Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mysterium uitbreidingen
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018, 14:48 
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Den Bosch
Ik speel sinds kort met veel plezier Mysterium. Weet iemand of de uitbreidingen (en dan vooral Secrets and Lies) de moeite waard zijn? Bedankt voor je reactie!

_________________
Keep calm and game on


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018, 14:58 
Jakkiebak!

Berichten: 58
Woonplaats: Hellevoetsluis
Ik had gelezen dat de uitbreidingen alleen maar kaarten bevatten ( dromen, moordenaars, locaties en moordwapens). Dit voegt niet echt "nieuwigheden" toe aan het spel alleen wat meer variatie.

Overigens heb ik ook sinds kort Mysterium en ben wel van plan de uitbreidingen te gaan kopen. Ook een tip als je eventueel Dixit hebt kan je deze kaarten gebruiken als "dromen". Ook een leuk toevoeging.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 19 mei 2018, 00:22 
9. It's a Wonderful World (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Ik heb alle uitbreidingen. Het zorgt voor meer variatie. We vervangen de moordwapens lang niet altijd voor de kaarten de kaarten met het oog (kom niet op de naam). Dixit met de droomkaarten spelen lukt ook goed, dus eigenlijk heb je 2 spellen in een.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2018, 08:08 
Avatar gebruiker

Berichten: 35
Woonplaats: Den Bosch
Bedankt voor de reacties. Zijn de Dixitkaarten van dezelfde grootte als die van Mysterium? Ik ben zo'n speler die dat het belangrijk vindt dat de mix van de visionstapel net en effen is ( :roll: ).

_________________
Keep calm and game on


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2018, 10:54 
what's in a game...

Berichten: 214
Woonplaats: oostende
Deze zijn even groot, alleen een verschil in de achterkant


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020, 01:11 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Tot nu toe spelen we Mysterium altijd met het moordwapen of complot (secrets & lies) kaarten.

Echter weet iemand de perfecte regels om ze allemaal te gebruiken? Dat je als medium dus 4 kaarten op het einde hebt als jhr helemaal boven komt. Dus bijv extra uren krijgt en eventueel een 4e kaart in het eindspel te zien krijgt en je bij hoeveel stappen op dat spoor je dat te zien krijgt? Eventuele andere regels... Na inmiddels 40 potjes lijkt mij dit namelijk wel eens leuk om te doen als extra uitdaging.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020, 12:17 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Inmiddels heb ik zelf een variant op bgg gevonden die ik ga uittesten, met voor een deel mijn vertaling eronder en eventuele nog kleine aanpassingen:

Mysterium met persoon, locatie, object en motief kaarten (variant op bgg)

* use 4 cards for each of the possible crimes - person, location, object and motive.
* you guess them in this order
* each player has to guess person, location and object or all players loose (motive is optional).
* for the final guess each set contains 4 card and the ghost has to give a hint of 4 cars.
* in the final guess each player sees 1 card as by the original rules + 1 card if he menaged to also solve the motive part for his suspect.

- Elke speler moet de persoon, locatie, object raden anders verliest iedereen het spel na 7 uren (het motief is raden is optioneel)
- In de finale geeft de geest 4 kaarten. Voor elk soort kaart (persoon, locatie, object en motief) een kaart.
- In de finale krijgt elke speler 1 kaart te zien volgens de normale regels (dus 3 kaarten). De spelers die ook het motief hebben geraden krijgen ook de 4e kaart te zien. De andere spelers niet (eventueel kun je ervoor kiezen dat deze kaart alleen correspondeert met een van de motiefkaarten, makkelijkere varianten want zo blijven de andere 3 kaarten wel corresponderen met een persoon, locatie en object). Bij de moeilijke variant kies je ervoor dat het niet bekend is welke kaart waarmee correspondeert.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Mysterium uitbreidingen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten


Tags

Mysterium



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®