Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2018, 19:34 
Joker

Berichten: 5
Wij hebben een vraag. Wanneer je in 1 ronde 2 karakters hebt en je speelt eerst de Prediker die de gebouwen beschermd en daarna de Koopman of Bouwmeester, zijn de gebouwen dan nog beschermd wanneer de ander de Condottierre speelt?

Zelf denk ik van niet omdat alle karakters maar 1x hun eigenschap uitvoeren en wanneer je daarna een ander karakter bent (Koopman of Bouwmeester) telt op dat moment alleen het 2e karakter.
Je mag immers ook niet 2x iemand bestelen wanneer je nog een Dief hebt liggen van de vorige beurt en daarna een ander karakter speelt.

Mijn medespeler denkt van wel omdat de gebouwen zijn ingezegend en beschermd zijn, dat gaat niet ineens weg wanneer je een ander karakter speelt.

Wat denken jullie??


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2018, 19:57 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Je blijft gezegend. Anders zou de priester wel nutteloos zijn omdat de condotierre altijd als laatste komt.

Dan zou de dief ook niet van de koopman kunnen stelen als de speler met de dief ook de magiër heeft volgens jouw redenatie.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2018, 20:23 
Joker

Berichten: 5
De Prediker zou volgens mijn redenatie altijd nut hebben, behalve als je daarna de koopman of bouwmeester hebt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2018, 20:45 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Met meer spelers werkt de prediker ook tot na je beurt zodat je beschermd bent tegen de condottiere die pas veel later komt, dus ja, ook in een 2-spelerspel blijf je de hele ronde beschermd. De spelregels zeggen ook uitdrukkelijk dat het 2-spelerspel na het kiezen van de 2 karakters precies loopt zoals het spel met meer spelers.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2018, 21:28 
Joker

Berichten: 5
Dus beide karakters blijven van kracht, ook al heb je daarna een bouwmeester of koopman gespeeld?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 25 feb 2018, 22:51 
Joker

Berichten: 5
Wat ik me ook afvraag, als je als eerste 8 kaarten hebt, maar daarna wordt door de Condottiere een gebouw afgenomen, gaat het spel dan nog een ronde door en vervallen die 4 punten of niet?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018, 01:31 
Avatar gebruiker
Astridbordspelletjes schreef:
Wat ik me ook afvraag, als je als eerste 8 kaarten hebt, maar daarna wordt door de Condottiere een gebouw afgenomen, gaat het spel dan nog een ronde door en vervallen die 4 punten of niet?
Ook dat staat in de regels: je mag geen gebouwen afbreken bij een speler die al 8 gebouwen heeft.


Omhoog
     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018, 07:34 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Astridbordspelletjes schreef:
Dus beide karakters blijven van kracht, ook al heb je daarna een bouwmeester of koopman gespeeld?

Ja, maar dat is enkel relevant voor de 'passieve' krachten van de koning en de prediker. De andere karakters voeren hun actie eenmalig in hun beurt uit.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018, 09:21 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Geldt ook voor de moordenaar en dief.

Als moordenaar de condottiere vermoord en de speler met moordenaar ook de magiër speelt wordt toch de condotierre vermoord.

Valt me trouwens op waarom het woord condotierre wordt gebruikt. Ken het woord alleen van dit spel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018, 10:12 
Joker

Berichten: 5
Dank jullie wel!
Het is me nu een stuk duidelijker. Dat 2e staat inderdaad in de regels, we hebben het gisteren voor het eerst gespeeld en we waren die regel vergeten.
Nu zitten we weer op 1 lijn met de regels :D

Ik kon het woord condottiere ook nog niet, heb op moeten zoeken wat het betekent.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vraag Machiavelli 2 spelers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Machiavelli



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®