Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2017, 23:56 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
De crowdfund voor *Roll to the Top!* is begonnen:
https://www.kickstarter.com/projects/cwali/roll-to-the-top

Afbeelding

In dit dobbelspel, met 4-, 6-, 8-, 12- en 20-zijdige dobbelstenen, krijgt elke speler een klim-uitdaging voor de kiezen.

De video vertelt je alles over het spel en de vele verschillende Uitdaging-sheets.
Dit spel oogt misschien eenvoudig, maar heeft verrassende "dieptes"!


Probeer ook de online versie (gelinkt op de Kickstarter-pagina) om tegen de computer te oefenen of tegen anderen te spelen (turn-based). Nodig me gerust uit voor een partijtje.
((Na de crowdfund is de online versie alleen nog gratis voor de backers!))

Afbeelding

Voor extra variatie kun je de Speciale Uitdagingen expansie toevoegen:

Afbeelding

PS: *Powerships* en *Habitats* zijn (weer) uitverkocht, maar een paar zijn er nog te krijgen in deze crowdfund. (zie de pledge levels)

---
groet uit Maastricht,
Corné
Cwali


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017, 00:50 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
(Weet niet waarom de 3 plaatjes niet verschijnen.)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017, 07:46 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Je hebt er alvast een backer bij! Grote fan van roll & write games, als ik tijd vind ga ik de online versie een keertje uittesten. Veel succes!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017, 11:38 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Ilse23 schreef:
Je hebt er alvast een backer bij! Grote fan van roll & write games, als ik tijd vind ga ik de online versie een keertje uittesten. Veel succes!

Mooi! Zeker doen: http://rolltothetop.com


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2017, 12:35 
Veenboer

Berichten: 153
Een extra roll & write is nooit weg, dus meteen gebackt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2017, 21:32 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Plaatjes uploaden werkt hier nog steeds niet (zie resultaat boven).

Morgen ga ik naar de spellendag in Utrecht. Waarover de forumberichten naar een onvindbare plaats op BSM zijn verplaatst. :S Daarom even hier. Ik neem *Roll to the Top!* mee. Prototype, zw/w prints met alleen de vakken. (Sample sheets bloks met de verschillende Challenges krijg ik dinsdag.) Heb net extra Piramide en Boom sheets geprint, van alle andere zijn er misschien niet genoeg om te spelen. Met 11 verschillende soorten en veel meer uit de prototype-fases is het zo'n enorme hoeveelheid sheets dat ik nu even niet weet hoeveel er per soort zijn, ik kijk uit naar de overzichtelijke en mooie samples dinsdag. :)

(Powerships sample spel neem ik ook mee. Die spellen zijn nu vanaf fabrikant in zeetransport naar Europese verzender.)

Funding over de helft! Maar nog niet veel bezoekers op de KS-site gehad. Riskant project, ben benieuwd. Wel bijzonder spel. Ik zit nu weer in een paar bizarre partijen online tegen goede spelers. Zenuwslopend spelverloop vaak, als je het spel eenmaal aardig door hebt.
Nodig me gerust uit voor partijtjes online (is turnbased, je hoeft niet online te blijven), maar voor "gelijke" partij kun je het best eerst tegen de AI oefenen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017, 00:10 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik heb deze gebackt en nu ondertussen een vijftal keer gespeeld online waarvan ik vier keer gelijk speelde en één keer won.
Lijken me nogal eigenaardige stats te zijn, 4 keer van de 5 lijkt me toch veel, nietwaar ?

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017, 01:44 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
dirk schreef:
Ik heb deze gebackt en nu ondertussen een vijftal keer gespeeld online waarvan ik vier keer gelijk speelde en één keer won.
Lijken me nogal eigenaardige stats te zijn, 4 keer van de 5 lijkt me toch veel, nietwaar ?

Ik zie geen Dirk tussen de spelernamen. Alle spelers met onderlinge partijen hebben niet veel gelijkspellen tegen elkaar gehad. 10-15% gemiddeld ongeveer. De toppers tegen elkaar spelen wel zo'n 20% gelijkspel. En de gelijkspel-partijen zijn fantastisch bij dit spel, de spelers vinden dan meestal ook dat het verdiend is. De gelijkspelpartijen zijn 'surprisingly satisfying' schreef een speler me.
Tegen de computer heb je denk ik gespeeld. Dan zijn gelijkspelen juist veel onwaarschijnlijker. Dus dan heb je bijzondere partijen gespeeld. :) Een "geoefende speler" wint trouwens vrijwel alles tegen de computer. Ik 99%. Maar in eerste partijen is het normaal als je er nog van verliest.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 01:11 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Cwali schreef:
dirk schreef:
Ik heb deze gebackt en nu ondertussen een vijftal keer gespeeld online waarvan ik vier keer gelijk speelde en één keer won.
Lijken me nogal eigenaardige stats te zijn, 4 keer van de 5 lijkt me toch veel, nietwaar ?

Ik zie geen Dirk tussen de spelernamen. Alle spelers met onderlinge partijen hebben niet veel gelijkspellen tegen elkaar gehad. 10-15% gemiddeld ongeveer. De toppers tegen elkaar spelen wel zo'n 20% gelijkspel. En de gelijkspel-partijen zijn fantastisch bij dit spel, de spelers vinden dan meestal ook dat het verdiend is. De gelijkspelpartijen zijn 'surprisingly satisfying' schreef een speler me.
Tegen de computer heb je denk ik gespeeld. Dan zijn gelijkspelen juist veel onwaarschijnlijker. Dus dan heb je bijzondere partijen gespeeld. :) Een "geoefende speler" wint trouwens vrijwel alles tegen de computer. Ik 99%. Maar in eerste partijen is het normaal als je er nog van verliest.

Klopt, was inderdaad tegen de computer.
Ik waag binnenkort nog eens wat nieuwe pogingen :wink:

Ik vond het alleszins wel leuk om te spelen ...

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 15:41 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
200 backers vandaag bereikt. Heb net Update op KS geplaatst. Hier een kicktraq link:

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 18:24 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Ik had vandeweek al wat mensen op twitter aangeschoten (die er ook over getweet hebben), en heb nu via ons BG Stats account er ook nog over getweet. Hoop dat het een beetje helpt.

Online spelen is best verslavend trouwens ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 20:01 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Suzan schreef:
Ik had vandeweek al wat mensen op twitter aangeschoten (die er ook over getweet hebben), en heb nu via ons BG Stats account er ook nog over getweet. Hoop dat het een beetje helpt.

Online spelen is best verslavend trouwens ;)


Thanks!
volgens de stats kwamen 8 backers via twitter. Secret business info. :)
Ervaring is dat alles een beetje helpt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017, 20:06 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Cwali schreef:
Suzan schreef:
Ik had vandeweek al wat mensen op twitter aangeschoten (die er ook over getweet hebben), en heb nu via ons BG Stats account er ook nog over getweet. Hoop dat het een beetje helpt.

Online spelen is best verslavend trouwens ;)


Thanks!
volgens de stats kwamen 8 backers via twitter. Secret business info. :)
Ervaring is dat alles een beetje helpt.


Het is iets ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017, 07:39 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Cwali schreef:
(Weet niet waarom de 3 plaatjes niet verschijnen.)

Ik ook niet, maar ze staan er nu. :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Roll to the Top!
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2017, 21:32 
Uitgever

Berichten: 225
Woonplaats: Maastricht
Inmiddels 96% .....................
Dank aan de 353 backers, waarvan 31 Nederlands. Duitsland en Engeland zijn nog in te halen. VS is "altijd" het meest, 44%. Belgie, Canada, Zweden, Australie, Spanje, Japan, Singapore, Oostenrijk in top-12. 3 backers komen van BSM volgens referrer stats. Eén van de leuke dingen van crowdfunds is de statistieken.
Als alle backers er nu over doorvertellen, komen we vast snel over de 100%.

Inmiddels samples van alle Challenges ontvangen (behalve de exclusieve Africa sheets) en uitgeprobeerd. Zie in deze prototype-foto:

Afbeelding

De gestage groei is voor een deel te danken aan de online versie. http://rolltothetop.com
Tegen de AI wordt heel veel gespeeld, speler-tegen-speler ook steeds meer. Nodig me gerust uit voor een partijtje. Veel goede spelers, al sta ik in de ranking lijst na 2 weken ver voor. Het spel is heel eenvoudig qua spelregels, is kort en zit vol "dobbelgeluk", maar binnen een paar weken heb je nog weinig kans tegen speler met jaar ervaring met dit spel. Hier een plaatje van m'n rating sinds de crowdfund+online start. Ik wil niet opscheppen ... wil maar aangeven dat het meer skill-faktoren heeft dan je verwacht. Grootste deel van de 64 partijen tot nog toe heb ik trouwens gespeeld met spelers die het al van voor de crowdfund kennen.

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Cwali op wo 06 dec 2017, 22:46, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
33 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Roll to the Top!  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Corné van Moorsel, Cwali, Roll to the Top!



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®