Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2017, 19:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Terwijl zijn meeste nieuwe spellen tegenwoordig door White Goblin Games worden uitgegeven, zijn er deze week toch twee nieuwe Friedemannetjes bij 999 Games verschenen.

Hoogspanning Legacy is een kleine uitbreiding van het bekroonde bordspel Hoogspanning. De set bevat twee geconstrueerde legacy-decks, waarmee je meerdere campagnes van drie opeenvolgende spellen kunt spelen. Wanneer bepaalde doelen worden bereikt, ontsluit je nieuwe legacy-kaarten. Deze kaarten voegen nieuwe regels toe aan het spelsysteem.

Afbeelding

Klus Geklaard is een solitair kaartspel. Je gaat van start met een geschud deck met 48 kaarten, die je in de juiste volgorde op de aflegstapel probeert te krijgen. Je krijgt elke beurt drie kaarten van de trekstapel. Door gebruik te maken van de acties op de kaarten kun je ze op allerlei manieren manipuleren. Het spel kent vier speelniveaus. Klus Geklaard is geschikt voor één speler vanaf tien jaar en heeft een speelduur van 30 minuten.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/11/01/twee-fr ... 999-games/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 12:54 
5. Catan: Cities & Knights (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Bordspeler.nl schreef:
Terwijl zijn meeste nieuwe spellen tegenwoordig door White Goblin Games worden uitgegeven, zijn er deze week toch twee nieuwe Friedemannetjes bij 999 Games verschenen.


Belangrijkste lijkt mij dat ook deze titels weer op de Nederlandse markt uitkomen. :-)

Persoonlijk ben ik er altijd wel nieuwsgierig naar hoe zo'n proces dan verloopt. Als je als auteur (of als uitgever zoals 2F-Spiele) goede ervaringen hebt met een bepaalde uitgever (ongeacht welke), zou je dan nieuwe titels eerst bij hen aanbieden? Of werkt dat niet zo en gaat het om wie het eerste komt of het meeste biedt?

Iemand enig idee?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 13:23 
Website beheerder

Berichten: 433
Woonplaats: Meijel
Flash schreef:
Belangrijkste lijkt mij dat ook deze titels weer op de Nederlandse markt uitkomen. :-)

Persoonlijk ben ik er altijd wel nieuwsgierig naar hoe zo'n proces dan verloopt. Als je als auteur (of als uitgever zoals 2F-Spiele) goede ervaringen hebt met een bepaalde uitgever (ongeacht welke), zou je dan nieuwe titels eerst bij hen aanbieden? Of werkt dat niet zo en gaat het om wie het eerste komt of het meeste biedt?

Iemand enig idee?


Ik weet natuurlijk niet hoe het in dit geval is gegaan, maar Tom en Mathias (van Jumping Turtle Games) hebben tijdens de Q&A eerder dit jaar in sommige antwoorden aangegeven op welke manieren er wordt gewerkt met het verkrijgen van licenties.

Het originele onderwerp: https://www.bordspelmania.eu/uitgevers-forum/topic19616.html

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 13:47 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Flash schreef:
Bordspeler.nl schreef:
Terwijl zijn meeste nieuwe spellen tegenwoordig door White Goblin Games worden uitgegeven, zijn er deze week toch twee nieuwe Friedemannetjes bij 999 Games verschenen.


Belangrijkste lijkt mij dat ook deze titels weer op de Nederlandse markt uitkomen. :-)

Persoonlijk ben ik er altijd wel nieuwsgierig naar hoe zo'n proces dan verloopt. Als je als auteur (of als uitgever zoals 2F-Spiele) goede ervaringen hebt met een bepaalde uitgever (ongeacht welke), zou je dan nieuwe titels eerst bij hen aanbieden? Of werkt dat niet zo en gaat het om wie het eerste komt of het meeste biedt?

Iemand enig idee?


Eens met je eerste opmerking. :thumbup:

Van het proces is volgens mij geen eenduidig beeld te schetsen. De ene keer is een ruim twintig jaar lange persoonlijke relatie bepalend, de andere keer is het een ‘koppeldeal’ met meerdere spellen, dan weer ‘wie het eerst komt’. En soms verandert het management bij een Duitse uitgever, en daarmee wellicht de stijl van zaken doen. Ik krijg op afstand bijvoorbeeld de indruk dat onder Brunnhofer junior de relatie tussen Hans im Glück en Nederlandse uitgevers wat flexibeler is.

999 Games is tegenwoordig sowieso wat voorzichtiger met ‘experttitels’, terwijl het erop lijkt dat de Goblins alle sluizen open hebben gezet.

Over de Friedemannetjes: het lijkt mij vanzelfsprekend dat de uitbreidingen van Hoogspanning bij 999 Games verschijnen. Dat solitaire breinbrekertje past ook in hun assortiment. Voor de rest lijkt het erop dat 999 Games in 2015 is afgehaakt en dat de Goblins hebben toegehapt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2017, 15:51 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2950
Woonplaats: Deerlijk
Erwin schreef:
Over de Friedemannetjes: het lijkt mij vanzelfsprekend dat de uitbreidingen van Hoogspanning bij 999 Games verschijnen. Dat solitaire breinbrekertje past ook in hun assortiment. Voor de rest lijkt het erop dat 999 Games in 2015 is afgehaakt en dat de Goblins hebben toegehapt.


Ik vermoed dat titels van de laatste jaren toch net dat beetje makkelijker over de toonbank kunnen dan de titels van enkele jaren geleden.
Zo denk ik spontaan aan de vergelijking Fabrieksmanager (2009) tgr. Fabelfruit(2017). Of Andermans Veren (2012) tegenover kaartspelletjes als Fuji Flush of Vijf Augurken (2017).
Ik vermoed toch dat de recentere titels vlotter bij een ruim publiek te verkopen zijn. Misschien is 999 wat te vroeg afgehaakt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Twee Friedemannetjes bij 999 Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

, 999 Games, Bordspeler.nl, Friedemann Friesse, Hoogspanning Legacy, Klus Geklaard



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®