Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



4 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017, 12:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding In 2007 kwam Friedemann Friese met het leuke, luchtige kaartspel Filou: Die Katze im Sack, waarvan de Nederlandstalige editie bij 999 Games verscheen. Hun versie heette Minoes, de traditionele groene doos was vervangen door een lichtblauw exemplaar. Dit spel is hier al een tijdje van de markt, maar volgende week zorgt White Goblin Games voor een terugkeer. Zoals je aan de afbeelding kunt zien, zijn de Goblins trouw aan de oorspronkelijke naam en kleur. En dat is eigenlijk wel gepast, zo groen als Friedemann kom je ze immers niet vaak tegen.

Filou brengt het gezegde “een kat in de zak kopen” in de praktijk. Iedere speler beschikt over een set van tien speelkaarten met vijf kittens (3 tot 15 pluspunten), twee lelijke mormels (5 of 8 minpunten), een konijn (0 punten), een kleine hond (verjaagt een lelijke kat) en een grote hond (verjaagt een kitten). Aan het begin moet iedere speler één kaart uit het spel verwijderen, die voor de medespelers geheim blijft.

Afbeelding

Elke ronde legt iedere speler in volgorde één gedekte kaart op zijn plek in de rij. Daarna wordt  de eerste kaart van de rij omgedraaid. De startspeler doet een bod, de volgende spelers moeten overbieden of passen. Wanneer iemand past, neemt hij zijn bod terug, krijgt hij een bescheiden geldbedrag en wordt de volgende kaart omgedraaid. Hierdoor wordt de inhoud van de zak bekend. De afkoopsom voor passers wordt overigens steeds hoger. Nadat de voorlaatste speler heeft gepast, koopt de hoogste bieder verplicht de volledige inhoud van de zak. Dan is het fijn wanneer de zak meer waard is dan het bod. Wanneer alle kaarten zijn gespeeld, is het spel voorbij. Dan krijg je punten voor de verdiende kaarten en voor jouw resterende geld.

Filou is geschikt voor 3-5 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van ongeveer 20 minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/10/01/de-gobl ... in-de-zak/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 okt 2017, 17:19 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Een roze konijn in een groene doos met een F.
Beter dan dit wordt het niet. :p

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017, 00:19 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Goed bezig. De Minoes versie komt hier toch nog wel eens op tafel en ik ook al eens vragen gehad of dit spel nog te verkrijgen is. Nu kan ik ze dus verwijzen White Goblin versie.

Wel ben ik eigenlijk wel benieuwd net zoals bij Keltis of zo'n herdruk nog wel verkoopt? Ik bedoel de mensen die de Minoes versie hebben zijn immers al voorzien.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 okt 2017, 11:22 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 184
Woonplaats: BE - Boutersem
Ik denk het wel maar dan spreek ik niet over de verzamelaars/veelspelers maar eerder over de 'gewone mens' die in de speelgoedwinkel alle spellendozen staat te bekijken op zoek naar een leuk verjaardagscadeautje. Ik heb hem zelf ook nog niet want was niet zo gemakkelijk te verkrijgen en ik denk dat ik nog even wacht op de nieuwe versie om met de kinderen te spelen...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
4 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - De Goblins kopen een kat in de zak  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Filou - Kat in de Zak, Filou: Die Katze im Sack, Friedemann Friese, Minoes - Kat in de Zak, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®