Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Patchwork Automa
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018, 12:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
AfbeeldingHet Duitse Lookout Spiele is de oorspronkelijke uitgever van Uwe Rosenberg’s uitmuntende tweepersoonsspel Patchwork. In het huisblad Neues vom Ausguck verschijnen sinds dit jaar allerlei varianten voor Patchwork. Het nieuwste nummer plofte vanmorgen op mijn deurmat. Neues vom Ausguck nummer 11 is niet alleen gevuld met nieuws over aankomende spellen (daarover later meer), ook de liefhebbers van Patchwork worden ruim bediend. Naast enkele varianten is een Patchwork Automa toegevoegd. Dit is een solovariant, waarbij je het moet opnemen tegen een ‘geautomatiseerde’ tegenstander met een deck kaarten. Deze variant is ontwikkeld door het bekende Automa-Team.

Het Automa deck bestaat uit twaalf kaarten. Er is een normaal deck en een tactisch deck. Bij laatstgenoemde is de knoopwaarde op de achterkant aangegeven. Vooraf landen twee van deze kaarten op een aflegstapel. Aan het begin wordt op het bord gemarkeerd wanneer de Automa zijn 7 * 7 bonus verdient door met zijn tijdsteen het gekozen veld te passeren. Dit bepaalt de moeilijkheidsgraad en daarmee het scorepotentieel van de Automa. De Automa kiest tegels aan de hand van de instructies op zijn kaarten. Kan hij een van de drie beschikbare tegels niet betalen, dan past hij en zet hij zijn tijdsteen vooruit zonder knopen te ontvangen. Hij verzamelt zijn tegels in twee stapels, met en zonder knopen. Wanneer de Automa een knopentelling activeert, krijgt hij de op zijn actuele kaart afgebeelde knopen (0-5).

Jij scoort op de bekende manier. Het is de bedoeling om meer punten te verdienen dan de Automa. Op het eerste niveau krijgt de Automa alleen de 7 punten voor het passeren van het gemarkeerde veld. Dit wordt op de hogere niveaus aangevuld met punten voor verzamelde knopen, het aantal tegels met knopen erop en de op deze tegels afgebeelde knopen.

Neues vom Ausguck nummer 11 is voor € 2 te koop in de Lookout Spiele webshop. De verzendkosten vallen erg mee, ik betaalde € 3,50 voor twee exemplaren.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/08/03/patchwork-automa/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Patchwork Automa
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018, 18:26 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Zitten de automa bij Neues vom Ausguck nummer 11? Ik weet dat ze apart te kopen zijn bij de Lookout webshop.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Patchwork Automa
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018, 19:36 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
SigiScsi schreef:
Zitten de automa bij Neues vom Ausguck nummer 11? Ik weet dat ze apart te kopen zijn bij de Lookout webshop.


Zoals in het bovenstaande artikel is aangegeven, zit de Automa met kaarten in nummer 11.

Waar zie jij de Automa apart te koop staan in hun webshop? Ik zie 'm alleen in combinatie met het blad.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Patchwork Automa
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018, 22:02 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Bedankt voor het bericht. Gelijk besteld.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Patchwork Automa
BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2018, 22:13 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 888
Woonplaats: Genk (B)
Erwin schreef:
SigiScsi schreef:
Zitten de automa bij Neues vom Ausguck nummer 11? Ik weet dat ze apart te kopen zijn bij de Lookout webshop.


Zoals in het bovenstaande artikel is aangegeven, zit de Automa met kaarten in nummer 11.

Waar zie jij de Automa apart te koop staan in hun webshop? Ik zie 'm alleen in combinatie met het blad.
Bizar... toen de webshop na de wekenlange afwezigheid terug up & running was, kon je deze automa apart bestellen. Ik zie nu ook dat dit niet meer het geval is...
Verder is er de inhoud van de webshop ondertussen aangepast... en Tybor is wederom uitverkocht.

_________________
Instagram: SigiScsi Plays Games

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Patchwork Automa
BerichtGeplaatst: za 04 aug 2018, 14:24 
Ludo ergo sum
Avatar gebruiker

Berichten: 373
Woonplaats: Utrecht
Meteen maar besteld. Dank voor de tip!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Patchwork Automa  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Lookout Spiele, Neues vom Ausguck, Patchwork Automa



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®