Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




76 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2018, 22:51 
Avatar gebruiker

Berichten: 898
Woonplaats: Lille - BE
Erwin schreef:
arne schreef:
De Europese markt is daarnaast ook niet zo'n grote markt als de Amerikaanse, dus moet je echt wel uit je doppen kijken, om je hoofd boven water te houden.


Wellicht zou het ook helpen als ze iets zouden doen aan informatievoorziening?

Ik heb sinds de zomer van 2016 (een aankondiging van de Pixie Queen KS) geen informatie van deze uitgever ontvangen. Blijkbaar heeft Game Brewer niet of nauwelijks behoefte aan publiciteit via Bordspeler.nl en de nieuwsrubriek van Bordspelmania.

Meestal negeer ik zo'n uitgever dan maar. Maar Gentes vind ik gewoon te goed om het spel geen extra aandacht te geven.


Dat zou kunnen Erwin, daar durf ik geen uitspraken over doen.
Misschien moeten ze hier inderdaad hun weg nog wat in zoeken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018, 01:01 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb gewoon de meertalige versie gekozen voor twee redenen. Ten eerste omdat ik nederlandse / vlaamse regels toch wel prettiger vind dan engelse. Ten tweede omdat ik het gaaf vind dat gamebrewer dit samen met TMG doet als kleine uitgever, ze verdienen mijn steun. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik waar voor mijn geld krijg en goede service bij eventuele problemen.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018, 10:13 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Mr Jummy schreef:
Ik heb gewoon de meertalige versie gekozen voor twee redenen. Ten eerste omdat ik nederlandse / vlaamse regels toch wel prettiger vind dan engelse. Ten tweede omdat ik het gaaf vind dat gamebrewer dit samen met TMG doet als kleine uitgever, ze verdienen mijn steun. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik waar voor mijn geld krijg en goede service bij eventuele problemen.

Dit was mij nog een beetje onduidelijk, krijg je in de meertalige versie 1 of meerdere regelboeken? Dus een NL en een EN, of alleen een NL? Dit kon ik niet zo snel herleiden uit die pagina.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018, 15:10 
Party Animal

Berichten: 468
Woonplaats: Boom
vrieskist schreef:
Dit was mij nog een beetje onduidelijk, krijg je in de meertalige versie 1 of meerdere regelboeken? Dus een NL en een EN, of alleen een NL? Dit kon ik niet zo snel herleiden uit die pagina.

Goede vraag, heb iig de meertalige versie genomen. Game Brewer doet het goed.
Ben ook benieuwd of de EN regelboek meegeleverd gaat worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018, 15:40 
3. Ticket to Ride: Europe (2005)

Berichten: 446
Woonplaats: Hemiksem
Todo schreef:
vrieskist schreef:
Dit was mij nog een beetje onduidelijk, krijg je in de meertalige versie 1 of meerdere regelboeken? Dus een NL en een EN, of alleen een NL? Dit kon ik niet zo snel herleiden uit die pagina.

Goede vraag, heb iig de meertalige versie genomen. Game Brewer doet het goed.
Ben ook benieuwd of de EN regelboek meegeleverd gaat worden.


Quote van Game Brewer op FB:

Game Brewer: It will depend on the number of backers which languages we'll combine. Chances are rather small that English and Dutch will be in the same box.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018, 18:15 
Uitgever

Berichten: 7
Hoi,

Leuk om hier ook animo te zien rond Gentes :D .
Ik lees hier allemaal terechte vragen en opmerkingen.

Ik zal meteen 1 belangrijk punt verduidelijken: Door de grote vraag zijn we van plan om in elke Deluxe editie de Engelse spelregels toe te voegen. Voor het overige zijn er geen verschillen, het gaat echt enkel om de spelregels. Tasty Minstrel Games heeft zelfs onze taalonafhankelijke spelershulp overgenomen (wat ze helemaal niet gewend zijn), zodat de spellen echt helemaal identiek zijn. Alleen de achterzijde van de doos zal dan nog in verschillende talen zijn geschreven. Ik heb al meegedeeld aan TMG dat we de Engelse regelboeken willen toevoegen. We hebben nog geen definitieve bevestiging van hen, maar ik verwacht daar geen enkel probleem. Het is een plezier om met die mannen samen te werken en te kunnen steunen op hun uitgebreide ervaring. De kans is trouwens groot dat we op Spiel 2018 ook een gezamenlijke stand zullen hebben.

In de loop van volgende week zullen trouwens de Nederlandstalige spelregels van Gentes te downloaden zijn op de Kickstarter pagina. Dat proberen we alleszins.

Voor de retailversie hebben we nog niet beslist welke regels we gaan samenvoegen. Dat hangt ondermeer af van voorbestellingen van verdelers. In België is het in elk geval voor de hand liggend om Frans en Nederlands samen te voegen. Wat dan meteen de reden is waarom Nederlands en Engels niet vaak samen in een doos zullen zitten. Toch twijfelen we nog om voortaan ook in alle retailversies de Engelse regels toe te voegen, omdat dat bijvoorbeeld ook in Italië een issue is momenteel.

Heel fijn om te zien hoe jullie Game Brewer willen steunen en dat dat zelfs de reden is waarom jullie de Nederlandse versie willen backen in plaats van de Engelse! Maar wees niet ongerust, ook wanneer je vanuit Europa een Engelse editie besteld, komt die van Game Brewer en steun je ons dus evenzeer. Wij hebben immers (op vraag van TMG) de Europese licentie gekocht van Spielworxx. Anders dan vaak het geval is, is dit een licentie op basis van de regio (Europa) en niet op basis van talen. (Enkel Spaans waren we te laat voor.)

We doen ons best om de Vlaamse tongval te vermijden in de spelregels, zonder woorden te gebruiken die dan weer uitsluitend in Nederland worden gebruikt. Maar dat is niet eenvoudig. Daarom heb je in Pixie Queen bijvoorbeeld het "Lievelingetje" van de Koningin, terwijl Vlamingen eerder het "Favorietje" zullen zeggen. Nederlanders die onze spelregels willen nalezen alvorens we ze publiceren, mogen zich zeker melden!

Het klopt zeker dat we actiever zouden mogen zijn op fora als deze. Het spijt ons dat we daar vaak te weinig tijd voor hebben. Momenteel moeten we het doen met 2 voltijdse werknemers en een halftijdse freelancer. Hopelijk kan daar tegen het einde van 2018 iemand bij die zich wat meer kan bezig houden met marketing, social media en fora.
Het plan is om in de loop van 2018 maar liefst 7 nieuwe spellen te lanceren: Castellum (februari), Dilemma (mei), Forbidden City (Kickstarter maart-april, release augustus), Fuji Koro (Kickstarter mei-juni, release oktober), Gentes (oktober-november), Rulebender (werktitel, Kickstarter september, release december-januari), König Popo (werktitel, release oktober). Ongetwijfeld zullen we een aantal van die ambitieuze data niet halen, maar ik wil maar meegeven dat we met veel tegelijk bezig zijn, met fantastische ontwerpers en illustrators bovendien. Binnenkort meer info over de nieuwe spellen op onze vernieuwde website.

Heel erg bedankt allemaal voor jullie hartverwarmende steun!!

Rudy


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018, 18:24 
Uitgever

Berichten: 7
Erwin schreef:
arne schreef:
De Europese markt is daarnaast ook niet zo'n grote markt als de Amerikaanse, dus moet je echt wel uit je doppen kijken, om je hoofd boven water te houden.


Wellicht zou het ook helpen als ze iets zouden doen aan informatievoorziening?

Ik heb sinds de zomer van 2016 (een aankondiging van de Pixie Queen KS) geen informatie van deze uitgever ontvangen. Blijkbaar heeft Game Brewer niet of nauwelijks behoefte aan publiciteit via Bordspeler.nl en de nieuwsrubriek van Bordspelmania.

Meestal negeer ik zo'n uitgever dan maar. Maar Gentes vind ik gewoon te goed om het spel geen extra aandacht te geven.


Hey Erwin, publiciteit voeren op Bordspelmania doen we voorlopig enkel met banners, dat klopt. Hoe heb je graag dat we jou en andere mensen op de hoogte houden? Volgens welke kanalen doen we dat het best?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018, 18:59 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
:thumbup: Goed bezig Game Brewer! Succes!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2018, 12:03 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Goed verhaal Rudy, erg leuk om te lezen en ook positief om te lezen dat er bij de nederlandse deluxe versie Engelse regels zullen bijgevoegd.

Afgelopen Essen een erg plezant gesprek gehad met Kevin omtrent de ontwikkelingen bij de Game Brewer en jullie groei is erg leuk om te zien. Dat heeft natuurlijk ook de bekende probleempjes, maar daar komen jullie vast uit. :thumbup:

Wij houden ons aanbevolen en mochten jullie gebruik willen maken van ons sociale media netwerk, kom dan eens kijken op de blog, Twitter of het Instagram account.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2018, 13:18 
Uitgever

Berichten: 7
el_crosso schreef:
Goed verhaal Rudy, erg leuk om te lezen en ook positief om te lezen dat er bij de nederlandse deluxe versie Engelse regels zullen bijgevoegd.

Afgelopen Essen een erg plezant gesprek gehad met Kevin omtrent de ontwikkelingen bij de Game Brewer en jullie groei is erg leuk om te zien. Dat heeft natuurlijk ook de bekende probleempjes, maar daar komen jullie vast uit. :thumbup:

Wij houden ons aanbevolen en mochten jullie gebruik willen maken van ons sociale media netwerk, kom dan eens kijken op de blog, Twitter of het Instagram account.


Dankjewel Marlon! We houden je op de hoogte!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2018, 15:33 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Leuk om te horen, Rudy. Ik ben fan van The Game Brewer. Chimera Station en Pixie Queen staan al in mijn kast en zijn allebei FANTASTISCH! Allebei heel vernieuwend als worker placement, elk op hun eigen manier.

Ik kijk enorm uit naar Gentes, zeker omdat Erwin (de man achter bordspeler.nl en de nieuwsberichten hier op Bordspelmania) dit spel uitroept tot het beste spel van 2017. Hopelijk heeft hij gelijk :mrgreen:

Veel succes met de kickstartercampagne en nogmaals bedankt voor de heel goede speluitleg van Chimera Station op het Spellenfestival in Genk.

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2018, 16:15 
Jakkiebak!

Berichten: 50
Woonplaats: Wageningen
Ik heb ook gekozen voor de meertalige versie. Dit is de eerste keer dat ik iets back via kickstarter.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2018, 19:36 
8. Furnace (2020)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Deze uitgeverij is dat meer dan waard!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 19:30 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Pick up in Turnhout is niet mogelijk of zijn er sowieso de verzendkosten?

Edit: de verzendkosten zijn al wel heel laag maar toch even de vraag ...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Gentes
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 22:58 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Ondanks het feit dat de TMG releases zeer mooi uitgegeven zijn, ben ik absoluut geen fan van deze firma.
Godzijdank neemt Game Brewer de fulfillment van TMG spellen in onze contreien over want de KS opvolging voor Europese backers & uitlevering door TMG vond ik persoonlijk alvast ondermaats en allesbehalve professioneel.
Ik wacht ondertussen nog steeds op levering van Chimera Station deluxe. Dit was uitbesteed aan Spielworxx, en daar heeft Uli het op zijn beurt uitbesteed aan ADC Blackfire. Na eerst een heleboel smoezen waarom de spellen niet uitgeleverd geraken, ben in nu al 2 maand via email aan het corresponderen met de drie betrokken partijen waarbij enkel Uli / Spielworxx zich de zaak aantrekt en er zelf mee verveeld zit. Net nog even een minder vriendelijk bericht naar het volledige management team van TMG gestuurd...

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
76 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Gentes  

Gebruikers die deze topic waarderen

RunnerPaul

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Gentes



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®