Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 13:43 
[img]http://boardgam

Berichten: 20
Woonplaats: Mechelen
Iemand interesse in Luxor Collector's Edition?
Met 6 personen zou dit op ±53€ komen incl. verzending.
https://www.kickstarter.com/projects/10 ... =discovery

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 13:53 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
En in Essen straks voor de helft van de prijs ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 15:41 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Is deze KS Europa-friendly? Dat kon ik iig niet ontdekken (mss overheen gekeken)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 16:17 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Luxor lijkt me best leuk, maar 53 euro voor een luchtig loop- en verzamelspelletje is mij een tikkie te ruig (te meer omdat ik het 'gratis' bonusspel al in zijn oorspronkelijke vorm bezit).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 17:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Op Amazon €35, maar da’s zonder de Queenies.
[url]https://www.amazon.de/Queen-Games-10370-vergessenen-Schätze/[/url]

En waarschijnlijk heeft vrieskist gelijk.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018, 17:19 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Erwin schreef:
Luxor lijkt me best leuk, maar 53 euro voor een luchtig loop- en verzamelspelletje is mij een tikkie te ruig (te meer omdat ik het 'gratis' bonusspel al in zijn oorspronkelijke vorm bezit).


Mee eens! En ik verwacht dat het spel straks voor een goede prijs te koop is. Al kan het zijn dat het dan de normale editie is, maar dat vind ik niet zo erg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018, 14:40 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Ik hoor net van HOT Games dat er in de loop van juni een Nederlandstalige versie komt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018, 14:53 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 509
Woonplaats: Rijswijk
Erwin schreef:
Ik hoor net van HOT Games dat er in de loop van juni een Nederlandstalige versie komt.


Bedankt! :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018, 15:02 
[img]http://boardgam

Berichten: 20
Woonplaats: Mechelen
ok vergeet mijn topic dan maar:-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018, 15:05 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
En waarschijnlijk heeft vrieskist gelijk.


Voor alles is er een eerste keer. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2018, 19:14 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Op de Ducosimbeurs bij HOT Games een pot Luxor gespeeld. Toegankelijk en vlot, maar ondertussen is het opbouwen van een goede kaarthand een leuke uitdaging, zit er spanning op tempo maken en fiches verzamelen en frustreer je zo nu en dan de plannen van de buren. Het was een leuke en spannende pot. Deze staat op de verlanglijst.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2018, 17:13 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ik heb op ducosim ook Luxor gespeeld (en zelfs 1x aan anderen uitgelegd + meegekeken).
Ontzettend licht spelletje. Aardig voor kinderen en families, maar biedt weinig uitdaging voor veelspelers.

Het spel heeft namelijk serieuze problemen:
Kaarten met hogere waardes zijn vaak beter. Degene die als eerste in de tempel is (met een sleutel, maar die pik je makkelijk onderweg op) scoort 18 punten (13 voor aanwezigheid en 5 als je daar als eerste bent). Dat is een hele bak punten. In het potje dat ik speelde deden we het rustiger aan en was de winnende score zo'n 55 punten, maar in het andere potje werd echt naar het einde gesprint en was de winnende score zo'n 35-40. Dus in de tempel aanwezig zijn kan 50% van je score zijn. Standaard Kaarten hebben waardes 1-5 (en er is een dobbelsteen-werp-kaart, lekker random). Je hebt weinig invloed op welke kaarten je trekt. Het eerste potje begon ik met allemaal 1-kaarten en zeker aan het begin is dat funest. Als je dan op speciale tegels komt, dan krijg je wel kaarten die iets flexibeler zijn, maar dan kom ik bij punt 2. Deze kaarten komen ook gewoon op de aflegstapel terecht (er staat niks over in de regels, dus ik neem aan dat dat zo hoort, ook al voelt dat fout), en kunnen dus door andere spelers getrokken worden, zonder dat zij er moeite voor hebben gedaan ze te krijgen.. Zo komt alles neer op 'luck-of-the-draw'. Met een beetje pech ben je flink genaaid en pakken je tegenstanders alle mooie kaarten op (ik heb het zien gebeuren).
Nog een issue is dat tegels random worden neergelegd en het dus goed mogelijk is dat je tegels hebt op de eerste paar plekken die 3 mannetjes vereisen, wat nogal lastig is omdat je er maar 2 hebt aan het begin en later pas meer unlocked. Die plekken zijn met veel planning wel te krijgen, maar dat is de moeite niet waard. Uiteindelijk dus zinloze plekken. Zelfde probleem zie je op het eind van de track. Naarmate mensen dicht bij het einde komen is het veel lucratiever om snel de tempel in te gaan om daar een sloot punten te pakken, dan om die latere tegels op te pakken waarbij planning vereist is. En omdat het spel bij 2 mensen in de tempel eindigt en de 2e plek ook nog lucratief is, eindigt het spel dus heel snel en plots.
Zo krijg je dus een spel wat de eerste paar beurten niet interessant is, omdat je weinig opties krijgt. Dan een middenspel waarbij je eindelijk wat keuzes hebt, en dan een vluchtig endgame waar gesprint wordt en het nog punten schrapen wordt (zelfs AP-prone als mensen meerdere scores moeten balancere in hun hoofd).
En dan heb ik het nog niet eens over de random scarab-waardes gehad (1-4 geloof ik).

Het voelt als een slecht doorontwikkeld spel. Niks vernieuwend, té luck-driven (kaarten, dobbelsteen, scarabs), en gameplay komt niet zo goed uit de verf. Duidelijk de minste van de 3 Spiel des Jahres genomineerden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2018, 21:49 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Deze heb ik ook op Ducosim gespeeld. Het is een spel met een hele lage instap waarbij het plannen van je acties ondergeschikt is aan de vele geluksfactoren in het spel. Dat speelt prettig voor mensen die niet zo van te veel denkwerk in spelletjes houden, maar het ganzenbordgehalte was mij wat te hoog om me betrokken te houden. Het is een soort van race, maar spannend wordt het eigenlijk nergens.

Wat commercieel mogelijk ook een misser is, is de ongeïnspireerde bleekgewassen artwork. Queen heeft vaak spellen met een herkenbare visuele signatuur, maar dit is zo flets allemaal. Alsof het twintig jaar geleden gemaakt is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Luxor Collector's Edition  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Luxor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®