Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2017, 22:04 
Dice Tower
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Hallo allemaal!

Ik heb voor jullie gekeken naar de eerste uitbreiding voor Marco Polo genaamd Venetië!
Deze uitbreiding komt met vijf nieuwe karakters, nieuwe contracten en stadkaarten die je gelijk aan je basisspel kunt toevoegen.
Daarnaast kun je met de twee aparte modules die ook te combineren zijn nieuwe manieren van spelen ontdekken en andere strategieën uitproberen om te winnen.
De module Venetië laat je zelfs met vijf spelers spelen!

Benieuwd naar wat ik ervan vind? Kijk dan snel naar de recensie!



Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 dec 2017, 23:42 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Leuk dat je ook videoreviews bent gaan maken. Waar kan ik er meer van je vinden?

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 02:21 
Dice Tower
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Hoi Bridget!

Mijn Engelse recensies staan op het Dicetower kanaal en mijn Nederlandse op het Budgetspelen kanaal.
Mijn eigen kanaal Dice Delight is een verzamelplaats van al mijn recensies en ik zet er wat speciale content op.
Engels: https://www.youtube.com/watch?v=zm5P2Pa3EOU&list=PLOlRvTbmD6tJjUg2W1w1_tRhEmZM4F0IL
Nederlands: https://www.youtube.com/channel/UCBRWV3Ym8Y-0AmN-BqGLdBA
Eigen kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCwdPdSeVkYQPedzT_-XycXw


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 09:25 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
CandyShine schreef:
Hallo allemaal!

Ik heb voor jullie gekeken naar de eerste uitbreiding voor Marco Polo genaamd Venetië!
Deze uitbreiding komt met vijf nieuwe karakters, nieuwe contracten en stadkaarten die je gelijk aan je basisspel kunt toevoegen.
Daarnaast kun je met de twee aparte modules die ook te combineren zijn nieuwe manieren van spelen ontdekken en andere strategieën uitproberen om te winnen.
De module Venetië laat je zelfs met vijf spelers spelen!

Benieuwd naar wat ik ervan vind? Kijk dan snel naar de recensie!




Je zegt zo vaak “eigenlijk” dat ik na 2m50 afgehaakt ben.
Het zij je vergeven want het is een stopwoordje dat als een nare ziekte om zich heen grijpt. Helaas ben ik er allergisch voor, omdat het betekenisloos gebruikt wordt.
Desalniettemin vind ik dat als je een presentatie houdt, je bewust moet zijn van je taalgebruik.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 10:40 
Dice Tower
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Dankjewel voor je feedback Jerome!
Als dokter zijn we constant bezig om stopwoorden als oke,prima etc eruit te halen dat ik helemaal begrijp wat je bedoelt!
Ik zal erop letten, maar geloof me, het is heel moeilijk om aan een stuk door vloeiend te blijven praten in een video, dus een soort van stopwoordje of uhhh (waar ik dan weer een rothekel aan heb) zal wel moeten om je gedachten op een rij te krijgen. Tenzij je natuurlijk uren wil besteden aan filmpjes opnemen en editen.
Hopelijk probeer je in de toekomst nog is mijn videos uit, waarschijnlijk om erachter te komen dat ik op een ander stopwoordje ben overgestapt haha. Naja dan weet je iig wat dan in is :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 10:48 
Dice Tower
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Jerome schreef:
CandyShine schreef:
Hallo allemaal!

Ik heb voor jullie gekeken naar de eerste uitbreiding voor Marco Polo genaamd Venetië!
Deze uitbreiding komt met vijf nieuwe karakters, nieuwe contracten en stadkaarten die je gelijk aan je basisspel kunt toevoegen.
Daarnaast kun je met de twee aparte modules die ook te combineren zijn nieuwe manieren van spelen ontdekken en andere strategieën uitproberen om te winnen.
De module Venetië laat je zelfs met vijf spelers spelen!

Benieuwd naar wat ik ervan vind? Kijk dan snel naar de recensie!




Je zegt zo vaak “eigenlijk” dat ik na 2m50 afgehaakt ben.
Het zij je vergeven want het is een stopwoordje dat als een nare ziekte om zich heen grijpt. Helaas ben ik er allergisch voor, omdat het betekenisloos gebruikt wordt.
Desalniettemin vind ik dat als je een presentatie houdt, je bewust moet zijn van je taalgebruik.


Nog een vraagje: ik ging nog even mijn video terugkijken en dan specifiek de intro en het recensie gedeelte, maar ik hoorde maar twee keer “eigenlijk”? Zat het nog heel veel in de speluitleg? Ik denk namelijk dat ik het al gewoon niet meer hoor, want stopwoord. Ik wil het wel graag weten natuurlijk zodat ik er voortaan op kan letten!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 12:04 
Avatar gebruiker

Berichten: 386
Woonplaats: Putten
Ga zo door Anna, prima recensie. :clap: 8)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 12:16 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
CandyShine schreef:
Dankjewel voor je feedback Jerome!
Als dokter zijn we constant bezig om stopwoorden als oke,prima etc eruit te halen dat ik helemaal begrijp wat je bedoelt!
Ik zal erop letten, maar geloof me, het is heel moeilijk om aan een stuk door vloeiend te blijven praten in een video, dus een soort van stopwoordje of uhhh (waar ik dan weer een rothekel aan heb) zal wel moeten om je gedachten op een rij te krijgen. Tenzij je natuurlijk uren wil besteden aan filmpjes opnemen en editen.
Hopelijk probeer je in de toekomst nog is mijn videos uit, waarschijnlijk om erachter te komen dat ik op een ander stopwoordje ben overgestapt haha. Naja dan weet je iig wat dan in is :)


Tof dat je het sportief oppakt want qua taalgebruik heb ik er zelf nogal eens moeite mee om niet vreselijk pedant over te komen. Dat is natuurlijk irritant en ook dan raakt de inhoud op de achtergrond.
Ik snap wat je bedoelt met de uhhh’s maar die raken mij veel minder dan een werkelijk woord dat betekenisloos gebruikt wordt, omdat je daarmee dat woord nooit meer kan gebruiken in een normale zin. “Eigenlijk” is zo’n woord dat in de afgelopen maanden meer en meer erin sluipt, soms zelfs meerdere malen binnen één zin.

Mijn allergie is een half jaar geleden opgewekt na een cursus met een coach die er in slaagde “eigenlijk” meer dan 80 keer te gebruiken binnen vijf minuten. Inderdaad, ik ben gaan tellen. Daarna heb ik haar ermee geconfronteerd maar dat pakte averechts uit. Nu lette de hele groep er ineens op en bij elke “eigenlijk” draaiden tien hoofden lachend mijn kant op. Sindsdien ben ik er dus allergisch voor en gaat geen “eigenlijk” ongemerkt aan mij voorbij. Geloof me, vooral in praatprogramma’s op tv zoals DWDD word je er mee doodgegooid. Dan zap ik dus weg.

Zoals gezegd haakte ik na een kleine drie minuten af, vlak na een zin waarin je twee keer “eigenlijk” zei. Ik zal zeker meer video’s van je kijken en ik beloof je tevens dat ik nooit meer over stopwoorden zal beginnen. Nu is het eruit, ik hoop dat je er iets mee doet omdat dat het kijkplezier zeker zal verhogen. Nu al zullen er genoeg mensen zijn die met veel plezier kijken, omdat er helemaal niets mis was met het enthousiasme waarmee je van start ging.

Succes!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 14:03 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Bedankt voor de recensie, omdat ik wel benieuwd was wat er nu allemaal bijzit, omdat ik de prijs nogal aan de hoge kant vind voor de Nederlandse uitgave.

Puntjes van kritiek:
- Je haalt een paar keer "beurt" en "ronde" door elkaar. Een uitroepteken geeft een bonus aan het begin van een ronde bijvoorbeeld, niet een beurt.

- Aan het begin zeg je een paar keer "characters" en later weer "karakters". Kies een taal, anders komt het nogal 'Leids studentje' over. Maar dat is meer een persoonlijk punt van ergenis... :wink:

Over het spel zelf... de extra karakters en reisgenoten lijken mij wel leuk, maar het extra bord onnodig, zeker aangezien ik het spel nooit met 5 spelers zal spelen. Dan vind ik 30 euro of meer toch een flink bedrag voor een uitbreiding. De uitbreiding van Brugge bijvoorbeeld had 5 extra modules en was rond de 20 euro.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 17:20 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bored Gaymer schreef:
Over het spel zelf... de extra karakters en reisgenoten lijken mij wel leuk, maar het extra bord onnodig, zeker aangezien ik het spel nooit met 5 spelers zal spelen. Dan vind ik 30 euro of meer toch een flink bedrag voor een uitbreiding. De uitbreiding van Brugge bijvoorbeeld had 5 extra modules en was rond de 20 euro.


Ik snap je redenatie, zelf kijk ik daar alleen compleet anders naar.

Brugge was ik na een paar keer spelen echt wel klaar mee. Leuk om gedaan te hebben, maar voor hier geen blijvertje. Marco Polo is dat wel. Als ik dan van tevoren redelijk kan inschatten dat een spel regelmatig gespeeld wordt dan heb ik sneller een hoger bedrag over voor een uitbreiding.

Grappig om te zien hoe iedereen daar anders tegenover staat.


Omhoog
Online Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 19:20 
Dice Tower
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Jerome schreef:
CandyShine schreef:
Dankjewel voor je feedback Jerome!
Als dokter zijn we constant bezig om stopwoorden als oke,prima etc eruit te halen dat ik helemaal begrijp wat je bedoelt!
Ik zal erop letten, maar geloof me, het is heel moeilijk om aan een stuk door vloeiend te blijven praten in een video, dus een soort van stopwoordje of uhhh (waar ik dan weer een rothekel aan heb) zal wel moeten om je gedachten op een rij te krijgen. Tenzij je natuurlijk uren wil besteden aan filmpjes opnemen en editen.
Hopelijk probeer je in de toekomst nog is mijn videos uit, waarschijnlijk om erachter te komen dat ik op een ander stopwoordje ben overgestapt haha. Naja dan weet je iig wat dan in is :)


Tof dat je het sportief oppakt want qua taalgebruik heb ik er zelf nogal eens moeite mee om niet vreselijk pedant over te komen. Dat is natuurlijk irritant en ook dan raakt de inhoud op de achtergrond.
Ik snap wat je bedoelt met de uhhh’s maar die raken mij veel minder dan een werkelijk woord dat betekenisloos gebruikt wordt, omdat je daarmee dat woord nooit meer kan gebruiken in een normale zin. “Eigenlijk” is zo’n woord dat in de afgelopen maanden meer en meer erin sluipt, soms zelfs meerdere malen binnen één zin.

Mijn allergie is een half jaar geleden opgewekt na een cursus met een coach die er in slaagde “eigenlijk” meer dan 80 keer te gebruiken binnen vijf minuten. Inderdaad, ik ben gaan tellen. Daarna heb ik haar ermee geconfronteerd maar dat pakte averechts uit. Nu lette de hele groep er ineens op en bij elke “eigenlijk” draaiden tien hoofden lachend mijn kant op. Sindsdien ben ik er dus allergisch voor en gaat geen “eigenlijk” ongemerkt aan mij voorbij. Geloof me, vooral in praatprogramma’s op tv zoals DWDD word je er mee doodgegooid. Dan zap ik dus weg.

Zoals gezegd haakte ik na een kleine drie minuten af, vlak na een zin waarin je twee keer “eigenlijk” zei. Ik zal zeker meer video’s van je kijken en ik beloof je tevens dat ik nooit meer over stopwoorden zal beginnen. Nu is het eruit, ik hoop dat je er iets mee doet omdat dat het kijkplezier zeker zal verhogen. Nu al zullen er genoeg mensen zijn die met veel plezier kijken, omdat er helemaal niets mis was met het enthousiasme waarmee je van start ging.

Succes!


Ahhh dankjewel voor je anekdote, heel herkenbaar haha. Ik examineer Nederlands mondelingen op het MBO dus ik heb zeker ook een aantal ‘petpeeves’ die je niet bij mij moet doen, want dan is het -1 punt (hun ipv zij bijvoorbeeld).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 dec 2017, 19:26 
Dice Tower
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Bored Gaymer schreef:
Bedankt voor de recensie, omdat ik wel benieuwd was wat er nu allemaal bijzit, omdat ik de prijs nogal aan de hoge kant vind voor de Nederlandse uitgave.

Puntjes van kritiek:
- Je haalt een paar keer "beurt" en "ronde" door elkaar. Een uitroepteken geeft een bonus aan het begin van een ronde bijvoorbeeld, niet een beurt.

- Aan het begin zeg je een paar keer "characters" en later weer "karakters". Kies een taal, anders komt het nogal 'Leids studentje' over. Maar dat is meer een persoonlijk punt van ergenis... :wink:

Over het spel zelf... de extra karakters en reisgenoten lijken mij wel leuk, maar het extra bord onnodig, zeker aangezien ik het spel nooit met 5 spelers zal spelen. Dan vind ik 30 euro of meer toch een flink bedrag voor een uitbreiding. De uitbreiding van Brugge bijvoorbeeld had 5 extra modules en was rond de 20 euro.


Dankjewel voor je punten!
Je hebt helemaal gelijk, maar beide punten hebben te maken met hoe ik mijn video’s opneem: Ik neem de Engelse en Nederlandse recensies tegelijkertijd op. Dus binnen enkele minuten wissel ik meerdere keren tussen beide talen. Dan slippen er beide kanten op wel is uitspraakfoutjes in en die neem ik voor lief anders ben ik 20 takes bezig in plaats van 1-3 en duurt het vijf keer zo lang. Dus je hebt gelijk, maar dat zal (jammer genoeg) vaker gebeuren. Ik ga misschien ook enkele in het Duits doen dus misschien krijg je dan soms is een Duits woord erin ;)
Ook leuk, maak je er gewoon een spelletje van: ‘spot het buitenlandse woord’ haha


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Budgetspelen met Anna - Marco Polo Venetië Uitbreiding  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

999 Games, In de voetsporen van Marco Polo: Venetië



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®