Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




318 berichten | Pagina 19 van 22 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 18, 19, 20 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2017, 14:27 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Oisterwijk
Nou Marco, aan de laatste update van Ryan te zien heb je hard gewerkt op Spiel. Nu ben ik wel benieuwd wat je er zelf van vond?? Nog altijd hyped??


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: zo 05 nov 2017, 19:50 
Matroos

Berichten: 43
Woonplaats: Ede
nico35 schreef:
Nou Marco, aan de laatste update van Ryan te zien heb je hard gewerkt op Spiel. Nu ben ik wel benieuwd wat je er zelf van vond?? Nog altijd hyped??


Klopt, ik heb aardig mijn best gedaan ;)
En heb me ernstig vermaakt. Ik heb Goozbabs ook nog even mogen ontmoeten en natuurlijk is het rondstruinen op Spiel zelf helemaal niet verkeerd.

"hyped" is wat relatief.
QH was mijn eerste KS spel dat ik gebacked heb en ik was er toen relatief veel mee bezig. Daarnaast was ik toen relatief nieuw in de bordspel-hobby.
Intussentijd zijn er meer spellen 1)gekocht, 2)gebacked en schrijdt de wacht-periode voordat QH op de tafel ligt langzaam voort.

Dus ben ik nog zo "stuiter-stuiter" als dat ik aan het einde van de campaign was? niet echt meer.

Vind ik het spel nog steeds rete gaaf!!... Absoluut.
En ik ben het nog meer gaan waarderen. Het heeft voor mij nog meer diepte gekregen door nu echt de kaarten in de handen te hebben gehad en met al die opties een volgende beurt uit te plannen.

Op de woensdag voor Spiel heb ik een "stoomcursus" gekregen met alles erop en er aan. O.a. door zoveel verschillende input en opties in mijn eerste spel liep ik tegen mijn eeste ervaring met A.P. aan, maar bij mijn 2de spel liep het al veel vlotter.
Gelukkig komt het uiteindelijke spel met enkele tutorial scenarios die je stap voor stap bekend maken met het spel (ipv dat iemand de info over je uitstort :) ). Dat gaat zeker helpen om relaxed het spel te leren kennen.

Er is dus wel een learning-curve en dat doet mij een beetje afvragen hoe makkelijk ik het bij mijn vrienden op tafel kan krijgen. (niet al mijn vrienden zijn mensen die willen investeren in een spelletje, maar liever 5 min uitleg en spelen)
Wel kun je redelijk makkelijk het niveau iets aanpassen door bijv zonder world-event cards te spelen of iets anders weg te laten.

Maar jemig! wat zit dit spel goed in elkaar!
Er gebeurd super veel op het bord en het voordeel kan zo van de één naar de andere speler schieten. Wil je de "optimale" zet doen, moet je flink denken en puzzelen en omdat de speler voor je de boel weer net omgegooid kan hebben, is "ver vooruit plannen" niet echt nuttig. Een beetje grove strategie bepalen en dan maar zien hoe je het beste kan bijsturen.

Het "epische" in dit spel zit hem volgens mij vooral in de combo's die je kunt maken, door net dingen op het juiste moment of de juiste volgorde uit te voeren. Een teamgenoot tijdens een 2vs2 op de Backers-meet heeft een paar keer net de juiste kruip-jump-tumble actie weten te maken waardoor hij net uit het bereik van de tegenpartij kon blijven. De balans lijkt volgens mij iig erg goed in elkaar te zitten.

Ik ben nog wel erg benieuwd naar de definitieve versies van de scenarios die in de doos komen en hoop dat die vergezeld worden door "missie-achtige" scenarios om er iets meer body aan te geven.
Wat ik bedoel: in bijv Mechs vs Minions heb je de Mission setting die je al meer in de sfeer trekt. Voor mij zit daar een deel van het "epische" ook in het verhaal: "we hebben net de school van een horde Minions gered."
Ik hoop dat de verschillende spel-typen door een campaign verhaaltje begeleid gaan worden. Dat zou het voor mij 100% af maken.

Samenvatting:
Pro's
-Art: fantastisch
-Speelervaring: uitdagend en veel diepgang mogelijk
-Moeilijkheidsgraad: aanpasbaar op met wie je speelt
-Afwisseling: tumble-mechanic blijft gelijk. Verder is werkelijk elk spel anders, zowel in speltype als uitwerking bij het spelen.
-Zet je goed aan het denken (dit is geen "moe, aan het einde van de werkweek, vrijdagavond"-spelletje ;) )

Con's
(met wat ik er op dit moment van gezien heb)
-Kan overweldigend zijn. Veel kleine dingen en regels die van invloed kunnen zijn en die je over het hoofd kan zien. Als het goed is wordt dit opgelost door een goede tutorial.
-Het "losse" van de scenario's. Ik speel graag campaigns (MvsM, Mice&Mystics, Gloomhaven etc). Wanneer de losse speltypen (overlord, capture the flag, race etc) niet met een verhaallijn aan elkaar geweven worden, kan het best zijn dat enkele speltypen niet aan bod gaan komen.
-Mogelijk opwekken van A.P.
-Ik ben nieuwsgierig naar hoe het opzetten/opbergen straks gaat. (het is best veel stuff ;) )

Voor mij kan maart iig niet vroeg genoeg komen :)

Mocht je specifieke dingen willen weten. Shoot :P


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2017, 22:58 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Oisterwijk
Zo dat klinkt goed, je bent er echt vol ingedoken :D .
Ik ben vooral benieuwd naar hoe de 'losse' speltypen aangeboden worden. Met name capture the flag lijkt me zeer tof om tijdens mannenavond te spelen.

Nog even wachten om het te proberen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2017, 23:58 
Matroos

Berichten: 43
Woonplaats: Ede
Ola,
QH staat genomineerd te wezen voor BGG’s most anticipated game.
Klik op de link en ff het duimpje omhoog klikken.

https://boardgamegeek.com/geeklist/2319 ... tem5767638


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2017, 07:33 
Uno

Berichten: 1
Marco van Barneveld schreef:
Ola,
QH staat genomineerd te wezen voor BGG’s most anticipated game.
Klik op de link en ff het duimpje omhoog klikken.

https://boardgamegeek.com/geeklist/2319 ... tem5767638


Done! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2017, 16:08 
Matroos

Berichten: 43
Woonplaats: Ede
Quodd Heroes op Spiel --> 26:29

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1915&v=HFslbw0Fyzc


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017, 09:53 
Matroos

Berichten: 43
Woonplaats: Ede
Update van vandaag:

Hi Heroes!

I hope you've been well and enjoying the start of the Holiday season. The past few weeks have been about carrying on with pre-production on the printed material for Quodd Heroes. I have enlisted the help of another local graphic designer to help get the files ready for print, so things are moving along more efficiently now. Yay!

Production timeline

Last week I had a phone meeting with Matt, my rep at Panda where we discussed production, final numbers and cost. The most significant information to come out of that meeting was a firm estimate on the production timeline. Sadly its not good news. I promised to deliver all of the English print files to Panda by Dec 17. Based on this production won't be finalized until roughly the start of May... This was unexpected for a number of reasons but sadly there is not much that can be done about it. I'm VERY sorry that we won't be delivering in early 2018 as promised.

Print and Play

Once the print files are in Panda's hands I will be working to deliver an expanded print-and-play to all backers before Christmas. Hopefully everyone having a shot at playing some Quodd Heroes will reduce the pain of having to wait even longer for physical game.

Live Stream

I will be live streaming tomorrow at 11:00am EST (-5 GMT) to answer any questions you have.

Cheers!

Ryan


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 13:17 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Oisterwijk
Update 68 met spelregels: (En wat duurt het wachten lang)

Hi Heroes,
Below is a dropbox link to the Rulebook as it is right now. A few things remain to be added including reference for sheep movement, moving platforms, the box contents graphic and the introductory story. Those things will be finished soon. After speaking with Matt at Panda I've decided as suggeted by many of you, to separate the scenario book from the main rulebook. I will follow up with a version of the scenario book as soon as its ready to show.

For this version of the rulebook I'm looking for you feedback on everything. This includes typos, how good of a job it does at teaching you how to play and anything else you can think of. My hope is that its doing a pretty good job teaching...Please let me know if I'm right.
Here is the DropBox link: You may comment directly on the PDF.
https://www.dropbox.com/s/13fsyn6e2er2g8z/Quodd%20Heroes%20Rulebook%20v1.2_sml.pdf?dl=0
Until next time:
Best regards as we get much closer to the end of the pre-production journey.
Cheers!
Ryan


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 14:00 
Matroos

Berichten: 47
Ja


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 14:09 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Tja. Duurt stukken langer dan ze hadden voorzien. Dat gebeurd regelmatig met Kickstarters. Zo ben ik ook nog aan het wachten op Feudum, Black Orchestra en Lady & the Tiger. Die had ik allemaal al in september of oktober moeten ontvangen.

Ik neem zelf eigenlijk standaard minimaal 3 maanden extra in mijn verwachtingspatroon...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 14:18 
Matroos

Berichten: 43
Woonplaats: Ede
True, KS's lopen meestal wel uit en hier is tijdens de campaign nog zoveel extra content toegevoegd (wat grotendeels na de campaign nog ontwikkeld moets worden) dat deze uitloop helemaal niet vreemd is.

(maar ja, dat wachten maakt het er gevoelsmatig niet korter op :? )


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 15:29 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Gewoon meer Kickstarters backen. Je krijgt dan altijd wel wat binnen.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 16:14 
Matroos

Berichten: 43
Woonplaats: Ede
SigiScsi schreef:
Gewoon meer Kickstarters backen. Je krijgt dan altijd wel wat binnen.

Lol ;)

Iemand mee doen met een groepspledge voor Tiny Epic Zombies?
Ik heb nog 1 plek over :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 17:19 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Marco van Barneveld schreef:
Iemand mee doen met een groepspledge voor Tiny Epic Zombies?
Ik heb nog 1 plek over :)


Heb net pledge 1 vol zitten voor Tiny Epic Zombies...
Zie forum daar, lijkt me ook handiger om dit daar te roepen, want ik vermoedt dat er nog wel een pledge volkomt. Gaat best rap.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Quodd Heroes
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018, 17:40 
Matroos

Berichten: 43
Woonplaats: Ede
MikeBzonderpuntje schreef:
Heb net pledge 1 vol zitten voor Tiny Epic Zombies...
Zie forum daar, lijkt me ook handiger om dit daar te roepen, want ik vermoedt dat er nog wel een pledge volkomt. Gaat best rap.

Zeker, is helemaal waar. Dit was ook meer een flauwe reactie op het “meer backen” dan een serieuze oproep :)
Ook “ik” kom wel vol.
Verder is dit eigenlijk de enige pagina op dit forum waar ik kom.
Mijn post staat op BGG en de communicatie verloopt via FB Messenger, dus voor mij geen andere topics hier.

Maar, zeker tof dat het hier ook hard loopt ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
318 berichten | Pagina 19 van 22 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 18, 19, 20 ... 22  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Quodd Heroes  

Gebruikers die deze topic waarderen

Dagmare, MikeBzonderpuntje, zizziz

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Quodd Heroes



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®