Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




31 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: do 29 maart 2018, 13:15 
kooiker

Berichten: 706
+1 voor Azul en we hebben pas nog eens Tayu uit de kast getrokken, is ook leuk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: vr 30 maart 2018, 22:18 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1198
Woonplaats: Woerden
ok, het moet dus echt aanleggen zijn, kijk dan eens naar bloom. 2 speler versie is niet zo leuk, maar 3+ spelers met de variant dat de zieligste eerst mag is echt aan te raden.

Bloom
- thema: ja bloemetjes planten en pletten en een tuinman
- hoe speelt het met twee: slecht, de hendrik jan versie is gedoe.
- herspeelbaarheid : ja veel. Niet random toch telkens anders
- tactiek versus geluk: meer tactiek en langere termijn planning.
- speel je enkel op je eigen tableau of kan je de ander dwarszitten? er is geen tableau! Het bord ontstaat met het aanleggen!

Honshu lijkt me ook erg geschikt, maar heb er geen echte speelervaring mee. Klein schattig en ook stukjes aanleggen.

Genoeg inspiratie voor nu toch?

_________________
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2018, 01:44 
4. Bärenpark (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Ja, zou graag echt een puzzel en legspel hebben omdat ik nog maar enkele carcassone heb met dit spelmechanisme. Andere suggesties kunnen in de toekomst nog dienen. Hoe meer ik over spellen lees, hoe langer mijn verlanglijstje wordt...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2018, 08:38 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Ik vind azul zelf niet geweldig . Nu 3 keer gespeeld. Alle 3 de keren gescoord tussen de 75 en 80 punten. :roll:

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: za 31 maart 2018, 09:38 
7. Imperial 2030 (2009)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
aicirtap schreef:
Ik vind azul zelf niet geweldig . Nu 3 keer gespeeld. Alle 3 de keren gescoord tussen de 75 en 80 punten. :roll:

Dan heb je weinig tegenstand gehad. Of alleen met spelers die alleen naar hun eigen bordje staren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018, 08:26 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
pinokio1993 schreef:
Ja, zou graag echt een puzzel en legspel hebben omdat ik nog maar enkele carcassone heb met dit spelmechanisme.
Enthousiaste spelers vergeten soms wel eens wat de vraag was...
pinokio1993 schreef:
Andere suggesties kunnen in de toekomst nog dienen. Hoe meer ik over spellen lees, hoe langer mijn verlanglijstje wordt...
Dat is het gevaar van een community als Bordspelmania :ugeek:

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018, 08:57 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Probeer ook zeker Roll player eens.
Heeft wat weg van Sagrada maar imo is deze nog veel beter. Ook hier moet je dobbelstenen plaatsen maar hier kan je die dobbelstenen ook nog eens manipuleren om tot een hogere score te komen. Ook de mogelijkheid om vele kaarten aan te kopen krikt je score soms nog gevoelig op. M.a.w. vele mogelijkheden om te scoren en zeer leuk en gemakkelijk om te spelen !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018, 09:12 
kooiker

Berichten: 706
Glen More komt denk ik ook wel in aanmerking voor wat je zoekt. Is ook een echt tegellegspel. Prima te spelen met 2, 3 en 4 spelers.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018, 08:13 
PIONier

Berichten: 4
pinokio1993 schreef:
Ja, zou graag echt een puzzel en legspel hebben omdat ik nog maar enkele carcassone heb met dit spelmechanisme. Andere suggesties kunnen in de toekomst nog dienen. Hoe meer ik over spellen lees, hoe langer mijn verlanglijstje wordt...



Als je iets zoekt in de stijl van carcassone maar met meer diepgang is Isle of skye wel leuk. Speelt wel minder goed met 2 personen. Top met 3-4 spelers


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 12:51 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Edwin84 schreef:
Als het wat zwaarder mag zijn is Odin.
A.k.a. a Feast for Odin


Als je met twee speelt, hoe lang duurt een spel den? Las op bgg dat het meer dan 3uur duurt, en dan weet ik dat hij bijna nooit op tafel zal komen. Anderzijds staat op de doos 100 min wat ik een aangename lengte vind.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 12:59 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Als je de regels kent is anderhalf uur goed te doen.

Het is een spel waar de speelduur mee stijgt met het aantal spelers.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018, 13:47 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Edwin84 schreef:
Als je de regels kent is anderhalf uur goed te doen.

Odin is een puzzelspel. En ook nog eens één met heel veel opties. De meeste mensen zullen hierbij behoorlijk peinzen voordat ze een zet doen. Zelf heb ik het drie keer gespeeld nu (met drie spelers) en de derde keer ging niet bepaald veel sneller dan de eerste keer; Zeker drie uur.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018, 11:09 
6. Rajas of the Ganges (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Met wat vertraging ging ik naar de winkel om PatchWork te kopen... Helaas was hij uitverkocht. Berenpark was wel in voorraad, het lot heeft dus beslist (en twijfelde toch nog beetje tussen die twee). Dit weekend testen we hem uit!

Azul en Odin staan nog absoluut op het verlanglijstje, iets om aan te schaffen vlak voor de vakantie, dan is er lekker veel tijd om te spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018, 19:30 
2. Targi (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
pinokio1993 schreef:
Met wat vertraging ging ik naar de winkel om PatchWork te kopen... Helaas was hij uitverkocht. Berenpark was wel in voorraad, het lot heeft dus beslist (en twijfelde toch nog beetje tussen die twee). Dit weekend testen we hem uit!


Jullie gaan vast veel plezier hebben van Berenpark, wij spelen hem hier graag
!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: puzzel en legspel
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018, 21:41 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Woonplaats: Baarn
Zeker een pareltje in mijn ogen: Taluva.
Een titel die je makkelijk met 2 kan spelen, maar ook met 3 of 4. Hij is misschien wat minder goed verkrijgbaar. Zelf heb ik hem op Essen 2017 gekocht.

Je bouwt met alle spelers 1 vulkanisch eiland. Je beurt bestaat uit een tegel trekken en een type gebouw plaatsen.
De getrokken tegel bestaat uit 3 hexen die aan elkaar zitten, elk met andere type land. Door deze tegen- en op elkaar te leggen bouw je een eiland: opzij én omhoog.
Het tweede onderdeel van je beurt bestaat uit het bouwen van tempels (3), torens (2) of hutten (20) . Elk met andere voorwaarde voor bouwen, tempels mogen alleen wanneer je nederzetting al 3 hexen bestaat. En torens mogen alleen op niveau 3 of hoger.

Wie het eerste 2 soorten heeft weg gespeeld heeft gewonnen. Als de tegels voor die tijd op zijn gaat het om wie de meeste speelstukken kwijt heeft gespeeld.
De combinatie van tegels en gebouwen plaatsen is een leuk tactisch race puzzeltje.

Kort spelletje met recht toe recht aan regels. De punten die je opgaf:
Herspeelbaarheid: je wilt snel nog een potje voor revanche, beter begrip etc. Verdieping zit meer in beter begrip van het spel en elkaars spel dan in variëteit door het spel zelf, verschillende strategieën/rollen.
Tactiek vs geluk: geluk zit in het trekken van de tegel. Meeste bepaal je daarna zelf door de plaatsing van de tegel ten opzichte van de tegels die al liggen. En dit is bepalend voor wat je (en je tegenstander) daarna kan. Geluk is niet bepalend in wie er wint.
Geen eigen tableau, met z'n alle bij elkaar dus. Je zit elkaar dwars door goed anticiperen, geen vernietigende streken achteraf.

Hoewel het een abstract is spel is vind ik het ook leuk achteraf terug te kijken op een eiland met hutjes, tempels en torens. Kleurrijk plaatje!

_________________
10 laatste:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
31 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - puzzel en legspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®