Hoi, ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Ik zit er aan te denken om een Healer-character te willen gaan spelen, maar dan wil ik 'm ook toewijden aan Healing en het helpen/beschermen van mensen. En dan vind ik het eigenlijk ongepast dat zo'n character ook maar iets doet met wapens. (Zelfs slaan met een Staff vind ik eigenlijk al ongepast).
Probleem is echter dat ik niet nutteloos wil toekijken tijdens een combat-situatie. Ik kan altijd maar een max aantal spells per day, dus dat is ook niet toereikend om altijd iets te doen te hebben.
Ik zoek dus naar iets dat ik in principe tijdens elke beurt kan doen (of in ieder geval in die beurten dat ik niet aan het spellcasten ben);
- Dat niet overpowered is (liever nog underpowered). Ik moet namelijk ook nog m'n DM overtuigen om 't te mogen doen)
- Wel een bijdrage levert aan de groep tijdens een combat-situatie
- Ook nog leuk en "spannend" is. (Lukt 't wel of niet, afhankelijk van dobbelstenen-worp).
Ik heb zelf zitten denken aan bijvoorbeeld een ability waarmee ik m'n groepsleden kan "shielden" (damage-reduction), maar ik kom niet helemaal uit welke rolls daarvoor leuk zouden zijn.
Ik heb ook al even gekeken naar de standaard skills (omdat je een skill in principe oneindig vaak kan gebruiken), maar zie niet echt een skill die tijdens combat heel vaak gebruikt kan worden.
Ik heb zitten kijken of homebrew classes, maar ik neig toch gewoon naar de D&D 3.5 Cleric als basis, en die dan wat tweaken.
Heeft iemand hier nog ideeën? Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets dat de standaard attack-move (attack roll + damage roll) kan vervangen. En het moet roleplay-wise ook te verklaren zijn