Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018, 15:16 
Sojaboon

Berichten: 20
Allereerst: Ik kan er maar weinig over vinden online en vind het ook lastig de juiste termen te vinden om het volgende samen te vatten :) Ik ben erg benieuwd of jullie hier al eens iets van gevonden hebben, iets voor gemaakt hebben, een alternatieve oplossing hebben.. etc.
Het idee is wat omslachtig, overlapt enigszins met de BGG database en userprofielen maar gaat nog een stapje verder.

Ik ben op zoek naar het volgende: Een app of website waar ik samen met een groep vrienden uit de gezamenlijke bordspellen collectie kan stemmen op de spellen die we op een gameavond willen spelen. Dit zodat we van tevoren weten welke spellen meegenomen kunnen worden.

We zitten eigenlijk nooit met exact dezelfde groep mensen wanneer we een middag/avond wat bordspellen gaan doen, het varieert dus nogal welke spellen beschikbaar zijn en waar de voorkeur van de betreffende groep ligt. Wat zie je dan vaak: iedereen neemt een stapel spellen mee en de helft van die spellen wordt niet gespeeld. Genoeg spellen worden nooit gespeeld omdat deze voor mensen onbekend zijn.

Ik zou wel van tevoren willen weten waar mensen zin in hebben en welke spellen ik mee kan nemen.

Wat ik voor ogen heb voor de app of website:
- ik kan mijn collectie registreren.
- ik kan een gamegroep aanmaken voor een bepaalde avond/middag
- als de groep gemaakt is kan iedereen in de groep de gehele set aan spellen doorlopen waar we gezamenlijk over beschikken (en lezen / zien wat voor spel het is)
- ik kan alle spellen van een cijfer voorzien hoe goed ik het vind
- vervolgens kan iedereen stemmen uitbrengen op de spellen die ze graag gespeeld willen hebben zodat er uiteindelijk een top zoveel gemaakt wordt van de spellen die meegenomen kunnen worden.
- extra's: je kunt achteraf aangeven welke spellen gespeeld zijn zodat bijgehouden kan worden hoe vaak spellen gespeeld worden en er dus ook op die manier bewust eens andere spellen gespeeld kunnen worden.
- verzin nog maar wat meer qua statistieken en mogelijkheden.

Heeft iemand ooit zoiets online gevonden, of heeft er iemand de skills om een dergelijke website/app op te zetten?
Of ga ik veel te ver en moet ik niet moeilijk doen :crazy: :lol: Gebeurd me vaker maar ik hou wel van dit soort mogelijkheden en statistieken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018, 15:31 
Jakkiebak!

Berichten: 58
Woonplaats: Hellevoetsluis
Klinkt goed zou te doen moeten zijn. Ben zelf geen ontwikkelaar dus kan je hierbij niet helpen. Heb wel ergens op het forum gelezen over een app "Your Turn" die het mogelijk om in de horeca jezelf in te schrijven voor games. Misschien als deze persoon dit leest hij het wel wat vind. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018, 15:47 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Om af te spreken gebruiken mensen vaak Meetup.
Of Facebook, groepen als Aangenaam, Nieuwe mensen leren kennen, Let's play.

Of maak met je vriendengroep of vereniging een app, daarin roep je wat je wilt spelen en iedereen uit de groep reageert als ze willen meedoen, of niet, hoeft niemand het spel dubbel mee te nemen. doet een ander ook weer een voorstel, enz.

Geen statistieken, maar gewoon los laten, werkt bij ons hier prima.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2018, 15:17 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 14
Helaas ken ik geen app die al deze dingen kan. Ik kan me twee andere opties bedenken:

1. Maak een google spreadsheet met alle spellen van iedereen (je kunt je collectie exporteren naar CSV). Daar kun je dan in filteren op wie er aanwezig is, en evt. ook nieuwe sheets toevoegen voor een bepaalde spellenavond.

2. Maak een Facebook groep aan, met een evenement voor elke spellenavond. In het evenement kunnen mensen dan threads plaatsen met bijv "Ik heb zin in een potje Hoogspanning. Wie speelt er mee?". Je kunt de collecties van spelers dan alsnog in de spreadsheet bijhouden of bijv. opzoeken via https://gameshelf.github.io/ of de WhatToPlay app (die staat ergens op BGG).

Ik denk dat veel mensen de eerste optie te ingewikkeld vinden, dus ik zou voor optie 2 gaan denk ik. Of evt. combinatie van een spreadsheet met de Facebook groep.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2018, 21:33 
Ludo ergo sum
Avatar gebruiker

Berichten: 373
Woonplaats: Utrecht
Je kan een eind komen met het Geekbuddy systeem van Boardgamegeek, hoewel niet alles wat je wilt kan.

Voorwaarden zijn dan wel dat iedereen
1 de collectie invoert
2 de collectie van ratings voorziet
3 je iedereen als geekbuddy toevoegd.

Als je dan een "group" aanmaakt voor je spellendag met alle leden voor die avond, en je gaat naar

https://boardgamegeek.com/geekbuddy.php ... ameratings

Dan zie je alle gerate spellen van iedereen staan. Af ze deze nu bezitten of niet. Van de hoogste naar de laagste rating

Je kan eventueel een minimum aantal ratings instellen. Wat hier helaas niet kan is 1 groep hiervoor selecteren. Wat wel kan is bij een bepaald spel op analyze klikken, en dan daar een groep selecteren, dan zie je alle waarderingen van dat spel van die groep.

Wellicht kun je hier verder mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018, 07:39 
Sojaboon

Berichten: 20
Bedankt voor jullie reacties.
De google spreadsheet is voor de meeste van mijn vrienden inderdaad teveel gedoe.
De gameshelf github pagina, WhatToPlay app en geekbuddy pagina ga ik eens rustig bekijken, ziet er interessant uit allemaal!

Ik heb inmiddels ook iemand op het BGG forum gevonden die eenzelfde idee had als ik hierboven schets. Die persoon is iets aan het ontwikkelen en zal mij daarvan op de hoogte houden. Als daar iets leuks uit komt zal ik dat hier dan ook laten weten :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2018, 19:32 
Sojaboon

Berichten: 27
Woonplaats: Oudenaarde
Niet helemaal wat je omschrijft, maar dit initiatief is misschien wel het bekijken waard.
https://www.rond-de-tafel.be/web/home


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - App / Website om een gameavond voor te bereiden  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

app, gameavond, spelavond, voorbereiding, website



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®