Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




31 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2018, 12:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Mijn contactpersoon is op vakantie, de rest van 999 Games heeft zoals gebruikelijk geen tijd of zin om mij informatie te sturen, maar gelukkig hebben we Facebook om een beetje op de hoogte te blijven van de nieuwe releases van deze uitgever. Er is een nieuw bordspel onderweg naar de winkels. (...)

Dit bericht is een afsplitsing van dit nieuwsbericht: nieuws-en-geruchten/topic22893.html

Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/05/05/999-gam ... we-wereld/


Laatst bijgewerkt door Bart op di 08 mei 2018, 00:13, in totaal 5 keer bewerkt.
discussie afgesplitst van nieuwsbericht


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 08:53 
4. King of Tokyo (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 2891
Woonplaats: Noord-Brabant
Waarom toch altijd die sneer naar de uitgevers? :thumbdown:
Ik neem aan dat bordspellennieuws verspreiden je hobby is, maar ik blijf het merkwaardig vinden dat je telkens een sneer geeft naar de uitgevers als ze in jouw optiek niet tijdig of te weinig nieuws/informatie geven over nieuwe spellen etc...

Alleen al door die eerste regel verpest je het voor mij om de rest van je (deels gekopieerde Facebookbericht van 999Games) bericht te gaan lezen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 09:45 
21 10 20 10

Berichten: 356
Woonplaats: Klein plekje in een grote wereld
Oei.... ik weet wel wie de volgende sneer gaat krijgen van de TS.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 10:01 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1976
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Valt nog mee dat Erwin zonder officieel persbericht bereid is iets te publiceren uit eigen vrije wil over een nieuw uit te komen spel. En zelf aan het knippen en plakken is gegaan.

De meeste sneers zijn ook -> geen persbericht = geen reclame op bordspeler.nl
Waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dan er misschien wel uitgevers of andere mensen in bordspellenland zijn die geen waarde hechten aan de publiciteit van Bordspeler.nl

@Tassie: Oei, de volgende sneer is nu voor mij en ik kan wel inpakken voor de komende 10 jaar mocht ik Erwins hulp ergens voor nodig hebben. *gaat vast schuilkelder opzoeken*

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 11:00 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
WTULTC schreef:
Waarom toch altijd die sneer naar de uitgevers? :thumbdown:
Ik neem aan dat bordspellennieuws verspreiden je hobby is, maar ik blijf het merkwaardig vinden dat je telkens een sneer geeft naar de uitgevers als ze in jouw optiek niet tijdig of te weinig nieuws/informatie geven over nieuwe spellen etc...

Alleen al door die eerste regel verpest je het voor mij om de rest van je (deels gekopieerde Facebookbericht van 999Games) bericht te gaan lezen.

Het valt mij ook altijd op, hij waant zich vast op het niveau Boardgamegeek. Ik snap eigenlijk wel waarom ze niet meer updates sturen :)

Het lijkt me beter om het nieuws neutraal te presenteren en eigen meningen lekker in een blog post of review te houden. :thumbup:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 11:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
WTULTC schreef:
Alleen al door die eerste regel verpest je het voor mij om de rest van je (deels gekopieerde Facebookbericht van 999Games) bericht te gaan lezen.


Je kletst uit je nek. Dit is een tekst ik die in februari zelf heb geschreven, daar zit geen kopie van een Facebookbericht van 999 Games tussen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 11:39 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Bridget schreef:
Valt nog mee dat Erwin zonder officieel persbericht bereid is iets te publiceren uit eigen vrije wil over een nieuw uit te komen spel. En zelf aan het knippen en plakken is gegaan.


Knippen en plakken? Ik heb deze tekst in februari zelf geschreven.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 11:53 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Ik heb er alle begrip voor dat een sneer naar een uitgever tot ongemak leidt bij een bepaald slag BSM-er. Dat is vervelend voor jullie, maar ik heb er verder lak aan. Veel Nederlandse uitgevers zijn zo onwillig en ongeïnteresseerd, dat ik het zo nu en dan nodig en leuk vind om te prikkelen. En dat verwerk ik bewust niet in een blog, maar in de nieuwsvoorziening, omdat dit nu net de plek is waar het wringt.

Ik onderhoud al ruim twintig jaar een website met spellennieuws. Hiermee wil ik een steentje bijdragen aan de groei van de hobby. Dit kost mij een hoop tijd en ook wat geld, maar ik deed dit met veel plezier. Ik vind het leuk om over spellen te schrijven en spelliefhebbers te informeren. Ik investeer tijd in nieuwsberichten met inhoudelijke spelbeschrijvingen, die de spelliefhebbers i.h.a. wat meer zeggen dan de reclameteksten van de uitgevers. Door de relatie met BSM landt deze informatie ook hier, wat voor mij een meerwaarde is.

Je zou verwachten dat uitgevers zo’n ‘nieuwskanaaltje op twee websites tegelijk’ actief zouden willen voorzien van informatie. Dat is toch gratis promotie van hun commerciële producten? Waarom helpen we elkaar niet een beetje? Met een toefje synergie heeft iedereen er toch lol van? Maar zo zit de Nederlandse spellenscene – een paar uitzonderingen daargelaten - niet in elkaar. In Nederland is een behoorlijke informatievoorziening afhankelijk van de persoonlijke relatie met (medewerkers van) uitgevers. Maar dan gaat iemand bijvoorbeeld met pensioen of naar een andere baan en is het voorbij met de bereidwilligheid van de desbetreffende uitgever. Ik koester mijn relaties, maar ik heb de hoop opgegeven dat andere partijen ooit een constructieve bijdrage gaan leveren.

De meeste uitgevers houden informatiestromen voor de winkeliers in de lucht. Ik heb bij herhaling gevraagd om mij in die stroom mee te nemen. Daartoe hoeft een uitgever alleen maar mijn e-mailadres aan een groep te voegen. Dat is door sommige uitgevers expliciet toegezegd, maar nooit nagekomen, andere uitgevers weigeren expliciet om deze informatie te delen. Alleen Jumbo bleek jaren geleden bereid tot deze stap.

Dezelfde desinteresse merkte ik in mijn actieve periode bij de Nederlandse Spellenprijs. De meeste Nederlandse uitgevers vertikten het bijvoorbeeld om structureel informatie over nieuwe spellen aan te leveren.

Een groot deel van de Nederlandse uitgevers vind ik op dit terrein onvolwassen en ongeïnteresseerd. In België en Duitsland gaat dat stukken beter. Daar vind ik wel een inspirerende mix van professionaliteit en betrokkenheid.

Ondanks het opbeurende buitenland merk ik meer en meer dat ik klaar ben met de desinteresse van de Nederlandse uitgevers. Een groot deel is mijn tijd en energie niet waard. Wat resteert is het bepalen van het moment waarop de stekker eruit gaat.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 11:57 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Bridget schreef:
Waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dan er misschien wel uitgevers of andere mensen in bordspellenland zijn die geen waarde hechten aan de publiciteit van Bordspeler.nl


Deze intrigeert me. Op welke andere mensen doel je? Ik heb daar op dit moment geen beeld bij.

Uiteraard heb je volkomen gelijk dat uitgevers geen waarde hechten aan publiciteit via mijn site (en dus ook BSM). Volgens mij heeft het merendeel van de uitgevers schijt aan mijn site.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 12:28 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Jammer dat Nederlandse uitgevers zoveel desinteresse tonen in websites als Bordspeler en Bordspelmania. Voor hun lijkt het mij een kleine moeite waarbij ze toch een redelijk grote (en belangrijke) doelgroep kunnen bereiken. Als ik dat dan vergelijk met hoe Stonemaier Games bijvoorbeeld communiceert met haar klanten...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 12:38 
Matroos
Avatar gebruiker

Berichten: 47
Woonplaats: Almere
"gelukkig hebben we Facebook om een beetje op de hoogte te blijven van de nieuwe releases van deze uitgever." Laat het lijken als de tekst gewoon zo van de 999 Games pagina op Facebook komt. Maar dit blijkt dan niet het geval.

Verder begrijp ik je frustratie hier in, natuurlijk is het vervelend dat je, als je bezig bent met een bordspellen nieuws site, je het nieuws niet van de uitgevers ontvangt. Dat is vervelend, en in zekere vorm ook vreemd. De frustratie kan ik dan ook begrijpen, want als nieuws-plaatser wil je natuurlijk zo snel mogelijk het laatste nieuws ontvangen en kunnen plaatsen, om je doelgroep te bereiken en te informeren. Dat 999-games hier een ander beeld van heeft, blijkt. Zij vinden het blijkbaar niet nodig om jou hierover te informeren en laten het geheel wel via hun eigen FB pagina naar buiten komen. Mijn vraag is dan ook, heb je al contact gehad met degene die van 999-games op FB de berichten plaatst? Ik meen mij te herinneren dat er eerder ook al problemen waren met White Goblin Games, hoe is dat opgelost? Mijn vraag is vooral, waarom willen de uitgevers jou deze informatie niet meer geven of waarom doen ze het juist wel? Zijn het de grotere uitgevers die het niet doen of juist de kleinere?

Een bepaald slag BSM-er is dan ook een beetje vreemd om te zeggen. Je krijgt feedback van gebruikers welke een mening hebben over jouw manier van schrijven. Net als dat bijv WGG het voor zover ik kan terugroepen, het vervelend vond dat jij feedback gaf op de spellen en je niet meer informeerde, doe jij nu exact het zelfde naar enkele BSM-gebruikers. Boven je frustratie staan is een stuk volwassener.

Als je ergens je mening geeft, kan je vrijwel altijd wel rekenen op feedback, dat kan zowel positief als negatief zijn. Het staat altijd professioneler om deze feedback aan te nemen en niet gelijk de grond in te stampen.

Voor wat betreft je site, denk ik dat het vooral goed is voor uitgevers om hen uit te leggen waarom het handig is om jou informatie te verstrekken. Wat is je bereik en daarmee ook meerwaarde voor een uitgever. Natuurlijk kan het "maar een email adres toevoegen aan de reeks" zijn, maar iedere uitgever heeft zo ook zijn of haar eigen manier van communiceren.

Begrijp mij verder niet verkeerd. Ik vind je nieuws-posts erg handig en geven een duidelijk beeld van het spel. Ik vind het dan ook vreemd dat de uitgevers je niet veel informatie verstrekken, terwijl zij natuurlijk wel willen verkopen. Jouw posts geven juist een goed beeld van het geheel en zouden voor de uitgevers moeten worden gezien als "verkoop" (mits het spel goed is).

Ik heb verder overigens geen flauw idee van de manier van werken van bordspel-uitgevers, enkel ervaring met bloggen en nieuws verspreiden binnen de flora en fauna branche. Daar moest je, jezelf bewijzen en o.a. aantonen wat je bereik was, om de interesse van bedrijven te wekken.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 15:13 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Bridget schreef:
Oei, de volgende sneer is nu voor mij en ik kan wel inpakken voor de komende 10 jaar mocht ik Erwins hulp ergens voor nodig hebben. *gaat vast schuilkelder opzoeken*


Ik kan deze insinuatie niet goed matchen met de feiten.

Wij hebben in een grijs verleden wel eens flink de degens gekruist in discussies over Ducosimbeurzen. Daarna heb ik je in 2016 geholpen met de voorbereiding van het rare kaartspellentoernooi op de jubileumbeurs van Ducosim. Begin dit jaar vroeg je mij om aandacht te besteden aan de vijfentwintigste spellendag van Spellen aan den Rijn. Dat heb ik met plezier voor je gedaan.

Verklaar je nader. Wat bedoel je?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 16:50 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Raznov schreef:
"gelukkig hebben we Facebook om een beetje op de hoogte te blijven van de nieuwe releases van deze uitgever." Laat het lijken als de tekst gewoon zo van de 999 Games pagina op Facebook komt.


Serieus?

Raznov schreef:
Verder begrijp ik je frustratie hier in, natuurlijk is het vervelend dat je, als je bezig bent met een bordspellen nieuws site, je het nieuws niet van de uitgevers ontvangt. Dat is vervelend, en in zekere vorm ook vreemd. De frustratie kan ik dan ook begrijpen, want als nieuws-plaatser wil je natuurlijk zo snel mogelijk het laatste nieuws ontvangen en kunnen plaatsen, om je doelgroep te bereiken en te informeren. Dat 999-games hier een ander beeld van heeft, blijkt. Zij vinden het blijkbaar niet nodig om jou hierover te informeren en laten het geheel wel via hun eigen FB pagina naar buiten komen. Mijn vraag is dan ook, heb je al contact gehad met degene die van 999-games op FB de berichten plaatst? Ik meen mij te herinneren dat er eerder ook al problemen waren met White Goblin Games, hoe is dat opgelost? Mijn vraag is vooral, waarom willen de uitgevers jou deze informatie niet meer geven of waarom doen ze het juist wel? Zijn het de grotere uitgevers die het niet doen of juist de kleinere?


Mijn vaste contactpersoon bij 999 Games is geweldig. Fijne gast, levert goede informatie en is een genot om mee samen te werken. Hij durft bijv. te delen wat er in de pijpleiding zit, wat ik vervolgens 100% vertrouwelijk gebruik om volwaardige nieuwsberichten voor te bereiden, die pas naar buiten komen wanneer ik een go krijg. Elders in het bedrijf lijkt deze werkrelatie weerstand op te roepen. Ik heb daar een paar smeuïge voorbeelden van, maar die deel ik niet op een forum.

Bij de Goblins werkte een jaar of vijf geleden ook zo’n prettige gesprekpartner. Die dacht in gezamenlijke belangen, in synergie-effecten, verstrekte af en toe een primeurtje enzovoort. Na zijn vertrek was het over en uit met de vruchtbare samenwerking. De reden was altijd ‘gebrek aan tijd, maar zeker geen onwil’. Ik heb daarom een paar keer voorgesteld om mij op te nemen in de berichtenstroom naar de winkels. Dat werd geweigerd. De Goblins hebben inmiddels een andere communicatiestrategie (nieuws verspreiden ze via hun twitteraccount; waarvoor ik overigens nog steeds geblokkeerd ben). Soit.

Met een andere uitgever had ik in het vroege voorjaar op een vakbeurs een goed en prettig gesprek over mijn belangstelling voor hun aankomende spellen en over publiciteit via mijn site. Dit resulteerde in de afspraak dat ik zou worden opgenomen in de berichtenstroom naar de winkels. Kaartje verstrekt, afspraak werd ingeboekt in de agenda….. en vervolgens gebeurt er niets. Een bekend patroon.

Enigma (de Nederlandse aanvoerlijn van Asmodee en co) verstrekt helemaal geen informatie, zet niets op de website en reageert niet op e-mails, waardoor mijn zicht op de Nederlandstalige releases uit die hoek begint te verdwijnen. En dat is in kwantiteit en kwaliteit een belangrijke hoek.

Enzovoort.

Raznov schreef:
Een bepaald slag BSM-er is dan ook een beetje vreemd om te zeggen. Je krijgt feedback van gebruikers welke een mening hebben over jouw manier van schrijven. Net als dat bijv WGG het voor zover ik kan terugroepen, het vervelend vond dat jij feedback gaf op de spellen en je niet meer informeerde, doe jij nu exact het zelfde naar enkele BSM-gebruikers. Boven je frustratie staan is een stuk volwassener.

Als je ergens je mening geeft, kan je vrijwel altijd wel rekenen op feedback, dat kan zowel positief als negatief zijn. Het staat altijd professioneler om deze feedback aan te nemen en niet gelijk de grond in te stampen.


Dank voor jouw feedback. Het gebruik van de term ‘bepaald slag’ was niet ingegeven door frustratie. Het was een reactie op vaste gezangen uit bekende hoek. Uiteraard aanvaard ik dat jij het vreemd vindt.

Ik vind feedback overigens een cadeautje. Maar ik vind ook dat je aan feedback eisen mag stellen. Mentale oprispingen zonder inhoud neem ik niet serieus als feedback.

Raznov schreef:
Voor wat betreft je site, denk ik dat het vooral goed is voor uitgevers om hen uit te leggen waarom het handig is om jou informatie te verstrekken. Wat is je bereik en daarmee ook meerwaarde voor een uitgever. Natuurlijk kan het "maar een email adres toevoegen aan de reeks" zijn, maar iedere uitgever heeft zo ook zijn of haar eigen manier van communiceren.

Begrijp mij verder niet verkeerd. Ik vind je nieuws-posts erg handig en geven een duidelijk beeld van het spel. Ik vind het dan ook vreemd dat de uitgevers je niet veel informatie verstrekken, terwijl zij natuurlijk wel willen verkopen. Jouw posts geven juist een goed beeld van het geheel en zouden voor de uitgevers moeten worden gezien als "verkoop" (mits het spel goed is).

Ik heb verder overigens geen flauw idee van de manier van werken van bordspel-uitgevers, enkel ervaring met bloggen en nieuws verspreiden binnen de flora en fauna branche. Daar moest je, jezelf bewijzen en o.a. aantonen wat je bereik was, om de interesse van bedrijven te wekken.


Jouw opmerkingen over de behoeftes van uitgevers snijden in algemene zin hout. Wanneer ik een (nieuwe) uitgever benader, laat ik weten wat mijn bereik is (afhankelijk van het seizoen 700-1.200 bezoekers per dag, 1.000 volgers voor de nieuwsdienst op Twitter). Ik had de illusie dat dit een mooi bereik gericht op de doelgroep was. Maar dit lijkt voor de andere kant van de tafel niet het geval.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018, 17:43 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Is het een idee om dit draadje op te splitsen? Ik geloof dat de reacties die na het eerste bericht zijn geplaatst geen meerwaarde hebben voor de verstrekte informatie.

Wel jammer dat er continu op meerdere plaatsten gediscussieerd wordt over neiuwsverstrekking en iedereen zijn gedachten hierover. Ik zal niet verder uitbreiden tot dit draadje opgedeeld is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018, 17:28 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6304
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
finalstruggle schreef:
Is het een idee om dit draadje op te splitsen? Ik geloof dat de reacties die na het eerste bericht zijn geplaatst geen meerwaarde hebben voor de verstrekte informatie.

Dat is ondertussen gebeurd. Hier kan volop gediscussieerd worden over nieuws- en informatieverstrekking, zonder dat het nieuwsbericht daardoor in de verdrukking komt.

finalstruggle schreef:
Wel jammer dat er continu op meerdere plaatsten gediscussieerd wordt over neiuwsverstrekking en iedereen zijn gedachten hierover. Ik zal niet verder uitbreiden tot dit draadje opgedeeld is.

Ga je gang.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
31 berichten | Pagina 1 van 3 | Ga naar pagina: 1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Uitgevers  
 Feed - Onderwerp - Nieuwsgaring en spellenuitgevers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

Bordspeler.nl



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®