Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Essen, do's and don'ts
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018, 21:43 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Gent - Drongen
Hallo,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Essen. Ik heb al begrepen dat het overdonderend kan zijn....
so tell me.... do's? don'ts?
Hoe bereid ik me voor....of is het onbegonnen werk? :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Essen, do's and don'ts
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018, 22:05 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 2753
Woonplaats: Utrecht
Ga je een dag of meer?
Ga je alleen of met een groepje?
Gaat er een ervaren rot met je mee?

Dat helpt bij het adviseren.

_________________
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018, 22:08 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Gent - Drongen
1 dag op donderdag
ik ging eerst alleen maar heb een speelmaat gevonden die meegaat. Met z'n tweeën dus.
We zijn regelmatige spelers, maar geen grote beursgangers. Wel al de kleinere beurzen als spellenspektakel, zomerspel,....
Mijn compagnion ging al eens eerder.

gr


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2018, 23:50 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
Via boardgamegeek of tabletoptogether.com kan je de nieuwe releases bekijken. Het is wel een hele klus om elk spel te bekijken. Maar is voor mij ook een deel van de fun. Ik selecteer een 50tal spellen die mijn interesse gewekt hebben (via thema/ mechanics/ designer/...). Daarna geef ik nog aan welke ik zeker wil bekijken en welke minder belangrijk zijn. Bovenstaande sites zullen je helpen met wat je waar kunt terugvinden dus dan kan je wat efficiënter te werk gaan.

Ik raad het je af om onvoorbereid te gaan. Het is er erg groot en erg druk. En je kan op een dag toch niet alles zien.

Koop niet bij de gerenommeerde uitgevers. De prijzen voor hun spellen liggen erg hoog. Ja kan beter even wachten tot ze in retail verschijnen. Waar ik wel kocht was bv bij Taiwan board game design omdat hun spellen niet zo makkelijk te verkrijgen zijn. Ook sommige kleine uitgevers die actief zijn op Kickstarter bieden hun spellen aan welke interessant kunnen zijn om daar aan te schaffen.

Voor de rest vooral genieten!

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2018, 00:22 
Completionist
Avatar gebruiker

Berichten: 2217
Woonplaats: Den Haag
Veerle schreef:
Hallo,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Essen. Ik heb al begrepen dat het overdonderend kan zijn....
so tell me.... do's? don'ts?
Hoe bereid ik me voor....of is het onbegonnen werk? :lol:
Hoi Veerle, wat leuk dat je naar Spiel gaat. Je gaat overdonderd worden; ga het ervaren, laat het over je heen komen en geniet van de ervaring. Qua voorbereiding raad ik je aan een vervulbare waterfles en eten mee te nemen (repen, belegde broodjes, iets anders) en schoenen aan te doen waarop je lang lekker kan lopen. Vertrek liever wat eerder dan wat later; je bent dan zeker van een parkeerplek zonder lang wachten en kan het moment van openen van de beurs/deur meemaken dat is best leuk als je voor het eerst gaat. Probeer in te schatten hoeveel spellen je kopen/verkopen en stem je tas daarop af. Tenslotte: houd dit forum en BGG in de gaten voor de plattegronden en maak een printje als ze er zijn dan kan je die ter plekke altijd raadplegen mocht dat nodig zijn.

O ja, laatste tip. Toen ik voor het eerst ging, dacht ik aan het begin van de dag “ik kom hier nog wel terug en dan koop ik wel aan het eind van de dag”... Dat was een denkfout. De kans dat je (als je veel wil zien) ergens nog een keer terug komt op dezelfde dag (of zelfs nog weet waar je precies welk spel gezien hebt) is gering en als je er in slaagt om ergens einde dag terug te keren is de kans dat het spel niet meer beschikbaar is aanwezig. Als je iets wil kopen, koop het dan want je gaat de hele dag nodig hebben als je veel van de beurs wilt zien.

Nogmaals heel veel plezier!

En als je het leuk vindt om met je favoriete designer of illustrator te praten, dan kan dat ook! Iedereen die actief is in onze mooie hobby loopt rond op Spiel!

NielsAfbeelding

_________________
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2018, 07:49 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 657
Woonplaats: Joure
Ik vind het ook handig om op de helft van de dag alvast wat spellen terug naar de auto te brengen, kan je meteen even een broodje eten. De rest van de dag heb je dan wat minder mee te zeulen :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2018, 09:23 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Do:
- Met zijn 2'en gewoon een stand op lopen, ook als alle tafeltjes bezet zijn, en kijken of er niet snel een tafel vrijkomt om te spellen.
- Als je spellen met korte speelduur leuk vind, dan echt blijven wachten... tafeltjes zijn zo weer vrij! Op deze manier speel ik op een dag gemakkelijk 5 tot 7 spellen op een beursdag.
- Zoals hierboven beschreven. je voorbereiden via tabletoptogether, en met plattegrond ook alleen die stands bekijken die je van te voren interessant vond
- Om 12 uur even naar de gallery lopen, en daar de mathtrade in levende lijven meemaken ;)
- Hotelovernachting erbij boeken en in hotel spellen dan wel restaurant pakken in Essen en leuke avond van maken.

Don't:
- Spellen met lange speelduur ook uitspelen.... niet alleen hou je de tafel veel te lang bezet, gaat ook af van je tijd.
- Elke stand bekijken
- Veel kopen in het begin.... je zeult echt alles de hele tijd mee! Ben het dus niet eens met een post hierboven. (Japon brands of andere zeldzame (of engelse!) edities uitgezonderd) Goed voorbereid weet ik wat ik wil zien, na zien weet ik of het kopen is of niet, en in laatste uur/2 uur pik ik alles ff op wanneer ik van hal 7 ri uitgang loop. Evt doe ik dit voor de mathtrade rond 12 uur, en loop ik dan ff gelijk door naar auto.
- Met een karretje rondlopen. Misschien wel makkelijk voor jou ipv dragen, maar verrekte irritant voor je mede beursgenoten.

Maar vooral..... genieten!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2018, 11:12 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Wat leuk dat je naar Essen gaat, dat wordt een hele toffe beleving!

Wij hebben hier vorige jaar een blog post aan geschreven met allerlei handigheden. (wel engels trouwens)
We gaan hem voor 2018 ook weer maken met de eventuele nieuwe inzichten, recente informatie en uiteraard ook wat over al de nieuwe releases.

Maar in het heel kort, gewoon ontzettend van genieten en niet de drang hebben om "alles te moeten doen" in die ene of meerdere dagen dat je er bent. Dat gaat niet lukkken ;-)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2018, 11:44 
Veenboer

Berichten: 153
el_crosso schreef:
Maar in het heel kort, gewoon ontzettend van genieten en niet de drang hebben om "alles te moeten doen" in die ene of meerdere dagen dat je er bent. Dat gaat niet lukkken ;-)

Dit zeker. Met name als je één dag gaat is het wel OK om een paar dingen aan te stippen die je wil zien of doen, maar verder: laat je verrassen en go with the flow. Dat kun je bijna letterlijk nemen: is het ergens heel druk, loop om de drukte heen naar het volgende. En blijf niet alleen hangen bij de bekende dingen, Spiel is juist leuk vanwege alles dat je anders misschien nooit zou zien.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 22 jun 2018, 12:34 
4. Lancaster (2011)

Berichten: 682
Woonplaats: Meijel
Lorthania schreef:
el_crosso schreef:
Maar in het heel kort, gewoon ontzettend van genieten en niet de drang hebben om "alles te moeten doen" in die ene of meerdere dagen dat je er bent. Dat gaat niet lukkken ;-)

Dit zeker. Met name als je één dag gaat is het wel OK om een paar dingen aan te stippen die je wil zien of doen, maar verder: laat je verrassen en go with the flow. Dat kun je bijna letterlijk nemen: is het ergens heel druk, loop om de drukte heen naar het volgende. En blijf niet alleen hangen bij de bekende dingen, Spiel is juist leuk vanwege alles dat je anders misschien nooit zou zien.

Precies. Beetje voorbereiden kan geen kwaad. Maar dat zijn meestal de dingen die na de beurs toch wel in de schijnwerpers komen. En waar in de loop der tijd reviews van voorhanden zijn. Als je te gepland naar een beurs gaat mis je juist die paar kleine pareltjes die je toevallig tegenkomt en die je verrassen. De grote titels kun je vaak beter na de beurs bij een webshop kopen.
Een plattegrond hebben en van te voren een paar stands aan stippen die je echt wil zien is voor mij een van de do's. De rest vaak de don'ts. 8)
En zoals Bongo al zegt, boek een hotel. Geniet 's avonds bij een lekker etentje na van de hectiek en speel daarna rustig een (pas gekocht) spelletje. Of zoals wij doen, lekker biertje drinken in de kroeg! (Hoewel ikzelf al 2 jaar niet meer naar Spiel ben gegaan, mij te druk.)

Overigens maakte in het verleden dominique van de Tafel Plakt een leuk overzicht van wat hem op spellengebied opvalt vooraf aan de beurs. (Met niet alleen wat hem goed/leuk lijkt maar ook juist niet leuk lijkt. En soms ben ik het ook nog met hem eens. :) Dankzij hem heb ik een pareltje als 8 Masters' Revenge. Daarna vrijwel nergens meer tegen gekomen.) Hopelijk doet ie dat nog steeds nu zijn blog is verplaatst.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2018, 14:36 
Jakkiebak!

Berichten: 64
Woonplaats: Gent - Drongen
bedankt voor alle reacties, ik ga ermee aan de slag!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018, 09:58 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Ik zou misschien net opteren voor een andere strategie !
Laat je gewoon leiden, plan zo weinig mogelijk, ga erheen, geniet van alles wat je tegen komt en laat je gewoon verrassen ! Plannen in Essen is niet zo gemakkelijk en al helemaal niet als je slechts één dag gaat. Zie gewoon wat er op je af komt en ENJOY !!!!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018, 15:31 
5. Fury of Dracula (Third/Fourth Edition) (2015)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Ik ben er over aan het denken om in 2018 voor de eerste keer voor 1 dag af te zakken naar Spiel. Ik vroeg mij af waar je eigenlijk dan best het meeste focus op legt:

1) spellen spelen die op je verlanglijst staan
2) koopjes zoeken (is de verwachting dat de prijzen op Spiel goedkoper zijn terecht?)
3) Onbekende titels van kleine uitgevers testen
4) Gewoon zoveel mogelijk rondlopen en niet spelen maar kijken

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018, 16:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 539
Woonplaats: Emmeloord
Gert12555 schreef:
Ik ben er over aan het denken om in 2018 voor de eerste keer voor 1 dag af te zakken naar Spiel. Ik vroeg mij af waar je eigenlijk dan best het meeste focus op legt:

1) spellen spelen die op je verlanglijst staan
2) koopjes zoeken (is de verwachting dat de prijzen op Spiel goedkoper zijn terecht?)
3) Onbekende titels van kleine uitgevers testen
4) Gewoon zoveel mogelijk rondlopen en niet spelen maar kijken


1) kun je altijd proberen, maar veel tafels zijn vaak vol en soms moet je wachten. Als je dat niet erg vind kan je dat proberen.
2) Echte koopjes kun je wel vinden, maar voor de meeste nieuwe games kun je beter wachten als je ze goedkoper wilt hebben. Tenzij je ze direct wilt kunnen spelen is dat vaak goedkoper vond ik de laatste jaren.
3) Dit is altijd leuk om te doen en soms kom je interessante nieuwe games tegen waar je anders niet zo snel naar zou kijken.
4) Ik heb wel altijd geprobeerd om overal even geweest te zijn. Dat moet kunnen op 1 dag, maar ik las gisteren dat ze weer met iets van 10% gegroeid zijn qua oppervlakte.

Alle vier de items wordt wel een uitdaging. Ik zou me niet al te druk maken met wat je perse wilt spelen en allemaal wilt zien, maar het vooral over je heen laten komen en ervan genieten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2018, 20:16 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Gert12555 schreef:
Ik ben er over aan het denken om in 2018 voor de eerste keer voor 1 dag af te zakken naar Spiel. Ik vroeg mij af waar je eigenlijk dan best het meeste focus op legt:

1) spellen spelen die op je verlanglijst staan
2) koopjes zoeken (is de verwachting dat de prijzen op Spiel goedkoper zijn terecht?)
3) Onbekende titels van kleine uitgevers testen
4) Gewoon zoveel mogelijk rondlopen en niet spelen maar kijken

1) Ik zou eerst eens rondzien wat er allemaal te zien is, dat is al vrij overdonderend !
2) Koopjes kan je wel doen bij bepaalde stands maar dat zijn meestal de iets oudere spellen, niets mis mee maar voor de nieuwere spellen betaal je meestal meer dan dat je een paar maanden later zult doen.
3) Daar kan je leuke surprises tussen vinden maar ook veel rommel en mindere games, als je maar 1 dag gaat is dat misschien tijdverlies ?
4) Dit zou mijn aanrader zijn maar dan wel af en toe iets spelen waar je plaats hebt en waar je interesse in hebt !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
16 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - Essen, do's and don'ts  

Gebruikers die deze topic waarderen

Bart

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

, Spiel 2018, spellenbeurs, spellenbeurzen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®