Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




51 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 11:30 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
ozymandias schreef:
Erwin schreef:
Begrijp ik je goed dat jij die Joost niet rechtstreeks hebt aangesproken op de afspraak met Bert dat hij jullie Caverna zou uitleggen en dat je passief een kwartier naar zijn andere activiteiten hebt zitten kijken? Zo ja, vind je dat zelf een handige aanpak?


Nee ik vond het gewoon een iet of wat neerbuigende houding van Joost. Ik ben niet zo iemand die een demo'er zal aanklampen om hem er attent op te maken dat wij daar al effe zaten. Zeker al niet als hij tussendoor een blik naar ons werpte. Mij leek ie meer geïnteresseerd in Majesty & Ganges (beide reeds gespeeld) dan in Caverna.

Uit ervaring weet ik dat het als demoër soms best lastig is bij te houden waar nieuwe mensen zitten of wie er al uitleg heeft gehad (al dan niet door jezelf). Je doet je best en kijkt af en toe in het rond, dus dan zal je ook mensen aankijken. 99% van de mensen steekt toch wel de hand op als ze iets te vragen hebben of nog helemaal geen uitleg hebben gehad en er al even zitten. Ik vind een kwartier wachten, niets laten weten aan de (in jouw geval betreffende) demoër(s) en dan met een slechte ervaring weglopen ook wel erg passief gedrag als ik eerlijk mag zijn... Steek je hand op, iedereen blij, er heerst naar mijn mening altijd een heel open en informele sfeer op spellenbeurzen :). Kijk als Joost dan niet was gekomen, ja dan had hij gewoon geen zin in Caverna :P, maar nu is dat slechts een aanname.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 11:43 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
maxitaxi777 schreef:
ozymandias schreef:
Erwin schreef:
Begrijp ik je goed dat jij die Joost niet rechtstreeks hebt aangesproken op de afspraak met Bert dat hij jullie Caverna zou uitleggen en dat je passief een kwartier naar zijn andere activiteiten hebt zitten kijken? Zo ja, vind je dat zelf een handige aanpak?


Nee ik vond het gewoon een iet of wat neerbuigende houding van Joost. Ik ben niet zo iemand die een demo'er zal aanklampen om hem er attent op te maken dat wij daar al effe zaten. Zeker al niet als hij tussendoor een blik naar ons werpte. Mij leek ie meer geïnteresseerd in Majesty & Ganges (beide reeds gespeeld) dan in Caverna.

Uit ervaring weet ik dat het als demoër soms best lastig is bij te houden waar nieuwe mensen zitten of wie er al uitleg heeft gehad (al dan niet door jezelf). Je doet je best en kijkt af en toe in het rond, dus dan zal je ook mensen aankijken. 99% van de mensen steekt toch wel de hand op als ze iets te vragen hebben of nog helemaal geen uitleg hebben gehad en er al even zitten. Ik vind een kwartier wachten, niets laten weten aan de (in jouw geval betreffende) demoër(s) en dan met een slechte ervaring weglopen ook wel erg passief gedrag als ik eerlijk mag zijn... Steek je hand op, iedereen blij, er heerst naar mijn mening altijd een heel open en informele sfeer op spellenbeurzen :). Kijk als Joost dan niet was gekomen, ja dan had hij gewoon geen zin in Caverna :P, maar nu is dat slechts een aanname.

Hij heeft bij ons gestaan hoor, maar vroeg ons of we geen zin hadden in een potje Majesty of Ganges ... waarop we negatief antwoorden en zeiden dat we Caverna wilden leren spelen.
En kijk als Bert zegt dat Joost dadelijk uitleg zal komen geven, dan ben ik een geduldig mens en wacht. Wilde hem niet storen ... in zijn uitleg. Zelf ben ik ook demo'er hoor, en inderdaad soms is het moeilijk bij te houden.
Ja ik had inderdaad mijn hand kunnen opsteken, dat is waar. Maar het gehele verloop vond ik niet echt super. Je had erbij moeten zijn om de reactie van Joost te zien en te horen.

Dit gezegd zijnde, lost het niets op. Er werd hier gevraagd naar de ervaringen, dit was onze ervaring.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 11:56 
4. King of Tokyo (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik heb 2 dagen staan demoën op de stand van Queen Games (dat was langs 999Games).
Met name met Worm Party hadden de kleintjes erg veel lol. Ook Captain Silver vonden ze erg leuk. Ook heb ik hier en daar ook nog even tijd gehad om een praatje te maken met oude bekenden.

Aan 2 Belgische forummembers (ben helaas de namen kwijt) heb ik World Monuments uitgelegd en zelfs meegespeeld. Dat kon omdat het relatief rustig was op de zaterdag en wij op de stand zaterdag een man meer hadden dan zondag en het spel ook niet zo lang duurde. Zondag was het ook goed te doen en heb ik mij voornamelijk gericht op de uitleg van Pioneers. Een leuk spel voor 3 tot 4 spellers.
Enige waar wij een beetje last van hadden waren soms de geluiden die mensen maakten bij Happy Salmon (bij 999Games), maar aan de andere kant was dat ook wel weer vermakelijk om te zien hoeveel lol mensen daarmee hadden. Bert zijn energielevel is wel erg hoog. De kids vonden daar ook de grote leeuw leuk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 12:29 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik heb een gezellig en leuk weekend gehad op zuiderspel. Zaterdag als bezoeker. Gespeeld : 12 thieves, altiplano, king domino, trickery dungeon en harvest island. En bubblee pop gekocht. Zondag als demo-er bij wgg. Het liep lekker door. En het nodige uitgelegd.

Kanttekeningen van mijn kant:
Als ik had geweten dat het spel/demo aanbod zo laag was had ik mijn weekend anders in gedeeld. Dan was ik zaterdag gaan demo-en, had ik zondag toch deelgenomen aan nk carcassonne en nog een half dagje beurs kunnen doen.
Ik vind dat de plattegrond en de demospellen uiterlijk een maand van te voren op de site horen te staan.
En al jaren snap ik niet waarom er ook niet een banner hangt met aankondiging van de beurs als je de snelweg afkomt.

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 13:23 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Zuiderspel is een leuke laagdrempelige beurs maar als noorderling is het altijd een stevige afstand om te overbruggen. Eigenlijk waren we niet meer van plan te komen omdat de reis- en speeltijd niet in verhouding staan. Maar omdat het een tweedaagse jubileumeditie was en we zeer goedkoop een hotelovernachting konden regelen, gingen we toch overstag.

In aanloop van de beurs vermoedden we al dat het aanbod niet heel breed ging zijn en we hadden dan ook een stapel eigen vermaak meegetorst. En dat bleek nodig, omdat we na één dag eigenlijk alles wel gezien hadden. Een jubileumeditie had een rijkere aankleding verdiend. Ik kreeg het idee dat de beurs kleiner en kaler was dan die van vorig jaar. Het geld aan het welkomstcadeau is uitgegeven had wat mij betreft uitgegeven mogen worden aan een iets gevuldere beursvloer.

Maar de sfeer was goed en de leden van de organisatie waren enthousiast. Ook geen klachten over de demoërs, want de meeste uitleg die we hebben ontvangen was prima. De petje op/petje af quizzen waren ook een heel aardige toevoeging.

Toch ben ik bang dat dit wel eens de laatste keer kon zijn dat ik Zuiderspel aandeed.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 13:29 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bruno schreef:
Het geld aan het welkomstcadeau is uitgegeven had wat mij betreft uitgegeven mogen worden aan een iets gevuldere beursvloer.


Deze redenering snap ik niet. Een gevulde beursvloer = meer standhouders = meer inkomsten.

Ik vermoed dat ze last hadden van Nederlandse uitgevers die geen tijd en/of geld hadden voor een stand (bijv. Quined Games en The Game Master), van Belgen die ook naar een Duitse beurs moesten en daardoor kleiner aanwezig waren en van het feit dat Forum dit weekend niet beschikbaar was om een groot spellenplein te vullen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 14:09 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Citaat:
Aan 2 Belgische forummembers (ben helaas de namen kwijt) heb ik World Monuments uitgelegd en zelfs meegespeeld.

Dat waren ik en Dirk! Was inderdaad geen slecht spel. Nu ook weer niet zo goed dat ik het aan de collectie ga toevoegen, maar een tweede speelsessie met een ander monument zou ik zeker niet afslaan.

Ik ben eigenlijk volledig akkoord met alle andere positieve bemerkingen! Qua aanpak en organisatie was het een erg fijne beurs (hoewel eten inderdaad wat prijzig, maar goed daarvoor komen we niet natuurlijk).
Het grootste 'probleem' vond ik ook het spellenaanbod voor gevorderde spelers. Dit was duidelijk een beurs gericht op families en occassionele spelers. Het gros van de spellen van de grote uitgevers had ik al in de kast of al gespeeld en van de spellen die ik nog niet kende was het aanbod wat laag. Op Spel in Antwerpen was het spellenaanbod véél groter, nieuwer en beter. Dit is voor een groot deel natuurlijk een keuze van de uitgevers en het gemis van Quined en the Gamemaster was te merken. Anderzijds vond ik de demo-tafels die niet door uitgevers bemand werden ook wat povertjes 'bedekt'.
Maar omdat de lijst op voorhand al te bekijken was - en ik toen al gemerkt had dat het aanbod wat pover was -, was dit geen onverwachte tegenvaller.

Citaat:
en van het feit dat Forum dit weekend niet beschikbaar was om een groot spellenplein te vullen.

Er was inderdaad nog héél veel open ruimte waar gemakkelijk nog een heel spellenplein te maken was. Dit had de beurs misschien wel interessanters gemaakt.

De spelavond van Roll the dice (die eigenlijk niet bedoeld was voor gewone bezoekers) was ook leuk. Een iets of wat klein zaaltje en klein spellenaanbod, maar het was dan ook de bedoeling om eigen spellen mee te nemen.

Volgend jaar kom ik wel terug, maar hopelijk met een uitgebreider aanbod dan!

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 14:21 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Leuke familiebeurs, als veelspeler sla ik de komende editie waarschijnlijk over. Weinig aanbod van nieuwigheden, voor mijn persoonlijke smaak.

Groot gemis dat de forumfederatie er niet was.

Maar parkeerkosten en entree vond ik het niet waard.

Wel een hele leuke familiebeurs denk ik. Dus waarschijnlijk hoor ik gewoon niet bij de doelgroep.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 14:35 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Erwin schreef:
Bruno schreef:
Het geld aan het welkomstcadeau is uitgegeven had wat mij betreft uitgegeven mogen worden aan een iets gevuldere beursvloer.


Deze redenering snap ik niet. Een gevulde beursvloer = meer standhouders = meer inkomsten.

Ik vermoed dat ze last hadden van Nederlandse uitgevers die geen tijd en/of geld hadden voor een stand (bijv. Quined Games en The Game Master), van Belgen die ook naar een Duitse beurs moesten en daardoor kleiner aanwezig waren en van het feit dat Forum dit weekend niet beschikbaar was om een groot spellenplein te vullen.

Het dan ook niet een redenering van iemand die pretendeert te weten hoe de kosten en inkomsten verdeeld zijn. Mijn simpele gedachtengang was dat het geld voor een relatief luxe cadeau (waarvan ik vermoed dat niet veel mensen er iets wezenlijks mee doen) beter gebruikt had kunnen worden om de beursvloer zelf iets aantrekkelijker te maken, bijvoorbeeld door het drukken van de prijs van een standplaats zodat de drempel iets lager wordt. Ik snap dat het aanbod er moet zijn, dus als het daaraan ligt, begrijp ik dat het moeilijker wordt. Ongeacht de oorzaak had ik op een groter feestje gehoopt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 14:39 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Eindhoven
Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe en ook wil ik Erwin bedanken voor de antwoorden die hij al heeft gegeven.

Wat we dus in ieder geval gaan meenemen is de gevaarlijke situatie die dus blijkbaar is ontstaan met de aankondiging vooraan bij de weg. Dat gaan we volgend jaar zeker anders neerzetten.

Zoals Erwin ook al aangegeven heeft: Zuiderspel is een stichting bestaande uit 5 vrijwilligers die ieder jaar proberen een gezellige beurs neer te zetten met als doel om bordspellen onder de aandacht te brengen bij IEDEREEN. Wij menen ook dat iedereen hier een steentje aan bij moet dragen. De bezoekers in de vorm van entree, de standhouders in de vorm van standhuur en Zuiderspel in de rol van facilitator voor onderdak, organisatie, promotie en zorgen voor genoeg vrijwilligers tijdens Zuiderspel.

Reken er maar op dat wij als organisatie er van alles aan gedaan hebben om de omstreden parkeerkosten eraf te krijgen bij het Koningshof en reken er maar op dat wij tientallen zo niet meer dan 100 potentiële standhouders hebben gevraagd om op ons evenement te komen staan. De keuze is uiteindelijk aan een standhouder om wel of niet te komen en om met 10m2 of met 100m2 standruimte te komen...
Ook het uittekenen van bijvoorbeeld de plattegrond kan echt niet veel eerder, omdat wij zo'n beurs zijn waar standhouders letterlijk de laatste week nog willen inschrijven.

Voor de rest houden wij natuurlijk rekening met zowel positieve als negatieve feedback voor de volgende editie van Zuiderspel, dus blijf vooral constructief reageren met jullie ervaringen. Ook houden wij van mensen die ipv alleen maar woorden op papier te schrijven tijdens de beurs rechtstreeks bij ons aankloppen zodat we het ter plekke kunnen oplossen.

En we houden helemaal van mensen die naar ons komen om te vragen wat zij volgend jaar voor onze beurs zouden kunnen komen doen..... Bijvoorbeeld als vrijwilliger, als website-beheerder, als promotor, als bestuurslid of iets anders... Of misschien alleen al als vast BSM ZuiderspelForumBeheerder???, zodat wij onze beperkte capaciteit ergens anders voor in kunnen zetten. Alleen dan kunnen we de beurs laten groeien!

Bedankt voor jullie aanwezigheid en we zien jullie volgend jaar weer.
Je kunt ons via http://www.zuiderspel.nl benaderen of via facebook.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 14:45 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
Zuiderspel schreef:
Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe en ook wil ik Erwin bedanken voor de antwoorden die hij al heeft gegeven.

Wat we dus in ieder geval gaan meenemen is de gevaarlijke situatie die dus blijkbaar is ontstaan met de aankondiging vooraan bij de weg. Dat gaan we volgend jaar zeker anders neerzetten.

Zoals Erwin ook al aangegeven heeft: Zuiderspel is een stichting bestaande uit 5 vrijwilligers die ieder jaar proberen een gezellige beurs neer te zetten met als doel om bordspellen onder de aandacht te brengen bij IEDEREEN. Wij menen ook dat iedereen hier een steentje aan bij moet dragen. De bezoekers in de vorm van entree, de standhouders in de vorm van standhuur en Zuiderspel in de rol van facilitator voor onderdak, organisatie, promotie en zorgen voor genoeg vrijwilligers tijdens Zuiderspel.

Reken er maar op dat wij als organisatie er van alles aan gedaan hebben om de omstreden parkeerkosten eraf te krijgen bij het Koningshof en reken er maar op dat wij tientallen zo niet meer dan 100 potentiële standhouders hebben gevraagd om op ons evenement te komen staan. De keuze is uiteindelijk aan een standhouder om wel of niet te komen en om met 10m2 of met 100m2 standruimte te komen...
Ook het uittekenen van bijvoorbeeld de plattegrond kan echt niet veel eerder, omdat wij zo'n beurs zijn waar standhouders letterlijk de laatste week nog willen inschrijven.

Voor de rest houden wij natuurlijk rekening met zowel positieve als negatieve feedback voor de volgende editie van Zuiderspel, dus blijf vooral constructief reageren met jullie ervaringen. Ook houden wij van mensen die ipv alleen maar woorden op papier te schrijven tijdens de beurs rechtstreeks bij ons aankloppen zodat we het ter plekke kunnen oplossen.

En we houden helemaal van mensen die naar ons komen om te vragen wat zij volgend jaar voor onze beurs zouden kunnen komen doen..... Bijvoorbeeld als vrijwilliger, als website-beheerder, als promotor, als bestuurslid of iets anders... Of misschien alleen al als vast BSM ZuiderspelForumBeheerder???, zodat wij onze beperkte capaciteit ergens anders voor in kunnen zetten. Alleen dan kunnen we de beurs laten groeien!

Bedankt voor jullie aanwezigheid en we zien jullie volgend jaar weer.
Je kunt ons via http://www.zuiderspel.nl benaderen of via facebook.

Afbeelding



:thumbup:

Ik denk vooral dat het weer jullie ook wel parten zal gespeeld hebben. 2 zalige dagen om buiten zaken te doen. Dat is iets dat jullie niet in de hand hebben en niet kunnen voorkomen.
Voor mij is voor de rest een leuk, aangenaam evenement ... buiten dan die spandoek aan de straat (maar dat heb ik al gezegd).

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 14:50 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 124
Woonplaats: Eindhoven
Bruno schreef:
Erwin schreef:
Bruno schreef:
Het geld aan het welkomstcadeau is uitgegeven had wat mij betreft uitgegeven mogen worden aan een iets gevuldere beursvloer.


Deze redenering snap ik niet. Een gevulde beursvloer = meer standhouders = meer inkomsten.

Ik vermoed dat ze last hadden van Nederlandse uitgevers die geen tijd en/of geld hadden voor een stand (bijv. Quined Games en The Game Master), van Belgen die ook naar een Duitse beurs moesten en daardoor kleiner aanwezig waren en van het feit dat Forum dit weekend niet beschikbaar was om een groot spellenplein te vullen.

Het dan ook niet een redenering van iemand die pretendeert te weten hoe de kosten en inkomsten verdeeld zijn. Mijn simpele gedachtengang was dat het geld voor een relatief luxe cadeau (waarvan ik vermoed dat niet veel mensen er iets wezenlijks mee doen) beter gebruikt had kunnen worden om de beursvloer zelf iets aantrekkelijker te maken, bijvoorbeeld door het drukken van de prijs van een standplaats zodat de drempel iets lager wordt. Ik snap dat het aanbod er moet zijn, dus als het daaraan ligt, begrijp ik dat het moeilijker wordt. Ongeacht de oorzaak had ik op een groter feestje gehoopt.


Mooi om te lezen dat het een lux cadeau is. Daar was het ons ook om te doen.

Dit luxe cadeau is volkomen kosten-neutraal bij jullie in de beurstas terecht gekomen. Met andere woorden, als we het cadeau er NIET in hadden gedaan, dan had de beurs er NIET anders uitgezien (behalve dan dat jullie beurstas minder vol was en dat er op 3 tafels een ander spel had moeten komen te liggen haha).

Daarnaast gaan jullie het hopelijk spelen of misschien wel weggeven zodat er volgend jaar weer meer mensen naar Zuiderspel komen! Dus het is ook een mooi stukje promotie.

Bedankt voor jullie reacties !


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 16:32 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
ozymandias schreef:
Erwin schreef:
ozymandias schreef:
Wij hadden een slechte ervaring bij 999 Games ...


Een slechte ervaring is altijd vervelend.

Begrijp ik je goed dat jij die Joost niet rechtstreeks hebt aangesproken op de afspraak met Bert dat hij jullie Caverna zou uitleggen en dat je passief een kwartier naar zijn andere activiteiten hebt zitten kijken? Zo ja, vind je dat zelf een handige aanpak?

En begrijp ik je goed dat jullie met drie personen een tweepersoonsspel wilden spelen en dat je geen interesse had in de andere spellen?

Verder niets leuks gespeeld? Volgens mij zag ik je op een foto bij Queens's Kitchen. Die was mij zaterdag goed bevallen.


Wel Erwin, mijn vrouw had dit graag solo gespeeld en ik had het graag eens met m'n dochter willen testen. Vandaar met 3 aan tafel bij een 2-persoonsspel, er lagen op deze tafel overigens 2 exemplaren ter beschikking ;-).
Nee ik vond het gewoon een iet of wat neerbuigende houding van Joost. Ik ben niet zo iemand die een demo'er zal aanklampen om hem er attent op te maken dat wij daar al effe zaten. Zeker al niet als hij tussendoor een blik naar ons werpte. Mij leek ie meer geïnteresseerd in Majesty & Ganges (beide reeds gespeeld) dan in Caverna.
Ikzelf als demo'er tracht er steeds op toe te zien dat ik de tafels (waar ik verantwoordelijk voor ben) kan laten spelen. Wat inderdaad niet altijd evident is, zeker niet in het geval van 999 Games op dat moment. Het ging ons vooral om de houding naar ons toe, mijn vrouw kreeg er kippenvel van.

Verder hebben we inderdaad nog leuke spellen kunnen spelen hoor, leuke praatjes gemaakt met winkeliers, uitgevers en ontwerpers. Nee, buiten deze ene ervaring is het allemaal alleen maar positief verlopen voor ons. Heerlijke tijd gehad ;-)


Ik vind het vervelend te horen dat het zo is gelopen en dat het naar overkwam op de manier waarop er mee werd omgegaan.
Ik lees dat jullie begrip hebben voor de wachttijd, maar het om de houding van de demoër gaat. Ik was er niet bij en kan er dus niets over zeggen maar het lijkt me geen fijne situatie als het zo voelt.
Hem erop aanspreken of Bert was op dat moment ook een optie, zoals ook al door iemand anders genoemd. Geen ideale situatie, maar nu zijn jullie met een vervelend gevoel weggegaan en dat is sowieso niemands bedoeling geweest.

Het is inderdaad zo dat er op zondag een zieke was en hoewel ik die dag vrij had om het NK Carcassonne te spelen (wat helaas niet zo goed ging) en zelfs als bezoeker over de beurs te gaan ben ik voor en na het NK ingesprongen om dat op te vangen zodat de bezoekers er het minste last van hadden.
Hopelijk kunnen jullie deze situatie achter je laten en een volgende beurs en weer met hernieuwd enthousiasme een 999games stand bezoeken!


Over caverna:
Caverna voor 2 vind ik persoonlijk leuk om solo te spelen (al zo'n 5x gedaan, ng maar 1x met 2) en je wil daarbij elke keer jezelf verbeteren, wat nog behoorlijk lastig is.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 16:39 
Body & Soul
Avatar gebruiker

Berichten: 1149
Woonplaats: Vorselaar
humske schreef:
ozymandias schreef:
Erwin schreef:
ozymandias schreef:
Wij hadden een slechte ervaring bij 999 Games ...


Een slechte ervaring is altijd vervelend.

Begrijp ik je goed dat jij die Joost niet rechtstreeks hebt aangesproken op de afspraak met Bert dat hij jullie Caverna zou uitleggen en dat je passief een kwartier naar zijn andere activiteiten hebt zitten kijken? Zo ja, vind je dat zelf een handige aanpak?

En begrijp ik je goed dat jullie met drie personen een tweepersoonsspel wilden spelen en dat je geen interesse had in de andere spellen?

Verder niets leuks gespeeld? Volgens mij zag ik je op een foto bij Queens's Kitchen. Die was mij zaterdag goed bevallen.


Wel Erwin, mijn vrouw had dit graag solo gespeeld en ik had het graag eens met m'n dochter willen testen. Vandaar met 3 aan tafel bij een 2-persoonsspel, er lagen op deze tafel overigens 2 exemplaren ter beschikking ;-).
Nee ik vond het gewoon een iet of wat neerbuigende houding van Joost. Ik ben niet zo iemand die een demo'er zal aanklampen om hem er attent op te maken dat wij daar al effe zaten. Zeker al niet als hij tussendoor een blik naar ons werpte. Mij leek ie meer geïnteresseerd in Majesty & Ganges (beide reeds gespeeld) dan in Caverna.
Ikzelf als demo'er tracht er steeds op toe te zien dat ik de tafels (waar ik verantwoordelijk voor ben) kan laten spelen. Wat inderdaad niet altijd evident is, zeker niet in het geval van 999 Games op dat moment. Het ging ons vooral om de houding naar ons toe, mijn vrouw kreeg er kippenvel van.

Verder hebben we inderdaad nog leuke spellen kunnen spelen hoor, leuke praatjes gemaakt met winkeliers, uitgevers en ontwerpers. Nee, buiten deze ene ervaring is het allemaal alleen maar positief verlopen voor ons. Heerlijke tijd gehad ;-)


Ik vind het vervelend te horen dat het zo is gelopen en dat het naar overkwam op de manier waarop er mee werd omgegaan.
Ik lees dat jullie begrip hebben voor de wachttijd, maar het om de houding van de demoër gaat. Ik was er niet bij en kan er dus niets over zeggen maar het lijkt me geen fijne situatie als het zo voelt.
Hem erop aanspreken of Bert was op dat moment ook een optie, zoals ook al door iemand anders genoemd. Geen ideale situatie, maar nu zijn jullie met een vervelend gevoel weggegaan en dat is sowieso niemands bedoeling geweest.

Het is inderdaad zo dat er op zondag een zieke was en hoewel ik die dag vrij had om het NK Carcassonne te spelen (wat helaas niet zo goed ging) en zelfs als bezoeker over de beurs te gaan ben ik voor en na het NK ingesprongen om dat op te vangen zodat de bezoekers er het minste last van hadden.
Hopelijk kunnen jullie deze situatie achter je laten en een volgende beurs en weer met hernieuwd enthousiasme een 999games stand bezoeken!


Over caverna:
Caverna voor 2 vind ik persoonlijk leuk om solo te spelen (al zo'n 5x gedaan, ng maar 1x met 2) en je wil daarbij elke keer jezelf verbeteren, wat nog behoorlijk lastig is.


Bedankt voor de repliek ... wel we waren eigenlijk zodanig onder de indruk, dat zwijgen op dat eigenste moment beter was dan Bert of Joost er op aan te spreken. Bert was ook heel hard zijn best aan het doen om het publiek te vermaken met spelletjes op hoge tafels en dergelijke ;-). Dus nu is het van me afgeschreven en na dat "incident" van me afgespeeld en we zullen een volgende keer wel zien hoe het dan verloopt.

_________________
http://www.spelletjesenzo2290.wordpress.com
https://www.facebook.com/Spelletjes.Enzo.2290/
https://www.instagram.com/spelletjes_enzo_2290/?hl=nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 17:38 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
ozymandias schreef:
humske schreef:
ozymandias schreef:
Erwin schreef:
ozymandias schreef:
Wij hadden een slechte ervaring bij 999 Games ...


Een slechte ervaring is altijd vervelend.

Begrijp ik je goed dat jij die Joost niet rechtstreeks hebt aangesproken op de afspraak met Bert dat hij jullie Caverna zou uitleggen en dat je passief een kwartier naar zijn andere activiteiten hebt zitten kijken? Zo ja, vind je dat zelf een handige aanpak?

En begrijp ik je goed dat jullie met drie personen een tweepersoonsspel wilden spelen en dat je geen interesse had in de andere spellen?

Verder niets leuks gespeeld? Volgens mij zag ik je op een foto bij Queens's Kitchen. Die was mij zaterdag goed bevallen.


Wel Erwin, mijn vrouw had dit graag solo gespeeld en ik had het graag eens met m'n dochter willen testen. Vandaar met 3 aan tafel bij een 2-persoonsspel, er lagen op deze tafel overigens 2 exemplaren ter beschikking ;-).
Nee ik vond het gewoon een iet of wat neerbuigende houding van Joost. Ik ben niet zo iemand die een demo'er zal aanklampen om hem er attent op te maken dat wij daar al effe zaten. Zeker al niet als hij tussendoor een blik naar ons werpte. Mij leek ie meer geïnteresseerd in Majesty & Ganges (beide reeds gespeeld) dan in Caverna.
Ikzelf als demo'er tracht er steeds op toe te zien dat ik de tafels (waar ik verantwoordelijk voor ben) kan laten spelen. Wat inderdaad niet altijd evident is, zeker niet in het geval van 999 Games op dat moment. Het ging ons vooral om de houding naar ons toe, mijn vrouw kreeg er kippenvel van.

Verder hebben we inderdaad nog leuke spellen kunnen spelen hoor, leuke praatjes gemaakt met winkeliers, uitgevers en ontwerpers. Nee, buiten deze ene ervaring is het allemaal alleen maar positief verlopen voor ons. Heerlijke tijd gehad ;-)


Ik vind het vervelend te horen dat het zo is gelopen en dat het naar overkwam op de manier waarop er mee werd omgegaan.
Ik lees dat jullie begrip hebben voor de wachttijd, maar het om de houding van de demoër gaat. Ik was er niet bij en kan er dus niets over zeggen maar het lijkt me geen fijne situatie als het zo voelt.
Hem erop aanspreken of Bert was op dat moment ook een optie, zoals ook al door iemand anders genoemd. Geen ideale situatie, maar nu zijn jullie met een vervelend gevoel weggegaan en dat is sowieso niemands bedoeling geweest.

Het is inderdaad zo dat er op zondag een zieke was en hoewel ik die dag vrij had om het NK Carcassonne te spelen (wat helaas niet zo goed ging) en zelfs als bezoeker over de beurs te gaan ben ik voor en na het NK ingesprongen om dat op te vangen zodat de bezoekers er het minste last van hadden.
Hopelijk kunnen jullie deze situatie achter je laten en een volgende beurs en weer met hernieuwd enthousiasme een 999games stand bezoeken!


Over caverna:
Caverna voor 2 vind ik persoonlijk leuk om solo te spelen (al zo'n 5x gedaan, ng maar 1x met 2) en je wil daarbij elke keer jezelf verbeteren, wat nog behoorlijk lastig is.


Bedankt voor de repliek ... wel we waren eigenlijk zodanig onder de indruk, dat zwijgen op dat eigenste moment beter was dan Bert of Joost er op aan te spreken. Bert was ook heel hard zijn best aan het doen om het publiek te vermaken met spelletjes op hoge tafels en dergelijke ;-). Dus nu is het van me afgeschreven en na dat "incident" van me afgespeeld en we zullen een volgende keer wel zien hoe het dan verloopt.


Prima :thumbup:

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
51 berichten | Pagina 2 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - Zuiderspel 2018 - jullie ervaringen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Zuiderspel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®