Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017, 12:21 
2. Nations (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Enschede
Dominion schreef:
GRDavies schreef:
Dominion schreef:
Acties op kaarten mogen slechts 1 keer worden verzilverd. Tenzij je een 'kopieer robot' speelt, die de productie van èèn van jouw verzolverde kaarten kan kopieren.


Ik denk dat ik het goed lees en dat je die kaart verkeerd gebruikt.

Het is een _eenmalige_ actie (het is _geen_ blauwe kaart!), dat kopiëren van een productie-element, waar je de kopieer actie bij het uitspelen uitkiest en je past je productie (zowel positief als negatief) direct aan en daarna is de kaart niet meer te gebruiken.

Als je elke ronde het te kopiëren productiegedeelte zou mogen wisselen zou de kaart nog krachtiger maken. Zo heb ik in ronde 1 of 2 iemand 2 Titanium productie door de neus geboord, waar ik zelf 2 Titanium erbij kreeg. Dat is veel met een 2-spelers spel. :twisted:


De robot mag uiteraard 1 keer gespeeld worden, maar geeft je wel het recht om een andere kaart te kopiëren en dus twee keer te spelen.

:thumbup:


Kwestie van semantiek en op het regeln**kerige af, alleen het productiegedeelte gedeelte van een kaart "speel" je voor een tweede keer uit.

Laatst kwam ik met een potje achter dat mijn bovenstaande shenanigans helemaal niet mocht. Je mag het alleen toepassen op een kaart met een gebouwsymbool (het bruin-zwart labeltje in de vorm van een gebouwsilhouet zeg maar) en die kaart om iemands's titanium mag decimeren is een ruimtekaart. Uiteraard werd ik postuum winnaar-af gedeclareerd van dat ene potje :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2021, 21:47 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Om geen nieuw topic te hoeven open gebruik ik dit topic. Vandaag hebben we voor het eerst eindelijk Terraforming Mars gespeeld met 2. Het was erg gaaf, maar we hebben een vraag. Krijg je nog steeds een overwinningspunt (terraformingpunt) als het zuurstof- en/of temperatuurspoor al helemaal bovenaan staat? Dus als je daar nog in investeert ondanks het spoor al bovenaan staat.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2021, 23:04 
4. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
WTULTC schreef:
Om geen nieuw topic te hoeven open gebruik ik dit topic. Vandaag hebben we voor het eerst eindelijk Terraforming Mars gespeeld met 2. Het was erg gaaf, maar we hebben een vraag. Krijg je nog steeds een overwinningspunt (terraformingpunt) als het zuurstof- en/of temperatuurspoor al helemaal bovenaan staat? Dus als je daar nog in investeert ondanks het spoor al bovenaan staat.

Nope. Helaas geen stapje meer op je spoor. Warmte is dus nutteloos geworden (behalve met sommige kaarten!), water is gewoon klaar na de negende tegel, en groen levert geen stapje meer op maar wel nog steeds punten op einde spel (1 punt plus evt punten als ie naast een stad of steden ligt).
Leuk dat je bent begonnen met TM! Qua kaartspellen wel de real deal imho.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2021, 11:09 
1. 7 Wonders (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Dat verklaart dus ook waarom wij voor ons gevoel best wel veel inkomen kregen de laatste rondes. Het omzetten van titanium naar geld hadden we volgens mij ook al verkeerd gaan. Wij dachten dat je die goederen altijd om kon zetten naar geld zodra je dat nodig hebt, maar volgens mij mag je die dus alleen gebruiken (omzetten) om kaarten mee te kopen die een titaniumicoontje hebben. Klopt dat?
Ik was namelijk de fractie die 4 geld kreeg ipv 3 als titanium werd omgezet naar geld en dat deed ik nu heel vaak namelijk (eigenlijk onbeperkt).

Thx Pura, er zit erg veel in dit spel. Ik snap we waarom dit een beetje Wingspan 2.0 wordt genoemd. Er zijn veel meer mogelijkheden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2021, 12:01 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
Klopt. Titanium alleen bruikbaar voor ruimte kaarten en ijzer alleen voor gebouwenkaarten. Wisselen kan niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021, 00:06 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Weer een vraagje. Levert het symbool op de coöperatiekaart met Jovian (jupiter) (dus de startkaart) erop ook een punt op bij kaarten waarop staat dat elk Jovian (jupiter) symbool een punt oplevert?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021, 00:55 
1. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
WTULTC schreef:
Weer een vraagje. Levert het symbool op de coöperatiekaart met Jovian (jupiter) (dus de startkaart) erop ook een punt op bij kaarten waarop staat dat elk Jovian (jupiter) symbool een punt oplevert?

Zeker!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021, 17:16 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Bedankt. Inmiddels net het 3e potje (met 2 personen) erop zitten en de combinaties etc en inzichten in de verschillende tactieken beginnen we steeds beter door te krijgen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021, 17:36 
9. Earth (2023)
Avatar gebruiker

Berichten: 2078
Woonplaats: Montezuma
WTULTC schreef:
Bedankt. Inmiddels net het 3e potje (met 2 personen) erop zitten en de combinaties etc en inzichten in de verschillende tactieken beginnen we steeds beter door te krijgen.

Lekker! Kan me die eerste potjes nog goed heugen: ontdekken en nog veel meer zien gloren. Die berg kaarten. En de goeie plekjes op Mars. Gaaf spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraag terraforming mars  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Terraforming Mars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®