Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Scythe tekstgebaseerd?
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 12:20 
PIONier

Berichten: 3
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen om Scythe aan te schaffen of niet. Het spel spreekt me erg aan, maar weet niet of ik een spelersgroep die het liefst Nederlandse bordspellen speelt, overtuigt ga krijgen. De spelregels vind ik online wel ergens in het Nederlands (bgg). Maar mijn vraag is of er zich veel tekst in het spel zelf bevindt (lees: kaarten, bord,...). Het is niet zo dat ze geen Engels kunnen, maar de complexere spellen spelen gemakkelijker in de eigen taal. Gaat dit een struikelblok vormen? Wat ik van afbeeldingen kan vinden, lijkt dat allemaal wel mee te vallen...

Gr,
Michiel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 12:26 
Locomotief
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Turnhout
Hier vind je allicht wel iets: https://www.boardgamegeek.com/boardgame/169786/scythe

Veel plezier ermee.
Koen


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 12:29 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Er zit niet heel veel tekst in het spel, de meeste dingen worden keurig via icoontjes weergegeven, maar het is denk ik nog wel genoeg dat het mensen kan afschrikken als ze liever niet in een vreemde taal lezen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 30 dec 2016, 12:33 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Nee, niet veel tekst, maar er is wel wat tekst, maar persoonlijk vind ik die erg eenvoudig en kort.
De tekst bevindt zich oa onder de mechs en beschrijft de eigenschappen van elke mech die voor elke factie anders zijn, maar dat is redelijk korte en eenvoudige tekst Afbeelding
Daarnaast heb je nog flavour text op de encounter cards en het geeft wel een leuke thematische flair aan de kaarten, maar wat je uiteindelijk echt moet begrijpen is ook eenvoudig: give up two workers and receive a mech / give up two wood and build a structure enz. Afbeelding
En ook op de goal cards staat wat tekst: Afbeelding

En volgens mij is het dat.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017, 19:59 
PIONier

Berichten: 3
Bedankt voor de bevestiging! Het is dan zoals ik al vermoedde: enkel noodzakelijke tekst, maar geen complexe, lange tekst.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017, 21:48 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
sterker nog, alle kaartjes die in het spel zitten zijn vertaald :thumbup:
http://stonemaiergames.com/games/scythe/rules-and-print-play/ link op de site stuurt je dan weer door naar een cloud (zette die link er maar niet direct op want die URL is wat vreemd)

Je kan ze gewoon printen en bij het spel leggen. Eén van de spelers in onze groep is het engels ook niet zo machtig, maar met deze kaartjes gaat het moeiteloos. TIP: zorg er wel voor dat er iemand ook de originele kaartjes in het engels meeleest, er zitten nog een paar kleine vertaal foutjes in (bij de encounters staat er bijvoorbeeld wel eens een verkeerde beloning en op één van de factie matten staat ook een vertaal fout bij een mech ability)

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2017, 10:37 

Berichten: 151
Woonplaats: 's-Gravenzande
Goed te doen qua tekst en spel is gaaf! Zeker aan te raden!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2017, 21:25 
PIONier

Berichten: 3
Bedankt! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 09 feb 2018, 13:36 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1200
Woonplaats: Woerden
Beste is om bij een bordspel clubje in je buurt te vragen of ze scythe van stal willen halen en demoen zodat je kunt proeven hoe het echt is. Want misschien is het niet jouw ding!

Een aantal zeer goede spellen gekocht en blijken zaad te zijn, zoals Santorini, Castel, Attika, Catan, Risk, Attack Sub, Third Reich etc..
Uit ervaring heb ik geleerd dat ik nooit zomaar een spel moet kopen, omdat dat op een website staat. Als het tegenvalt, staart het je aan telkens als je je game kast bekijkt, en moet je het zien te verkopen = gedoe. Van sommige kickstarters kun je het niet weten, maar Scythe is gewoon retail momenteel.

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Scythe tekstgebaseerd?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Scythe



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®