Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




48 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 08:32 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Stijnhoofd schreef:
Als die tweede expansion gehaald wordt ga ik serieus kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Welke tweede expansion bedoel je?

Wat is de eerste expansion?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 09:34 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
sinead schreef:
Stijnhoofd schreef:
Als die tweede expansion gehaald wordt ga ik serieus kijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Welke tweede expansion bedoel je?

Wat is de eerste expansion?

De Founders Expansion is de laatste stretch goal die gehaald is. De volgende is de Friends & Family Expansion.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 10:08 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
1e expansion is als ik het goed begreep variabele spelerborden met een uniek voordeel per speler.

Met de 2e uitbreiding zijn er nieuwe familieleden. Familieleden bepalen het startdeck. Met deze uitbreiding kun je de kaarten waarmee je start dus variëren.

Zelf al gebacked. Zit voor mij al genoeg in om de prijs waar te maken en ben benieuwd wat er nog bij komt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 11:02 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 301
Woonplaats: Wageningen
Edwin84 schreef:
1e expansion is als ik het goed begreep variabele spelerborden met een uniek voordeel per speler.

Met de 2e uitbreiding zijn er nieuwe familieleden. Familieleden bepalen het startdeck. Met deze uitbreiding kun je de kaarten waarmee je start dus variëren.

Zelf al gebacked. Zit voor mij al genoeg in om de prijs waar te maken en ben benieuwd wat er nog bij komt.
De eerste expansion zijn inderdaad unique player boards, maar er word nog getest met unique player Powers volgens mij.

De tweede expansion voegt nieuwe start kaarten toe om mee te beginnen (door middel van draften, of gewoon pre made sets volgens mij.)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018, 12:03 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Vraag me dan af zonder player powers wat er dan uniek is aan het player board.

Als het alleen cosmetisch is betreft het namelijk geen uitbreiding maar een upgrade van de materialen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018, 15:00 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Nu de campaign de 66K heeft aangetikt is ook de solo mode unlocked. Voor mij was dat de (koffie)druppel om te backen. Ik denk dat ik erg veel waar voor m'n geld krijg.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: wo 14 feb 2018, 22:56 
3. Orléans (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Hi

Ik heb nog nihil Kickstarter ervaring.
Deze lijkt me wel tof (en hij loopt op zijn einde).

Ik zie regelmatig dingen verschijnen over groepsaankoop waardoor de prijs gedrukt wordt. Is er voor dit spel ook zulk initiatief?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2018, 09:20 
Craftsmen
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Enschede (Nederland)
Kevin schreef:
Ik zie regelmatig dingen verschijnen over groepsaankoop waardoor de prijs gedrukt wordt. Is er voor dit spel ook zulk initiatief?

Die is er niet geweest. Maar als je nog erg twijvelt kan je ook €3 (Decaf Coffee) pledgen. Een aantal weken nadat de campagne is afgelopen krijg je dan een uitnodiging voor de pledgemanager waarmee je nog altijd het volledige spel kan backen. En het geeft de mogelijkheid om ook nog eerst de Print and Play versie uit te proberen :)

Als laatste is het met Seize the Bean geen ramp om te wachten tot het in de winkel ligt. Het spel zal hetzelfde zijn, alleen zullen alle stretch goals die aangegeven zijn als 'Free Add-On' (3 customer groepen en een aantal andere extra's) dan nog apart verkrijgbaar zijn.

Hopelijk helpt dit in het maken van je keuze.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2018, 11:48 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Kevin schreef:
Hi

Ik heb nog nihil Kickstarter ervaring.
Deze lijkt me wel tof (en hij loopt op zijn einde).

Ik zie regelmatig dingen verschijnen over groepsaankoop waardoor de prijs gedrukt wordt. Is er voor dit spel ook zulk initiatief?

Zie mijn blogje ivm wat meer info omtrent Seize The Bean ;-)

https://spelletjesenzo2290.wordpress.com/2018/02/06/seize-the-bean_nl-quality-beast/

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 15 feb 2018, 11:51 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
ozymandias schreef:
Kevin schreef:
Hi

Ik heb nog nihil Kickstarter ervaring.
Deze lijkt me wel tof (en hij loopt op zijn einde).

Ik zie regelmatig dingen verschijnen over groepsaankoop waardoor de prijs gedrukt wordt. Is er voor dit spel ook zulk initiatief?

Zie mijn blogje ivm wat meer info omtrent Seize The Bean ;-)

https://spelletjesenzo2290.wordpress.com/2018/02/06/seize-the-bean_nl-quality-beast/

Ik zag jouw naam verschijnen in de recentste update in de mail, goed bezig! ;)

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: vr 16 feb 2018, 00:09 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Heb het ook gebacked de laatste dag :|

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: ma 19 feb 2018, 00:25 
10. Messina 1347 (2021)

Berichten: 748
Woonplaats: Mechelen
Ik dacht eerst te backen... Maar na het spelen van Gentes toch daar overstag gegaan.
ik koop deze wel retail.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 03:58 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Citaat:
This is no easy way to say this so we’re just going to give it to you straight: we won’t be able to deliver in October as we had hoped. In fact, if we are 100% transparent, a safe delivery date is February. Yes, February, 2019. We know that while reading this a lot of you will feel upset, let down, or just straight-up angry. That’s a five month delay from our originally estimated delivery date (of September, 2018). We want to explain this and we hope your excitement for the project and your understanding of our situation and our mistakes might help balance out any sorrow or impatience you might feel.

It all comes down to art. We had originally thought that we had enough of a headstart on the art and that we could get a lot more done in a given week than we actually can in reality. Our early estimates were way off. With only a single (amazing) artist there is a limit to what can be done. In case you’re wondering if we’ve just been over here lazing about, we’re happy to report we do have the art of almost 300 cards done (277, as of today, to be exact), and a majority of that is the hard stuff first (customer art, Kickstarter backer portraits, etc). We did originally attempt to speed up the process in a few ways, but the drop in quality was noticeable and so we promptly scrapped that approach. We felt it best if we went back to allowing Mario to work at the pace required to deliver the quality we expect for Seize the Bean (and frankly, anything from Quality Beast). We wanted to wait a bit to get an average of how much card art we could get done in a given week and now that we are confident with that average we’ve taken some serious time to granularly estimate a more realistic timeline and reconfirm it not only with our team but with our manufacturer, too. Here it is broken down:

September 3rd, 2018 = All Files Uploaded to Panda (our manufacturer)
September 14th, 2018 = Design Verification Complete (meaning, all files 100% approved)
September 28th, 2018 = Pre-Production Copy Arrives (for our feedback and proofing)
October 8th, 2018 = Mass Production Begins
November 19th, 2018 = First Mass Production Copy Arrives (for last minute emergency checks)
December 3rd, 2018 = Mass Production Finished & Assembly Begins
December 17th, 2018 = All Games Leave the Factory
As you can see, we’d have the game on its way this year and even beat the holiday season shipping crunch, however, it would be on an estimated 6-week-boat-ride to each fulfilment center and then be on its way to you. This is why we estimate an arrival time of February. Depending on where you are in the world (and if games get slowed down in customs at certain fulfilment centers) it could be a bit faster or slower.

The only three things we can do about this timeline is to communicate it transparently to you all (as we are doing now), apologize for it, and learn from it. We are truly sorry if this upsets anyone but this does not change a single thing about the project: we are dedicated to delivering you a extremely fun, high quality game dripping with theme. And we hope you will stand by us on this wild ride which is a learning process for us too!


Niet 1, niet 2, maar een dikke 5 maanden vertraging erbij! Ben hier behoorlijk teleurgesteld over


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 08:25 
Craftsmen
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Enschede (Nederland)
Het is inderdaad jammer, maar zelf heb ik totaal geen problemen met de vertraging. Het had mij juist ten zeerste verbaasd als ze hun originele inschatting zouden halen. Met de grote hoeveelheid extra's dankzij het succes van de campaign, had ik dan ook ernstig mijn twijvels gehad over de kwaliteit. Het klinkt afgezaagd, maar inderdaad liever later en van goede kwaliteit dan een haastig inelkaar ondermaats product. Het is zonde dat Spiel pick-up nu niet mogelijk is, maar dat is dus iets waar ik altijd al wel een klein beetje rekening mee had gehouden.

En vertraging is ook niets uitzonderlijk in de bordspellenindustrie, alleen meer zichtbaar met Kickstarters. Een recentelijk retail voorbeeld is de Nederlandse uitgave Raja's van de Ganges van 999 Games. Zou origineel in februarie uitkomen, word nu (hopelijk) augustus. En dat voor een spel dat eigenlijk alleen een vertaling nodig heeft. Vast vertraging met een goede reden, maar valt dus minder op omdat het geen Kickstarter is.

Daarbij is februarie zo slecht nog niet, tegen die tijd moet ik wel door mijn Spiel stapel heen zijn :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 14:51 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Essen 2018 pick-up is wat mij over de streep had getrokken, dus hier ook teleurstelling. Maar ja, het is en blijft KS: It's all in the game! :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
48 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Seize the Bean  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Seize the Bean



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®