Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017, 07:46 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
Soms heb je van die spellen die erg leuk zijn, die je ook best wel wat gespeeld hebt, maar die gewoon niet meer op tafel komen. Hier som ik een paar van mijn favoriete spellen op die ik thuis nooit meer speel.

Afbeelding

http://www.asaboardgamer.com/nl/overig/top-10-leukste-spellen-nooit-meer-op-tafel-komen/


WELKE SPELLEN HEB JIJ IN JE COLLECTIE DIE JE GEWOON NIET MEER OP TAFEL KRIJGT, TERWIJL ZE WEL ERG LEUK ZIJN?

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017, 18:01 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Dat wordt bij mij een Top 80 waarschijnlijk :wink:

Voor mij zijn het de spellen die je met 3+ spelers moet spelen of waarvoor je 4+ uur voor moet uittrekken. Vroeger nog veel met 4 of 5 spelers gespeeld, maar dat komt nog weinig voor. Toppers die daardoor bijna niet meer op tafel komen zijn bijvoorbeeld Hoogspanning, El Grande, Wallenstein en Vorsten van Florence

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2017, 21:02 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Heel herkenbaar, van het spelen met twee tot het liever niet willen leren van nieuwe spellen door de vrouw. :P

Een aantal van de spellen die je noemt blijven bij mij ook veelal in de kast. Mijn 10 leukste nooit meer gespeelde spellen:

  • Le Havre - vooral heel veel op iPhone gespeeld destijds, keren dat ik de fysieke versie heb gespeeld zijn op één hand te tellen. Maar deze zou tevens in mijn top-10 spellen allertijden staan, dus waarom we er nou nooit meer naar omkijken? Misschien net iets te lang,
    iets teveel set-up? Sowieso teveel nieuwe spellen, misschien moet dat eerst maar eens stoppen. ;)


  • Ora et Labora - Nog zo'n Uwe Rosenberg spel dat we ontzettend leuk vonden. Ik heb de dikkere speelborden besteld en vanaf dat moment is hij nooit meer op tafel gekomen. Ook deze duurt vrij lang. Moet snel weer eens gespeeld worden.

  • Eufraat & Tigris - Dit is één van mijn favoriete spellen, maar er zijn meerdere redenen waarom ik deze nooit speel. Ten eerste heb ik het zelf enorm veel op mobiel gespeeld, en heb ik daardoor een veel te grote voorsprong op anderen met wie ik het zou willen spelen. Als ik het op mobiel speel met mijn vrouw, win ik het ook vrijwel altijd (ik ben net wat aggressiever, en heb beter in het oog in welke categorie ik nog punten nodig heb). Ik vind het spel eigenlijk ook het leukst met vier, en vaak zijn we toch maar met z'n tweeën. Heel erg jammer, ik vind het spel mooi en uitdagend. Nog maar een potje op mobiel dan. ;)

  • El Grande - Ook één van de favorieten. Alleen leuk met 4 of 5, dus voornamelijk in de kast. Gelukkig is dit spel wel ook geliefd bij vrienden, dus als ik daarmee samen ben is er nog wel een grote kans dat dit gespeeld wordt.

  • Kolonisten van Catan met Steden & Ridders - Ik vind Catan nog steeds ontzettend goed, en ik speel het ook nog graag (met Steden & Ridders). Maar ook hier zijn meer spelers nodig, en ook in dit geval zijn er eigenlijk altijd wel andere spellen te spelen.
    Ook is er wel een tijdje een Catan-moeheid geweest, maar ik zou het nu toch wel graag eens willen spelen.


  • Ticket to Ride (vele versies) - Hier is zeker sprake van Ticket to Ride-moeheid. Mijn vrouw speelt het nog heel erg graag en vraagt erom, maar ik speel meestal toch liever wat anders. Ik heb het zó veel gespeeld, met iedereen en ook mobiel en online, ik vind het meestal niet meer zo spannend. Wel recent de Märklin-versie aangeschaft, dus weer een reden om te gaan spelen. Gelukkig hebben we vele versies, dus als we het willen spelen kunnen we uitzoeken in welke versie we op dat moment wél zin hebben.

  • Castles of Burgundy - Hartstikke goed spel, maar mijn vrouw is niet zo enthousiast als ik het voorstel. Terwijl ze het volgens mij wel altijd leuk vond. Volgens mij hebben we het laatste jaar zo ontzettend veel nieuwe spellen gespeeld, dat ze gewoon een beetje vergeten is hoe het spel ook alweer ging en hoe leuk het was.

  • Vikings - Nog een spel dat ik echt heel erg leuk vind, maar waar zij totaal niet enthousiast op reageert als ik voorstel het te spelen. Ik snap echt niet waarom, prima medium-weight spel dat niet al te lang duurt.

  • Hoogspanning - Al jaren stof aan het happen. Ik vond het wel leuk. Later gelezen dat het minder leuk is met twee, en op één of andere manier is dat beeld blijven hangen, ondanks dat ik het destijds volgens mij ook wel leuk vond het z'n tweeën. In ieder geval ligt deze te wachten tot vrienden eens een dag komen spelen.

  • Twilight Struggle - Te lang. Wij hebben nooit meer tijd om zo lang een spel te spelen. Het laatste half jaar heb ik nog wel een aantal keer via de app gespeeld, waardoor ik denk dat ik nu ook een te grote voorsprong heb op mijn vrouw. Misschien binnenkort een keer op een zaterdag met een vriend spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 22 aug 2017, 15:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 999
Woonplaats: Huis ter Heide
BaSL schreef:
Dat wordt bij mij een Top 80 waarschijnlijk :wink:

Voor mij zijn het de spellen die je met 3+ spelers moet spelen of waarvoor je 4+ uur voor moet uittrekken. Vroeger nog veel met 4 of 5 spelers gespeeld, maar dat komt nog weinig voor. Toppers die daardoor bijna niet meer op tafel komen zijn bijvoorbeeld Hoogspanning, El Grande, Wallenstein en Vorsten van Florence


Traquan schreef:
Heel herkenbaar, van het spelen met twee tot het liever niet willen leren van nieuwe spellen door de vrouw. :P

Een aantal van de spellen die je noemt blijven bij mij ook veelal in de kast. Mijn 10 leukste nooit meer gespeelde spellen:

[list][*]Le Havre - vooral heel veel op iPhone gespeeld destijds, keren dat ik de fysieke versie heb gespeeld zijn op één hand te tellen. Maar deze zou tevens in mijn top-10 spellen allertijden staan, dus waarom we er nou nooit meer naar omkijken? Misschien net iets te lang,
iets teveel set-up? Sowieso teveel nieuwe spellen, misschien moet dat eerst maar eens stoppen. ;)



Leuk om te lezen. :)

_________________
Hier vind je mijn stukjes over bordspellen
&
Check de website van de Nederlandse Spellenprijs


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Beste van het Web  
 Feed - Onderwerp - As a Board Gamer - De 10 leukste spellen die ik niet speel.  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

999 Games, La Granja, Le Havre, Morgenland



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®