Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018, 14:15 
2. Keyflower (2012)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Bedankt voor de constructieve reacties en het hilarische filmpje.

Om te antwoorden op de vraag die mazinho opwierp. Het beeld is vergelijkbaar: binnen de kleine speelgroepen vrijwel alleen maar mannen zoals jij ze beschrijft, op de spellenclub zien we een opvallend gevarieerder publiek met gemiddeld 1/3 speelsters en uiteenlopender leeftijden.

Uiteraard is de inhoud van de content belangrijker en wil ik hier zeker niet pleiten voor geforceerde keuzes, maar ik zie het gewoon als een gemiste kans voor een bedrijf dat voor veel mensen het imago van onze hobby bepaalt.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018, 14:55 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Zijn ook altijd zelfde types in de diverse filmpjes.

Donker persoon heeft meestal Afro en is lekker spontaan.

De geeky girl is altijd aantrekkelijk en heeft een vrolijk haarkleurtje.

De persoon van Arbische komaf is mevrouw met modieuze hoofddoek die leuk combineert bij haar spijkerbroek en bloes. Geen dame met lange jurk met hoofddoek en grote bril.

M.a.w. ik vind de diversiteit in dwangmatig gemaakt filmpjes ook niet divers en kloppen met de werkelijkheid.

Daarnaast is er zoiets als marketing.
Een bejaarde ziet liever een elektrische fiets reclame met knappe hippe dames van 40 tot 50 jaar dan een 70 plus stel met gematchte ANWB jas.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 16:15 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Anna (CandyShine) schuift aan.
Zou 999 meegelezen hebben?

Hoe dan ook, ze maakt zelf leuke filmpjes dus op zeker een aanwinst voor de live-stream.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 17:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Anna (CandyShine) schuift aan.
Zou 999 meegelezen hebben?


Dat was al bekend voordat ik het eerste bericht had geplaatst en vervolgens hier de mieren werden uitgewoond.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 19:04 
Dice Tower
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Hiho!

Helemaal mee eens dat er meer van alles gerepresenteerd moet worden natuurlijk. Dat is gewoon net als de groep mensen die spellen speelt ook langzaam in de media aan het veranderen. Daar heb je alleen jammer genoeg mensen voor nodig die en komen uit die kleinere groep (ik dus als jongere dame) en ook nog is het leuk vinden om content te maken. Maar voor al die minder gerepresenteerde dames: ik wil met liefde jullie token zijn! ;)
Laatste zin is natuurlijk een grap, Bert heeft me gevraagd omdat ik leuk ben haha niet vanwege mijn geslacht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 19:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
CandyShine schreef:
Hiho!

Helemaal mee eens dat er meer van alles gerepresenteerd moet worden natuurlijk. Dat is gewoon net als de groep mensen die spellen speelt ook langzaam in de media aan het veranderen. Daar heb je alleen jammer genoeg mensen voor nodig die en komen uit die kleinere groep (ik dus als jongere dame) en ook nog is het leuk vinden om content te maken. Maar voor al die minder gerepresenteerde dames: ik wil met liefde jullie token zijn! ;)
Laatste zin is natuurlijk een grap, Bert heeft me gevraagd omdat ik leuk ben haha niet vanwege mijn geslacht.


Veel plezier straks.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 20:57 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Jerome schreef:
Anna (CandyShine) schuift aan.
Zou 999 meegelezen hebben?

Hoe dan ook, ze maakt zelf leuke filmpjes dus op zeker een aanwinst voor de live-stream.
waar kunnen we die filmpjes die ze zelf maakt zien?

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 21:06 
1. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
mazinho schreef:
Jerome schreef:
Anna (CandyShine) schuift aan.
Zou 999 meegelezen hebben?

Hoe dan ook, ze maakt zelf leuke filmpjes dus op zeker een aanwinst voor de live-stream.
waar kunnen we die filmpjes die ze zelf maakt zien?


In elk geval onder de naam Dice Delight en ik meen ook reviews voor budgetspellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018, 22:24 
Dice Tower
Avatar gebruiker

Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
mazinho schreef:
Jerome schreef:
Anna (CandyShine) schuift aan.
Zou 999 meegelezen hebben?

Hoe dan ook, ze maakt zelf leuke filmpjes dus op zeker een aanwinst voor de live-stream.
waar kunnen we die filmpjes die ze zelf maakt zien?


Leuk dat je het vraagt! Ik maak inderdaad filmpjes in het Nederlands voor Budgetspelen. En al mijn Engelse recensies staan op De Dice Tower. Zelf reageer ik dan nog met Dice Delight maar dat persoonlijke kanaal doe ik vrijeel niks mee.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018, 14:31 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 67
Woonplaats: eeklo (belgië)
stefaan schreef:
Ik weet dat ik me vermoedelijk op gevaarlijk terrein begeef met deze reactie, maar is het niet (zowel maatschappelijk als commercieel) jammer dat de 5 spelers die we zien bijzonder veel doelgroepen niet vertegenwoordigen? Kort samengevat krijg je toch vaak in filmpjes rond bordspellen het gevoel dat spellen spelen enkel iets is voor blanke mannen zonder beperking tussen de leeftijd van 30 en 50.
Uiteraard ben ik zeker benieuwd naar de aanpak en de inhoud van hun filmpjes en juich ik elk initiatief toe om spellen toegankelijker te maken (en regels lezen is vreemd genoeg voor velen een drempel).



nu zie ik het ook … inderdaad geen enkele vrouw erbij …


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2018, 22:29 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2666
Woonplaats: Etten-Leur
Ligt dat ook niet aan het feit dat meer mannen de interesse hebben om dit soort filmpjes te maken?

Als er meer vrouwen leuke filmpjes zouden maken over bordspellen zouden ze ook meer vertegenwoordigd zijn.

Niemand houdt vrouwen tegen dit te doen maar soms spreekt een bepaalde hobby gewoon meer mannen of vrouwen aan.


Omhoog
Online Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2018, 10:18 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Er zijn zoveel play-throughs te vinden op internet....Het maakt mij echt niet uit hoe groepen zijn samengesteld. (ook al is het commercieel wellicht aantrekkelijk)....
Wat voor mij vooral belangrijk is, is :

1- Is het boeiend om naar te kijken ...? Zijn het inspirerende spelers die de kijker vasthouden....: Iemand die te veel praat, iemand die niets zegt...Sfeer aan tafel. Lengte van zo'n stream.....

2- Hoe komt een spel uit de verf , qua beeld en uitleg.

3- Evt interactie met reacties uit een live-stream. Vragen , opmerkingen.

Dat zijn lastige dingen..... Vooral nr 1......


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Ilôs livestream bij 999 Games  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boukeloe en 5 gasten


Tags

999 Games, Bordspeler.nl, Frédéric Guérard, Ilôs, Paul Mafayon



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®