Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018, 13:16 
PIONier

Berichten: 4
Hebben onlangs nog eens de legenden gespeeld. Zijn nog maar tot legende 4 gekomen, maar toch vraag ik me af wat het verschil is tussen het gooien van dobbelstenen van de boogschutter (1 voor 1) en de andere helden die ze gezamenlijk mogen gooien tijdens een gevecht. Of is er een voordeel wanneer je niet alle dobbelstenen gegooid hebt?


Laatst bijgewerkt door Bart op za 28 jul 2018, 16:05, in totaal 4 keer bewerkt.
speltitel toegevoegd


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 21 jul 2018, 13:35 
6. Memoir '44 (2004)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Dit gaat over de Legenden van Andor neem ik aan. Misschien handig als je dat in de titel vermeldt.

Bij alle helden werp je het aantal dobbelstenen dat diegene op dat moment mag gebruiken in 1 keer en kies je de beste er uit. Bij de boogschutter moet je dat 1 voor 1 doen (thematisch: je schiet ook niet al je pijlen in 1 keer) en dan moet je na elke pijl beslissen of dat de dobbelsteen is die je wil gebruiken. Pak je na de geworpen dobbelsteen nog een andere dan telt de daarvoor geworpen dobbelsteen (of stenen) niet meer en moet je het doen met de laatst geworpen dobbelsteen. Als je 4 stenen in totaal mag werpen bijvoorbeeld en je derde is niet goed, tja... die 4e telt dan. De andere eerder geworpen dobbelstenen niet meer.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2018, 18:28 
PIONier

Berichten: 4
is dus eigenlijk eerder een nadeel dan een voordeel :(


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2018, 22:05 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Equinox9420 schreef:
is dus eigenlijk eerder een nadeel dan een voordeel :(

Nee hoor. Als je alle dobbelstenen tegelijk werpt, dan heb je geen invloed op het resultaat. Als je de dobbelstenen één voor één werpt, kun je zelf bepalen wanneer je stopt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018, 21:08 
PIONier

Berichten: 4
Ja maar je moet toch gokken of je niet beter kunt gooien. Stel je hebt 4 dobbelstenen en je gooit achtereenvolgens 1 3 en 4. Wat doe je met je laatste dobbelsteen???
En stoppen levert je verder niets op. het is niet dat je die niet gegooide dobbelstenen elders kan gebruiken
Gooi je in een keer dat kan je 1/3/4/6 gooien en krijg je de zes, of 1/3/3/4 en heb je de 4


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018, 07:31 
7. Five Tribes (2014)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Het is al een hele tijd geleden dat ik deze speelde; maar heeft de boogschutter niet meer dobbelstenen dan een andere held en zit 'm daar het voordeel (tov inderdaad die onzekerheid/kansberekening die er bij andere helden niet inzit)?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018, 11:43 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Kevin schreef:
Het is al een hele tijd geleden dat ik deze speelde; maar heeft de boogschutter niet meer dobbelstenen dan een andere held en zit 'm daar het voordeel (tov inderdaad die onzekerheid/kansberekening die er bij andere helden niet inzit)?

Klopt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018, 21:14 
PIONier

Berichten: 4
Vindt het toch nog steeds een nadeel, want als boogschutter stop ik altijd bij de 5. tenzij het echt nodig zou zijn natuurlijk


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2018, 11:28 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 239
Woonplaats: Beusichem
Dan is het toch een... voordeel?

_________________
"Rock over London. Rock on Chicago."


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2018, 11:47 
5. Lewis & Clark (2013)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Of het nu een voor- dan wel nadeel is doet er niet toe. Thematisch vind ik het leuk gevonden. Je moet pijl voor pijl schieten en dan beslis je hoe goed die pijl is (hoe goed je kunt mikken 8) ). Het grote voordeel van de boogschutter zit hem in het feit dat hij niet bij het monster hoeft te staan maar er langs. En daar kun je veel voordeel uit halen.
En zo heeft elk karakter wel zijn eigen kracht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legenden van Andor - boogschutter dobbelsteen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten


Tags

De Legenden van Andor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®