In tegenstelling tot wat Warjan zegt zou ik juist wel in discussie gaan met de playtesters. Niet op een negatieve manier, maar dat is juist de manier om feedback te krijgen en te zien wat wel en niet werkt en of het geheel een beetje gebalanceerd is.
Maar mijn idee moet je eerst een beginnen met stap 0 een (goed) projectplan/ conceptplan te maken.
Hier stop je minimaal de volgende dingen in:
A: beschrijving/ (samenvatting) van je spel in twee alinea’s
B: analyse van vergelijkbare spellen die het meest overeenkomen
C: analyse waarin jouw spel uniek en leuk is
D: marktanalyse, wie moet jouw spel spelen/ kopen?
E: concept van je spel op hoofdlijnen uitgewerkt
F: sample van 2 of 3 artworks ( van de uiteindelijke eindkwaliteit, geen schetsjes)
G: plan van de benodigde resources; tijd geld middelen etc.
1) spelconcept, 2)artwork, 3) (technisch) schrijver 4) dtp 5) projectmanager/inkoper/regelneef 6) marketing/verkoop
H: analyse/ offertes van de kosten die je moet gaan maken. (Initiële en running costs) vergeet ook de licentiekosten niet voor software etc.
I: tijdsplanning hoe je dit alles wil gaan realiseren
Als je er dan nog steeds zin in hebt en het nog ziet zitten kun je beginnen met het detailuitwerken
. Anders is de kans wel erg groot dat het project mislukt, verzand of oneindig
Doorloopt.
Mvg
Een (redelijk) ervaren projectmanager