Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 12:51 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
Uitleg & Review van het spel "Sherlock Holmes - Consulting Detective", uitgegeven door Ystari Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
1-8 Spelers
60-120 Minuten Speeltijd

* Wat zit er in de doos? - 01:11
* Speluitleg - 03:02
* Review - 10:14

Met dank aan Rebel Mage.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2018, 00:29 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Amersfoort
3 jaar na dato de review gezien en het spel ziet er prachtig uit. Het lijkt echter niet meer leverbaar. Ik ga het nog eens bij de spellenwinkel proberen, maar als er iemand tips heeft, hoor ik het graag.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2018, 07:55 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
VincentK schreef:
3 jaar na dato de review gezien en het spel ziet er prachtig uit. Het lijkt echter niet meer leverbaar. Ik ga het nog eens bij de spellenwinkel proberen, maar als er iemand tips heeft, hoor ik het graag.

Er is iemand die de oorspronkelijke versie uit 1982 op dit forum aanbiedt. Alle drie de edities, dus dertig cases.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2018, 21:57 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Amersfoort
Dank je, ik zie dat er “Bakerstreet” wordt aangeboden op de marktplaats van deze site. Ik zoek nog even verder. Op Amazon wordt het spel aangeboden voor 100 dollar en dat is mij wat te veel. Ik zoek nog even verder en ga ook maar eens langs de plaatselijke spellenwinkel. Wie weet is er iets vergelijkbaars, maar na bovenstaande recensie wil ik natuurlijk het besproken spel :-). Weet iemand of de versie uit begin jaren 80 identiek is aan de nieuwere versie, of is de nieuwe versie leuker / beter?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2018, 22:45 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
VincentK schreef:
Dank je, ik zie dat er “Bakerstreet” wordt aangeboden op de marktplaats van deze site. Ik zoek nog even verder. Op Amazon wordt het spel aangeboden voor 100 dollar en dat is mij wat te veel. Ik zoek nog even verder en ga ook maar eens langs de plaatselijke spellenwinkel. Wie weet is er iets vergelijkbaars, maar na bovenstaande recensie wil ik natuurlijk het besproken spel :-). Weet iemand of de versie uit begin jaren 80 identiek is aan de nieuwere versie, of is de nieuwe versie leuker / beter?

De versie van Ystari is voor het grootste gedeelte een kopie van de 1e uitgave. Helaas zit er in 1 scenario (voor zover wij hebben kunnen deduceren) een vertaalfoutje/onvolledige vertaling, waardoor de sprong die Sherlock Holmes maakt bij zijn oplossing wat merkwaardig is.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2018, 20:18 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Amersfoort
Heb het in huis! Ziet er prachtig uit.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2018, 20:19 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
VincentK schreef:
Heb het in huis! Ziet er prachtig uit.

Veel plezier, het is een erg verslavend spel.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2018, 20:06 
Joker

Berichten: 6
Woonplaats: Amersfoort
Inmiddels twee cases gespeeld en het spel is inderdaad een dikke aanrader. Prachtig gemaakt. Je dompelt al speurend helemaal onder in het Londen van 130 jaar geleden. Die 120 minuten die voor een spel staan is mij nog niet gelukt, maar het speurwerk kan je gemakkelijk spreiden over een paar dagen, dus dat is ook geen probleem.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018, 21:56 
6. Gaia Project (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Vrijdag dit spel van een collega gehad omdat zij er thuis niks aan vonden, we hebben ons er heel het weekend super mee vermaakt. Wat een geweldig spel. We hadden de gebruiksaanwijzing niet helemaal gelezen dus waren gewoon bij scenario 1 begonnen, dat was geen succes. Daarna bij 5 begonnen, en dit was super. We zijn zeker 4 uur bezig geweest, maar de tijd vloog voorbij :)
Wij speelde met 2, met meer lijkt het me minder leuk.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2018, 15:59 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3718
Woonplaats: Amersfoort
KrisZeeland schreef:
Vrijdag dit spel van een collega gehad omdat zij er thuis niks aan vonden, we hebben ons er heel het weekend super mee vermaakt. Wat een geweldig spel. We hadden de gebruiksaanwijzing niet helemaal gelezen dus waren gewoon bij scenario 1 begonnen, dat was geen succes. Daarna bij 5 begonnen, en dit was super. We zijn zeker 4 uur bezig geweest, maar de tijd vloog voorbij :)
Wij speelde met 2, met meer lijkt het me minder leuk.

Heel herkenbaar, de tijd gaat echt zo voorbij.
En ik speel het normaliter ook met 2, wat ik persoonlijk een fijn aantal vind.

_________________
Bezoek ook mijn Website


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Videoreviews en speluitleg  
 Feed - Onderwerp - Nox' Spellenzolder - Sherlock Holmes "Consulting Detective"  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Dharquen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags

Sherlock Holmes Consulting Detective



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®