Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




51 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 17:51 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
trouwens mijn eigen ervaring van zuiderspel:

ik ben zaterdag gaan demoën voor 999games en het was daar de hele dag door druk. Uiteraard werd Ganges veel bezocht en ondanks dat we mensen niet het hele spel lieten spelen en geprobeerd hebben zoveel mogelijk mensen het te laten spelen door 3 of 4 spelers aan een tafel te zetten (muv laatste potje, toen 2 spelers want het was al veel rustiger) heeft niet iedereen die het wilde spelen ook kunnen spelen. Helaas hadden we maar 2 exemplren, dus konden we er ook niet meer op tafel leggen.
Maar ook de andere spellen werden volop gespeeld en veel mensen waren enthousiast. En Happy salmon trok veel bekijks als mensen al die rare dingen aan t doen waren aan de statafel :P

Zondag begon rustiger in de stand. Daarna ben ik er even tussenuit geweest voor het NK wat helaas minder ging dan de afgelopen jaren. De 1e ronde werd ik nog wel 1e, maar in de 2e ronde maakte ik ene domme fout en werd ik 3e. In het 3e rondje kreeg ik van mijn eerste 8 beurten helaas 7 weggetjes en kon ik al niet meer inlopen op de nummers 1 en 2. In een 4 persoonsspel is de geluksfactor hoger dan in de 2 persoonsopzet en helaas dus daar ook een 3e plek. Maar er is weer een nieuw persoon kampioen geworden en ik wens hem (weet niet of hij hier ook actief is) veel succes op het WK in oktober!
Daarna weer snel terug naar de 999games stand, want er was dus een zieke waarvoor ik dan maar ben ingevallen (soweiso moest bert ook nog weg vanwege het NK en prijsuitreiking en dergelijke en dan had Joost alles in z'n eentje moeten doen, dus een extra handje was nodig).

Ik vond het reuze gezellig overal en de sfeer was goed voor zover ik dat heb meegekregen.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 21:52 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
In het kort, want ik ben nog bezig met ons uitgebreide blog en fotoverslag van onze 2 dagen Veldhoven, maar wij hebben ons prima vermaakt! Hulde voor de organisatie en alle betrokken vrijwilligers die deze 2 dagen hebben mogelijk gemaakt :thumbup:

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2018, 23:47 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Noviomagum schreef:
Ik vloog dr uit bij de vraag hoeveel stand alone varianten er van carcassonne zijn uitgebracht (dus niet de tig uitbreidingen) Bleken er ook al 11 te zijn! Hoe uitgehøərď is dat spel zeg, man man...


Wat waren de opties, want volgens mij zijn er sowieso al 12 spin offs.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 00:48 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
Helaas kon ik het dit jaar niet bolwerken om op Zuiderspel te staan. Gebrek aan demoërs en ook nog eens 2 dagen die ik dan moest bemannen en drukke periode met mijn eigenlijke werk. Heb ik dit jaar verstek laten gaan. Dat wil niet zeggen dat ik deze sympathieke beurs geen warm hart toe draag. Volgend jaar beter! En dan hoop ik met house of monks weer van de partij te zijn.

Het is wel duidelijk dat ik het een en ander moet her-organiseren om de beurs te kunnen bemannen.

Ik vind het wel jammer dat bezoekers altijd klagen over een entre prijs, die is bij Zuiderspel altijd zeer schappelijk voor bezoekers in mijn ogen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 17:29 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Bored Gaymer schreef:
Noviomagum schreef:
Ik vloog dr uit bij de vraag hoeveel stand alone varianten er van carcassonne zijn uitgebracht (dus niet de tig uitbreidingen) Bleken er ook al 11 te zijn! Hoe uitgehøərď is dat spel zeg, man man...


Wat waren de opties, want volgens mij zijn er sowieso al 12 spin offs.


De keuze opties waren volgens mij 8, 11 of 14

Snel tellend kwam ik tot 6, dus koos voor optie A - 8st, maar blijkbaar waren er nog 5 waarvan ik het bestaan niet eens ken...

Overigens ook niet echt geintresseerd daarin. Vind dat ze veel te ver gaan met t uitmelken van t spel.
De basis versie vind ik eigelijk al goed zat voor die 1 a 2 keer per jaar dat ik t nog speel real life. Online op bga word er vaak gespeeld met de uitbreidingen kooplieden&bouwmeesters en/of herbergen&kathedralen, die zijn wel oke, maar hoeft ook niet persé voor mij.
Als spin off vind ik eigelijk alleen jagers en verzamelaars geslaagd, mischien zelfs nog beter als t orgineel, maar de overige die ik ken zeer zeker niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 20:21 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Bart schreef:
Vanochtend ging het Zuiderspelweekend van start. Was je op de beurs? Deel dan hier je impressies en ervaringen.


Zakelijke verplichtingen houden me tijdelijk weg van het afronden van een beursverslag. Als zoethoudertje plaats ik een foto van enkele ludieke beroemdheden.

Bijlage:
BSM-Zuiderspel.jpg


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 21:24 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Noviomagum schreef:
Bored Gaymer schreef:
Noviomagum schreef:
Ik vloog dr uit bij de vraag hoeveel stand alone varianten er van carcassonne zijn uitgebracht (dus niet de tig uitbreidingen) Bleken er ook al 11 te zijn! Hoe uitgehøərď is dat spel zeg, man man...


Wat waren de opties, want volgens mij zijn er sowieso al 12 spin offs.


De keuze opties waren volgens mij 8, 11 of 14

Snel tellend kwam ik tot 6, dus koos voor optie A - 8st, maar blijkbaar waren er nog 5 waarvan ik het bestaan niet eens ken...

Overigens ook niet echt geintresseerd daarin. Vind dat ze veel te ver gaan met t uitmelken van t spel.
De basis versie vind ik eigelijk al goed zat voor die 1 a 2 keer per jaar dat ik t nog speel real life. Online op bga word er vaak gespeeld met de uitbreidingen kooplieden&bouwmeesters en/of herbergen&kathedralen, die zijn wel oke, maar hoeft ook niet persé voor mij.
Als spin off vind ik eigelijk alleen jagers en verzamelaars geslaagd, mischien zelfs nog beter als t orgineel, maar de overige die ik ken zeer zeker niet.



Als je de kaart en dobbelversie mee zou tellen is het inderdaad 14. Sterker nog, met de junior versie erbij zelfs 15!

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 maart 2018, 22:25 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Als het even kan: volgend jaar niet in hetzelfde weekend van Spiel Doch (29-31 maart 2019)...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2018, 07:36 
Grote Dienaar

Berichten: 116
Dit jaar beide dagen een bezoek gebracht aan Zuiderspel en was weer erg gezellig. Wel hadden wel het idee dat het aanbod iets minder groot was dan afgelopen jaren.
We wilde bepaalde spellen spelen maar daar waren slechts weinig tafeltjes beschikbaar voor. Het viel mij toch op dat bepaalde uitgevers op spellenspektakel flink de ruimte namen dit hier aanzienlijk minder was.

Het spanbord was inderdaad wel gevaarlijk en bij het inrijden waren fietsers van links niet te zien. Hier zijn al eerder opmerkingen over gemaakt dus komt vast hoed :-).

Het kado in de tas vonden wij erg attent en kunnen we zeker waarderen. Er komt hier vast wel eens een kindje op visite die we daar weer blij mee kunnen maken.

Dan tot slot sluiten wij ons volledig bij onderstaande aan:

Piet schreef:
Als het even kan: volgend jaar niet in hetzelfde weekend van Spiel Doch (29-31 maart 2019)...


Ondanks dat het gezellig was hebben wij het er toch over gehad om volgend jaar (indien dit samen valt) ook eens naar Spiel Doch te gaan. In kilometers maakt het niet uit en gewoon nieuwschierig hoe die beurs is.

Bij deze de organisatie en alle vrijwilligers bedankt voor de twee leuke dagen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2018, 12:58 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2227
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
mafela schreef:
Dit jaar beide dagen een bezoek gebracht aan Zuiderspel en was weer erg gezellig. Wel hadden wel het idee dat het aanbod iets minder groot was dan afgelopen jaren.
We wilde bepaalde spellen spelen maar daar waren slechts weinig tafeltjes beschikbaar voor. Het viel mij toch op dat bepaalde uitgevers op spellenspektakel flink de ruimte namen dit hier aanzienlijk minder was.


Da's wel gek, want Zuiderspel is voor uitgevers veel goedkoper dan Spsp, dus wij kleinere uitgevers pakken meestal groter uit op Zuiderspel dan op Spsp.

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2018, 13:31 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Op zich is dat niet gek. SpellenSpektakel is een ander soort beurs. SpellenSpektakel richt zich echt op de spellenfanaat en Zuiderspel is meer gezinsgericht (familiegericht). De doelgroep is met name anders denk ik. Ik denk dat het aanbod pittige spellen op SpellenSpektakel daarom hoger is dan op Zuiderspel wat ik een gemoedelijkere beurs vind. Bij SpellenSpektakel zijn alle tafels meestal bezet en hier is dat niet zo.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2018, 13:39 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6306
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Erwin schreef:
Zakelijke verplichtingen houden me tijdelijk weg van het afronden van een beursverslag. Als zoethoudertje plaats ik een foto van enkele ludieke beroemdheden.

Bijlage:
BSM-Zuiderspel.jpg


Wat een geweldig team!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2018, 21:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
el_crosso schreef:
In het kort, want ik ben nog bezig met ons uitgebreide blog en fotoverslag van onze 2 dagen Veldhoven, maar wij hebben ons prima vermaakt! Hulde voor de organisatie en alle betrokken vrijwilligers die deze 2 dagen hebben mogelijk gemaakt :thumbup:


Blogje staat online en wij hebben ons ook daarmee weer reuze vermaakt. Dank voor de leuke dagen allemaal!

Ik ben nu wel geïnteresseerd in SpellenSpektakel en het vergelijk met Zuiderspel.
Moeten wij dan ook maar eens gaan neuzen en als daar meer pittige spellen liggen is dat wel een plusje voor de meer fanatieke spelers inderdaad.

Spiel Doch is weer van een heel andere orde en ik verwacht de komende jaren nog wel wat beurzen aan die kant van de grens te zien verschijnen. Dus om daar nu meteen je evenement op te gaan aanpassen? Nu lijkt mij dat ook wel een toffe beurs om naar toe te gaan, maar we kunnen ze niet allemaal af......of toch wel :D

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 29 maart 2018, 12:58 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3024
Woonplaats: Nijmegen
el_crosso schreef:
el_crosso schreef:
In het kort, want ik ben nog bezig met ons uitgebreide blog en fotoverslag van onze 2 dagen Veldhoven, maar wij hebben ons prima vermaakt! Hulde voor de organisatie en alle betrokken vrijwilligers die deze 2 dagen hebben mogelijk gemaakt :thumbup:


Blogje staat online en wij hebben ons ook daarmee weer reuze vermaakt. Dank voor de leuke dagen allemaal!

Ik ben nu wel geïnteresseerd in SpellenSpektakel en het vergelijk met Zuiderspel.
Moeten wij dan ook maar eens gaan neuzen en als daar meer pittige spellen liggen is dat wel een plusje voor de meer fanatieke spelers inderdaad.

Spiel Doch is weer van een heel andere orde en ik verwacht de komende jaren nog wel wat beurzen aan die kant van de grens te zien verschijnen. Dus om daar nu meteen je evenement op te gaan aanpassen? Nu lijkt mij dat ook wel een toffe beurs om naar toe te gaan, maar we kunnen ze niet allemaal af......of toch wel :D



leuk verslag!

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 29 maart 2018, 13:17 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Dank je wel! Was je er zelf ook?

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
51 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Zuiderspel  
 Feed - Onderwerp - Zuiderspel 2018 - jullie ervaringen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Zuiderspel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®