Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 11:51 
kooiker

Berichten: 707
Lijkt me een geval van pech hebben. Ik heb al heel veel spellen via Marktplaats gekocht en tot nu toe altijd goed gegaan.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 16:15 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Gelukkig heb ik zo'n belabberde verpakking met beschadigd spel nooit hoeven te ontvangen. Wat een bummer!
Wat hierboven al werd aangehaald, als je een spel bemachtigd via een spellen gerelateerd forum of site, kun je er haast wel zeker van zijn dat het spel altijd goed behandeld is en de verpakking idem dito.
Marktplaats is wat dat betreft gewoon een risico omdat daar doorgaands niet de liefhebbers hun spellen van de hand doen.
Zelf zoek ik op marktplaats alleen nog maar in een straal van 15 km van mijn huis, zodat ik eerst de staat van de spellen kan beoordelen bij afhalen.

Daarnaast bewaar ik altijd alle verpakkingsmaterialen die van pas komen bij versturen van spellen van alles wat hier nieuw binnen komt (vooral op het conto van mn vrouw )
Geschikte doosformaten, bubbleplastic, aircussions, stro, papiersnippers e.d. zodat als ik een spel verzend, dit ook perfect kan verpakken en een onbeschadigd spel bij de koper aankomt.
Vaak krijg ik ook een nog een berichtje terug voor de goede verpakking.
Dit doe ik zelf ook als ik een goed verpakt spel ontvang. Ff een bedankje, kleine moeite en het geeft een stukje voldoening aan de verpakker.
Degene die zich niet aan de ongeschreven verpakkingsregels houden, zouden ze eigelijk moeten stenigen! :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 20 jan 2018, 21:02 
Matroos

Berichten: 42
Woonplaats: Kapellen (België)
Is dat stenigen iets Nederlands ? :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2018, 00:19 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
edda_edea schreef:
Is dat stenigen iets Nederlands ? :D


:lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2018, 21:10 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
edda_edea schreef:
Is dat stenigen iets Nederlands ? :D


Ja, daar gebruiken we bij voorkeur klompen voor. Die komen zo lekker aan. En anders Goudse kaas.... :-)

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2018, 23:54 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2754
Woonplaats: Utrecht
edda_edea schreef:
Is dat stenigen iets Nederlands ? :D

nee hoor, deden ze eeuwen geleden aan de oostkust van de middellandse zee ook al.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019, 08:24 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Zutphen
Wanneer ik wat verkoop haal ik altijd een stevige doos (soms zelfs 2) bij een supermarkt, dit kost immers niets.

Vaak verpak ik kwetsbare voorwerpen nog in bubbeltjesfolie (gewoon te koop per rol bi jde Action).
In combinatie met veel proppen krantenpapier en evt de dubbele doos, maak ik de doos “bomb proof” en komt het pakket eigenlijk altijd aan met onbeschadigde inhoud.

De koper betaal een kleine vergoeding voor de verpakkingskosten (50 cent)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019, 15:44 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ik heb zelf 2x een afspraak gehad met Belgen die mijn spel zouden overkopen(1x op Spel; en 1x op Spiel) en vervolgens niet op kwamen dagen zonder af te melden (van 1 heb ik nooit meer wat gehoord), waardoor ik ruim een half uur voor niks heb staan wachten.

Is dat typisch iets Belgisch? Ik bedoel er niks mee hoor, maar het valt me gewoon op, omdat het bij 2 verschillende kopers was.

:roll:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019, 19:20 
9. Tzolk'in: The Mayan Calendar (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Dan hebben ze beiden hun kat gestuurd. :D
Die uitspraak is wel typisch Vlaams.
(Een mooie voor Lost in Translation)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019, 19:35 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Ja het is typisch nederlands om uren bezig te zijn met zo goedkoop mogelijk inpakmateriaal, in plaats van in 2 minuten iets professioneel in te pakken. Zit in de handelsgeest he?

Blijkbaar heb ik geluk gehad bij het kopen per post (afkloppen!). Geen hoekjes oid eraf. Zou ik vreselijk vinden.

Het beste is om spellen persoonlijk op te halen. Mocht het niet in nieuwstaat zijn als beloofd, rechtsomkeert. Vraag evt om ergens op een station af te spreken als rijden te ver is.

Wat je nooit moet doen is een ongesealed spel kopen op koninginnedag, of koningsdag. Nederlanders slijten het omdat het incompleet is, heb ik een keer gehad met Samurai. Even verderop werd een rekenmachine verkocht waar het batterijvakje onder het accuzuur zat omdat de koper de moeite nam.
Met Voor de Wind, voor 2 euro, gesealed, veel plezier gehad.
Risk voor 2 euro, idem, maar nooit gespeeld.

Overigens zijn spellen die ik heb verkocht alle in nieuwstaat, behalve de 1e keer toen ik S&R verkocht aan een of andere mongool die liever Catan wilde. Ik had resource vakjes gemaakt van de catan doos. Hij heeft het toch gekocht. Had later wel spijt van de verkoop, was een mooie custom doos, maar ja we speelden toen geen spellen die langer dan 4 uur duurden.

Andor 2e hans gekocht, was duidelijk gebruikt, en halve prijs, vond ik niet erg. Bleek niet aan te slaan in huis, dus weggegeven, aan mensen die het niet snapten en weer weggegeven hebben. Het is blijkbaar niet voor niet-gamers. Vond het zelf wat te simplistisch, jammer want ik stond op het punt om de 100+ hobby queesten uit het duits te vertalen.

Dit om wat meer onderbouwing te geven. Hoop dat het helpt..

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019, 19:36 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Bodemjager schreef:
Wanneer ik wat verkoop haal ik altijd een stevige doos (soms zelfs 2) bij een supermarkt, dit kost immers niets.

De koper betaal een kleine vergoeding voor de verpakkingskosten (50 cent)

So typically dutch.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019, 19:40 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
Noviomagum schreef:
Daarnaast bewaar ik altijd alle verpakkingsmaterialen die van pas komen bij versturen van spellen van alles wat hier nieuw binnen komt (vooral op het conto van mn vrouw )Ff een bedankje, kleine moeite en het geeft een stukje voldoening aan de verpakker.
Degene die zich niet aan de ongeschreven verpakkingsregels houden, zouden ze eigelijk moeten stenigen! :lol:

same here, maar bedankjes wordt niet echt aan gedaan, de deal is done. Ik mail wel als ik er blij mee ben (gelukkig bijna altijd).

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2019, 21:19 
Joker

Berichten: 9
Woonplaats: Boxmeer
Bij een spel snap ik inderdaad dat je het belangrijk vindt dat het goed ingepakt is. Maar ik zou zelf op dit moment geen enkel spel naar jullie standaarden kunnen inpakken. De supermarkten hier hebben meestal geen fatsoenlijke dozen liggen (veel te groot, met vijf zijden ipv zes) en kranten heb ik ook niet. Dus ik snap ook wel weer dat het soms wat onhandig wordt ingepakt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bistro 'Off topic'  
 Feed - Onderwerp - Is het iets Nederlands?  

Gebruikers die deze topic waarderen

edda_edea

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®