Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Coop/verrader bordspel
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018, 13:36 
Uno

Berichten: 1
Hi all,

Ik ben op zoek naar een spel waarbij de spelers samen moeten werken om een doel te bereiken, maar waarbij er 1 of meerdere verraders in het spel zijn die de plannen moeten dwarsbomen.

Een beetje zoals pandemic, flash point, etc maar dan met een verrader erin. Voornamelijk het bewegen door ruimtes om handelingen te kunnen doen van flashpoint spreekt me aan.
Of zoals saboteur waarbij 1 of meerdere verraders in het spel de voortgang moeten dwarsbomen. (Deze spellen heb ik al)

Een spel zoals Battlestar Galactica is dan precies wat ik zoek, echter het thema (Sci-fi) en de verkrijgbaarheid (totaal niet) spreken me dan hier wat tegen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018, 13:42 
1. De Vorsten van Florence (2000)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Room 25
Dead of Winter


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018, 13:51 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Dead of Winter is inderdaad de eerste die mij te binnen schiet en misschien ook wel de beste optie. Als je van zombies houdt. Ikzelf ben ook fan van Legendary Encounters: An Alien Deckbuilding Game. Daar kun je ook met een traitor spelen; degenen die dood gaan kunnen de Alien Avatar worden. Leuk spel, zeker als je van de films houdt. En dan is er nog Betrayal at House on the Hill, waar ongeveer halverwege iemand een traitor wordt. Ook niet precies wat je zoekt, maar wel erg leuk en divers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018, 13:58 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Panic Station en Shadows over Camelot schieten mij zo te binnen.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018, 14:06 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 192
Woonplaats: Gent
Bij Mansions of Madness 2nd ed. is het ook mogelijk dat er iemand gek wordt en het huis in brand steekt om zo iedereen te dwarsbomen of je met een mes begint te bewerken. :mrgreen:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018, 14:30 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
In deze is Camp Grizzly ook een titel om naar te kijken.
Niet echt een traiter... maar wel samenwerken en maar 1 die kan winnen in een fantastisch gegoten thema!

Nemesis is een kickstarter die nu loopt die ook precies dat is wat je zoekt... behalve dan dat deze wel heel erg sci-fi is.... ;)

Ik ken hem zelf niet, maar eventueel Homeland zou de lading helemaal (kunnen) dekken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018, 19:32 
Meeple

Berichten: 15
Woonplaats: Nijmegen
Pandemic On the Brink heeft een 'Bioterrorist' modus, waarbij 1 speler de anderen probeert tegen te werken. Ik vind 'm best leuk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2018, 14:23 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 81
Woonplaats: Brussel
Police Precinct 2nd edition.

Is volledig gebaseerd op het principe van Flash Point.

Je speelt een politie-agent die problemen moet oplossen en ook nog eens een moordzaak moet oplossen.

Een kan een 'dirty' cop zijn die stiekem tegenwerkt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 31 jan 2018, 18:23 
Grote Dienaar

Berichten: 102
Shadows over camelot.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 00:40 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Betrayeld on the house on the hill... Al die spellen zijn voornamelijk Engelstalig omdat het Ameritrash is en blijkbaar geen Nederlandse uitgever het aandurft om een Nederlandse versie te maken. Heeft denk ik ook met een stukje flavour te maken. Sommige namen van karakters en teksten zijn een stuk minder leuk of sfeervol in het Nederlands.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 08:31 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Als de serie je ding is/was: Battlestar Galactica.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 08:35 
Check: Ameritrash.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1592
Woonplaats: Amsterdam
WTULTC schreef:
Betrayeld on the house on the hill... Al die spellen zijn voornamelijk Engelstalig omdat het Ameritrash is en blijkbaar geen Nederlandse uitgever het aandurft om een Nederlandse versie te maken. Heeft denk ik ook met een stukje flavour te maken. Sommige namen van karakters en teksten zijn een stuk minder leuk of sfeervol in het Nederlands.


Te kleine markt voor dit soort niche games..

_________________
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 feb 2018, 20:42 

Berichten: 66
Dead of winter idd.

Maar koop dan meteen 'the long night' versie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2018, 18:23 
3. De Weerwolven van Wakkerdam: Het Dorp (2009)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Lekker laat hoor, maar is Brieven uit Whitechapel ook niet iets? Ik vond het heel tof om hier Jack the Ripper te kunnen spelen en de rest op het verkeerde been te kunnen zetten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018, 18:49 
Meeple

Berichten: 15
Woonplaats: Berlare (BE) 9290
Ik ben zelf ook naar dergelijks opzoek. Dead of winter staat momenteel bovenaan mijn lijst.

Thema spreekt me aan. Zeker omdat de zombies eigenlijk 2e viool spelen. Lijkt me een grote variatie en dus herspeelbaarheid te hebben. Art is mooi gedaan. Mechanics lijken me ook thematisch wel grotendeels te kloppen. Is een spel dat ik altijd met een traitor zou spelen.

Waar ik bij DoW wel een beetje bang voor ben is als de traitor iemand is die nieuw is in het spel. Geeft die dan aan de hand van vragen over het spel niet te veel weg? Je zou ook eerst full co-op kunnen spelen maar dat lijkt me veel van de fun uit het spel te nemen. Dan krijg je ook weer situaties waar 1 iemand controle kan nemen over wat anderen doen etc.
Ik kan ook niet goed inschatten wat de gemiddelde kwaliteit is van de spelletjes. Wordt de traitor vaak vroeg ontdekt? Kan deze te makkelijk winnen? Triggeren de crossroad kaarten genoeg?
Ook de kwaliteit van de kaartjes lijkt me wat aan de mindere kant voor een spel van 50-60 EUR.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
23 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Coop/verrader bordspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®