Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





9973 berichten | Pagina 603 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 602, 603, 604 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 17:59 
Joker

Berichten: 7
Bora Bora

eerste keer dat ik deze speelde. vind het een leuk spel maar voor het eerste spel is het wel veel keuze's maken door alle score mogelijkheden. Had de fout gemaakt oom alles net niet helemaal te doen waardoor ik bijna geen eindscore punten had.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018, 23:50 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
Sub Terra.
Solo.
Man, dat spel is hard in het begn. Cave kaarten niet goed geschud, 4 gas op een rij, 3 monstercaves. Tja, dan gaat het snel erg slecht. Niet erg, vet spel
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018, 08:05 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Eerste keer Tiny Epic Galaxies solo, op beginner (Artemis). Speelt heerlijk vlot! Volgende keer wel een tandje moeilijker.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018, 11:27 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
Een weekje op vakantie geweest nar Zweden en oa Martyn F opgezocht. Een nieuw prototype van hem gespeeld, zijn nieuw uitgegeven spel Epoch (rio grande games) bewonderd. En gewoon best wel wat spellen uit zijn kast waar hij al lang niet aan toe was gekomen.

Zelf had ik hero realms meegenomen voor tijdens de reis, die is 6x op tafel gekomen en heb ik met mijn reisgenootje gespeeld.

Verder:
Unpublished prototype van Martyn F
Lewis & clark
keltis neue wege, neue ziele
Lignum
Qwinto
Kingdom builder & nomads & marshlands & crossroads 2x
Castles of burgundy cardgame
do de li do (erg hilarisch spelletje)
magic maze 3x
traxx
bits
targi
planet steam
res publica

verder overigens heerlijk gewandeld in de natuur, gezwommen in de zee en gewoon genoten :)

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jul 2018, 12:39 
https://spelbaron.nl

Berichten: 108
Woonplaats: Lansingerland
Century: Golem Edition - :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
De alternatieve Century - De Specerijenroute. Engine builder met prachtig artwork. Beurten zijn snel, maar worden wel wat moeilijker naar mate je meer kaarten hebt te spelen. Hoe kan je je kaarten het beste inzetten om de beste combo's te maken om de punten kaarten te kunnen bemachtigen?

Rising Sun - :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Wow. Wat een mini's! Ziet er erg cool uit op het bord. Area control met een tof vecht systeem. Zou het graag wat vaker spelen om verschillende strategieën te kunnen proberen. Wel een vriend verraden tijdens het spel, dat zal ik nog wel een tijdje te horen krijgen. ;-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 07 jul 2018, 19:34 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Groningen
Heb gisteren Clans gespeeld. Kwam hem tegen in een kringloopwinkel. Leuk spelletje om een avond te beginnen. Snel, zit tactisch nog enig element in. Leuk met zijn tweeën. Binnenkort eens met 4 man spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 11:22 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Van het weekend een paar spellen gedaan afgewisseld met een zelf opgezette competitie op de Nintendo Switch. Qua boardgames hebben we 2x een pot Bang! gespeeld, die eigenlijk wel erg lekker en soepel verliepen. De eerste keer had ik semi-per ongelijk een outlaw maatje eruit geknikkerd in het begin van het spel en wist de sherif helaas net niet om te leggen. Dat was ook meteen mijn dood, maar helaas wist de laatste outlaw (naast mij) het nog lang uit te houden en uiteindelijk te winnen. Het tweede potje had ik samen met een outlaw al heel snel de deputy sherif uitgeschakeld waardoor de sherif eigenlijk niet meer kon winnen :P

Daarna nog een tweetal potten Exploding Kittens gedaan, blijft toch wel een vermakelijk spel, niet al te ingewikkeld maar daardoor duurt het ook niet zo heel erg lang.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jul 2018, 12:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
# Combo Fighter
:ster: Dit keer in de Battle Royale modus met 4 spelers. Knokken totdat de laatste mannen of vrouw staat? Ouderwets plezier zoals in de tijd met de arcade video games zoals Tekken en Streetfighter!

# The Mind
:ster: Dit blijft een leuke ervaring, misschien minder echt een spel, maar uiteindelijk raakt iedereen helemaal betrokken en wil je gewoon tot het einde met elkaar.

# New Corp Order
:ster: Redelijk complexe area control spel waar de mega cooperaties de wereld zullen comineren door in de juiste bedrijven te investeren en daar natuurlijk het meeste geld uit te halen. Infiltreren, manipuleren en af en toe keiharde bluff maakt dit een interactief spelletje in de lijn van Peak Oil en ons bevalt deze erg goed.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018, 10:47 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
LiefKleinKonijntje schreef:
Gisteren twee geniaal ontworpen spellen gespeeld:


Later nog twee potjes Set! met mijn vrouw. Zij is door regelmatig solo oefenen - als een soort Patience, lekker rustig in je eigen tempo - inmiddels zo goed geworden dat ze meestal van mij wint, en ik ben een wiskundige die van puzzels houdt! Mijn zoon wint nu ook meestal van mij, goed voor de nederigheid.

Ik vond de gemiddelde waardering voor Set in de database nogal laag, al begrijp ik dat het niet ieders smaak is. Voor mensen die "het niet zien" bij dit spel maar het wel in de kast hebben liggen: speel het vooralsnog niet met iemand die veel sneller is, want dat is alleen maar frustrerend, maar regelmatig solo tussendoor als een puzzeltje - je bent in een kwartiertje door de stapel heen - en je zult merken dat je hersenen langzaam aan de patronen gaan wennen.


Dit spel is ronduit vreselijk, ik vind een spel waar als je begint de een al
Een voordeel kan hebben op de ander waardeloos. Sommige mensen hebben een voordeel omdat ze het snel zien van nature. Echt ruk dit spel. Waardering een 1. Maar ik begrijp natuurlijk wel mensen die het wel leuk vinden maar ik doe niet mee. Ik ben er ook heel slecht in :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018, 11:07 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
interceptor schreef:
LiefKleinKonijntje schreef:
Gisteren twee geniaal ontworpen spellen gespeeld:


Later nog twee potjes Set! met mijn vrouw. Zij is door regelmatig solo oefenen - als een soort Patience, lekker rustig in je eigen tempo - inmiddels zo goed geworden dat ze meestal van mij wint, en ik ben een wiskundige die van puzzels houdt! Mijn zoon wint nu ook meestal van mij, goed voor de nederigheid.

Ik vond de gemiddelde waardering voor Set in de database nogal laag, al begrijp ik dat het niet ieders smaak is. Voor mensen die "het niet zien" bij dit spel maar het wel in de kast hebben liggen: speel het vooralsnog niet met iemand die veel sneller is, want dat is alleen maar frustrerend, maar regelmatig solo tussendoor als een puzzeltje - je bent in een kwartiertje door de stapel heen - en je zult merken dat je hersenen langzaam aan de patronen gaan wennen.


Dit spel is ronduit vreselijk, ik vind een spel waar als je begint de een al
Een voordeel kan hebben op de ander waardeloos. Sommige mensen hebben een voordeel omdat ze het snel zien van nature. Echt ruk dit spel. Waardering een 1. Maar ik begrijp natuurlijk wel mensen die het wel leuk vinden maar ik doe niet mee. Ik ben er ook heel slecht in :lol:


“Vreselijk” en “ruk” zou ik Set niet willen noemen. Het concept is toch geniaal? Het “probleem” is hooguit dat het niet zozeer een spel is, meer een competitieve multiplayer breinbreker/puzzel. En dat resulteert er nou eenmaal in dat sommige spelers er (aanzienlijk) beter in zijn dan andere spelers. Het al wat jaren oude Big Brain Academy bordspel is ook zo’n gevalletje.

BoardGameGeek maakt het onderscheid niet genoeg denk ik, alleen bij echte puzzels zoals Manifold. Het recent verschenen The Mind, wat weliswaar coöperatief is, is ook geen spel in mijn ogen. Het is een activiteit/ervaring en het is zeker vermakelijk, maar het is geen spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018, 12:10 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Gisteren een paar spelletjes Klus Geklaard! gespeeld; nog steeds niet gewonnen, maar ik begin het spelletje steeds beter door te krijgen. Gisteren wel mijn high score verbroken: 33.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018, 13:08 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Stijnhoofd schreef:
Gisteren een paar spelletjes Klus Geklaard! gespeeld; nog steeds niet gewonnen, maar ik begin het spelletje steeds beter door te krijgen. Gisteren wel mijn high score verbroken: 33.


Je hebt de truuk nog niet gevonden :D

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 12 jul 2018, 13:12 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
usurper schreef:
Stijnhoofd schreef:
Gisteren een paar spelletjes Klus Geklaard! gespeeld; nog steeds niet gewonnen, maar ik begin het spelletje steeds beter door te krijgen. Gisteren wel mijn high score verbroken: 33.


Je hebt de truuk nog niet gevonden :D

Haha nee nog niet! Maar voel wel dat ik de mechanismen steeds beter door heb. Leuk hoe je je strategie blijft ontwikkelen en steeds beter weet hoe je je tactiek moet bijstellen afhankelijk van hoe de kaarten komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2018, 11:58 
Party Animal

Berichten: 475
Woonplaats: Heiloo
Vanwege de hitte hadden we gisteren een thema-avond: Kou!
Voor het eerst Eiszeit gespeeld, en dat viel me reuze mee.

Een leuk mechanisme: je betaalt voor je acties (lichte kaarten) met stenen.
Die stenen krijg je door donkere kaarten te spelen, die voordelen geven aan je medespelers.

Punten scoor je voor jagers op het bord, met of zonder mammoet. Het bord wordt echter steeds kleiner, en er mogen maar een beperkt aantal jagers op elk gebied staan.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2018, 23:33 
5. Concordia (2013)

Berichten: 1441
Woonplaats: Woudenberg
De afgelopen maand gespeeld:
Dino Battle :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Illusion :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Crazy Eights :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Sagrada :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Dinosaur Island :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Jump Drive :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Rummikub :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Klaverjassen :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Orléans :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Bohnanza :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Kemet :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Spyrium :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Viticulture Essential Edition :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Völuspá :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9973 berichten | Pagina 603 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 602, 603, 604 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®