tijdens het spel hadden.

Soms ook voor winnaar moment als hij het spel vaker heeft gespeeld en verliezers niet om tips te geven voor een eventueel vervolg.

Is dat ook een slechte winnaar dan?

Dat klinkt in mijn oren niet als een slechte verliezer.
Het analyseren van het spelverloop en het open uitwisselen van informatie, daar lijkt mij niets mis mee. zeker als het tot doel heeft dat iedereen er van kan leren.

In mijn geschetste geval is de winnaar niet tevreden met de overwinning en legt de "schuld" daarvan bij een actie van een andere speler, als of die eigenlijk geen vrije keuze zou mogen hebben.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
67 berichten | Pagina 5 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - 10 Geboden van Board Gaming  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®