Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



62 berichten | Pagina 5 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2017, 19:03 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
arne schreef:
Persoonlijk begrijp ik sommige commentaren hier wel, maar ... ik wil toch graag even een lans breken voor de Nederlandse en Belgische uitgeverijen

- zijn we gewoon niet een beetje te verwend en te verwaand aan het worden (wat op zich al een pluspunt kan zijn in deze context natuurlijk)
- het is sowieso fantastisch dat deze uitgeverijen spellen willen vertalen naar het Nederlands
- dat het niet altijd eenvoudig is om kort op de bal te spelen is logisch, een licentie aanschaffen is volgens mij niet altijd simpel, het is en blijft business (ik vind dat 999games het dit jaar wel goed doet om voor Spiel z'n nieuwigheden al bekend te maken, dan weet je tenminste al welke titels je op Spiel niet moet bekijken)
- op een herdruk wachten is soms ook iets van lange duur (denk maar eens hoe lang het soms duurt vooraleer een KS tot aan je voordeur komt), waarschijnlijk zijn de aangekondige spellen al langere tijd gekend bij de uitgever, maar als je alles onmiddellijk meldt, dan duurt het soms nog zo lang vooraleer het effectief op de markt verschijnt, daarom misschien beter wachten met aankondigen tot het spel bijna klaar is
- wij zijn een erg kleine groep van "die-hard-gamers" die de spellen al in een andere taal spelen, voor de meeste spelers bestaan die spellen zelfs niet tot ze in de grotere speelgoedwinkels verschijnen (en dan nog lopen velen het rek met deze spellen voorbij omdat ze het niet kennen!)
- de Nederlandstalige markt is al zo klein, ik vind het fijn dat deze uitgeverijen het risico nemen om de spellen uit te brengen, het zal telkens een doordachte keuze zijn vooraleer ze het in hun gamma opnemen
- uitbreidingen zijn vaak niet op voorhand gepland, dus hier kan de uitgeverij geen rekening mee houden, bovendien is die markt nog kleiner dan die voor het basisspel, dus je mag toch niet verwachten dat men al deze uitbreidingen in huis haalt (ik snap het overigens ook niet dat je alle uitbreidingen moet hebben, ik vind dat een basisspel goed genoeg moet zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk)

Flash schreef:
Helemaal mee eens Arne, op alle punten! :clap:

Erwin schreef:
Petje af voor deze zinvolle, goed doordachte bijdrage. :thumbup:

Ook helemaal mee eens. Zeer goed geformuleerd, Arne!!!
:thumbup: :clap:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017, 20:28 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 104
WTULTC schreef:
...
White Goblins maakt een heruitgave van Keltis (licentie van 999Games was voorbij en 999Games zag er geen brood meer in). Een aardig risico om dat dan toch nog uit te geven.
Enigma en Asmodee die lang niet altijd spellen op de NL markt uitgeeft van de bekende auteurs etc...


Toch wel een kleine kanttekening: Keltis was al minstens 3 jaar van de markt en de Goblins hebben er in één keer ook een uitbreiding bijgestoken.
En Keltis is natuurlijk nog altijd een steengoed bordspel dat een breed publiek aanspreekt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
62 berichten | Pagina 5 van 5 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Veel nieuwtjes van 999 Games  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

999 Games, Berenpark, Bordspeler.nl, Capo di Mafia, Caverna: Het Duel, De Pocket Escape Room, De legenden van Andor: De Laatste Hoop, De legenden van Andor: Donkere Helden, Dominion: Intrige, Happy Salmon, Hoogspanning Legacy, Klus Geklaard!, Lost Cities, Majesty, Marco Polo, Picture Party!, Polis, Saboteur 4



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®