Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rekenspel
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018, 20:26 
Joker

Berichten: 6
Onze dochter van 10 jaar houd erg van rekenen. Nu zoek ik een leuk bordspel om samen te doen. Mijn oog is gevallen op het masker van Amon ra (haba)heeft iemand van jullie ervaring met dit spel en of een andere suggestie?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018, 21:39 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 544
Woonplaats: Den Haag
Zonder het spel te kennen, vermoed ik dat het spel te weinig uitdaging biedt voor een 10-jarige. De aanbevolen leeftijd is 8+ en volgens velen al speelbaar voor 6+.

Als bordspelliefhebber ben ik niet bekend met educatieve (reken-)spellen en ik vermoed dat BSM niet de juiste plek is voor je vraag, maar wellicht dat er hier iemand een suggestie heeft. Als vader zou ik Squla 'spelletjes', sudoku en puzzelsportboekjes aanraden.

Ik ken wel nog spellen die je rekenvaardigheid aanspreken, maar ik weet niet of je daar naar op zoek bent, want het zijn dus geen educatieve spellen zoals Het masker van Amon Ra:
* Fast Forward: TEN AANVAL
* Fast Forward: SPOOKUUR
* My little scythe

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: za 07 jul 2018, 07:30 
4. Concordia (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 65
Bunny Kingdom?
Geen rekenthema, wel iedere ronde multipliers berekenen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: za 07 jul 2018, 09:29 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
In het spel Hoogspanning moet je aardig wat rekenen.

Heb ik genoeg geld voor grondstoffen, hoeveel kan ik maximaal bieden in de veiling om nieuwe fabrieken te kopen? Hoeveel inkomsten ga ik deze ronde krijgen?

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt?


Ken je Kakuro? Een soort Sudoku maar dan met getallen echt optellen, dus rekenen.
En een combi van deze 2 is een Killer-Sudoku.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: za 07 jul 2018, 11:55 
Grote Dienaar

Berichten: 130
Woonplaats: Zichem
'Sint Petersburg', in elk geval de oude versie,
is wel goed voor wat reken- en telwerk.
Ik kan niet zeggen hoe dat met de nieuwste uitgave zit.

Nog eentje die me net te binnen schiet: 'Majesty'


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 07:34 
1. Robinson Crusoe (1958)
Avatar gebruiker

Berichten: 318
Bij regenwormen moet je elke worp een aantal dobbelstenen optellen. Maar misschien is dit te simpel voor wat je bedoeld. Je komt meestal tussen de 20 en de 30 uit.


Laatst bijgewerkt door KrisZeeland op ma 09 jul 2018, 08:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 08:49 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
KrisZeeland schreef:
Bij regenwormen met je elke worp een aantal dobbelstenen optellen. Maar misschien is dit te simpel voor wat je bedoeld. Je komt meestal tussen de 20 en de 30 uit.


+1... Hier dacht ik ook gelijk aan.

King of Tokyo zit ook een beetje rekenen in en doet het ook goed bij kinderen heb ik gemerkt op spellenbeurzen.

Stenen Tijdperk is wellicht ook nog een optie. Daarin kun je uitrekenen hoeveel grondstoffen je krijgt bij een bepaalde worp (bijv. voor elke 3 punten op een dobbelsteen krijg je 1 hout). Gooi je dus met 3 dobbelstenen in totaal 11 punten dan krijg je 3 hout.

Kingdomino of Queendomino.... Het aantal soorten velden van een gebied (bijv. bos) x het aantal kroontjes in dat gebied. Behoorlijk veel tellen is het altijd!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 09:51 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik vond Azul ook een heel rekenachtig spelletje, zeker tegen het einde als je echt gaat optimaliseren.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 10:33 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Fast forward Spookuur.

Je speelt kaarten maar mag niet boven bepaald getal uitkomen anders verlies je. Je moet slim rekenen en kaarten spelen om niet de verliezer te zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 11:25 
Just my luck
Avatar gebruiker

Berichten: 1063
Woonplaats: Groningen
Niet als bordspel per sé maar wel op papier: Het spelletje 'Cijfers' uit Cijfers en Letters vroeger, was één van m'n favoriete rekenraadsels. Verveelt zelden.

Online implentaties om de cijfers te selecteren (en een oplossing te vinden) zijn er ook. Bijvoorbeeld de numbers game, als onderdeel van de op BBC nog steeds uitgezonden quiz Countdown.

De bovenste vier knoppen selecteren cijfers uit de serie 25,50,75 en 100. De andere knoppen selecteren cijfers tussen 1 en 10. Daarna op 'stop' drukken voor een willekeurig nummer tussen 001 en 999 en oplossen maar. Elk cijfer mag slechts één keer gebruikt worden en je mag alleen +, x, - en + gebruiken (geen worteltrekken of machtverheffen etc.)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 12:10 
1. Great Western Trail (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Enschede
S.broeders schreef:
Onze dochter van 10 jaar houd erg van rekenen. Nu zoek ik een leuk bordspel om samen te doen. Mijn oog is gevallen op het masker van Amon ra (haba)heeft iemand van jullie ervaring met dit spel en of een andere suggestie?


Voor mijn beeldvorming, gaat het puur om het rekenen of vindt ze het spelen met cijfertjes leuk? Want in het geval van het laatste zou je natuurlijk ook Rummikub kunnen aanraden.

Zatre, niet makkelijk te verkrijgen, maar is een soort van Scrabble, maar dan met cijfers.
Mathable, 'gewoon' verkrijgbaar bij Bol.com, is een vergelijkbaar alternatief

Isis en Osiris is een combinatie van Memory & optelsommetjes (of aftrekken als het op de strafpunten aankomt)

Penny Paper adventures, dobbelen & resultaten opschrijven waar je een beetje moet plannen voor om punten te scoren, er zijn 3 varianten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 13:06 
Locomotief

Berichten: 32
Woonplaats: Haarlem
Als jullie ook van ruimtevaart houden, dan is Leaving Earth een goeie. Je moet veel rekenen in de planning fase.
Je kunt het alleen, met elkaar of tegen elkaar spelen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 17:21 
PIONier

Berichten: 4
Torres is een leuk spel, waarbij in ieder geval wat vermenigvuldiging komt kijken.

Volgens mij zijn Sushi Go en Sushi Go Party ook flink cijferen geblazen, maar misschien niet zozeer hard-core rekenen. Ik heb ze nog niet gespeeld, maar ze leken mij erg leuk, maar wel voor mijn kids nog iets teveel rekenen. ;)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 21:14 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Australia is zeer veel rekenwerk en bevat ook nog eens mooie vliegtuigjes. Zeker geschikt voor een tienjarige

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rekenspel
BerichtGeplaatst: di 10 jul 2018, 09:15 
4. Die Burgen von Burgund (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Kingdoms van Knizia: https://boardgamegeek.com/boardgame/119/kingdoms


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Rekenspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®