Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: di 07 aug 2018, 14:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Weet iemand of WGG de komende uitbreiding Odin: de Noren gaat uitbrengen?


Oh, en hier moest ik meteen aan denken toen ik de titel hoorde van die nieuwe uitbreiding:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018, 17:26 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Ik heb hier nog niets van gelezen helaas. Het zou wel leuk zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018, 17:57 
6. 7 Wonders (2010)

Berichten: 51
Woonplaats: De Lier
Op Spiel vorig jaar wist iemand van White Goblin mij al te vertellen dat deze eraan kwam. Ik heb toen niet gevraagd of zij deze uit gingen brengen, maar ging hier eigelijk wel een beetje vanuit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018, 18:52 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
montagne14 schreef:
Op Spiel vorig jaar wist iemand van White Goblin mij al te vertellen dat deze eraan kwam. Ik heb toen niet gevraagd of zij deze uit gingen brengen, maar ging hier eigelijk wel een beetje vanuit.

Dat geeft goede hoop. Ik duim mee!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: wo 08 aug 2018, 18:56 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Helaas, White Goblin Games heeft voorlopig geen plannen om deze uitbreiding voor Odin uit te geven.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 00:24 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Beetje jammer. Nu kopen de meeste die het willen een ander talig exemplaar. Mochten ze het later wel uit willen brengen dan zijn ze een groot aantal kopers kwijt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 07:54 
.

Berichten: 233
yvof schreef:
Beetje jammer. Nu kopen de meeste die het willen een ander talig exemplaar. Mochten ze het later wel uit willen brengen dan zijn ze een groot aantal kopers kwijt.


Dus zal de keuze wel geweest zijn om het helemaal niet uit te brengen. Erg jammer want ik vind het een erg leuk spel. Maar het uitbrengen van uitbreidingen van expertspellen zal toch echt wel niet lonen.

Vraag blijft of Odin wel een uitbreiding nodig heeft?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 08:57 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
El Rubinio schreef:
yvof schreef:
Beetje jammer. Nu kopen de meeste die het willen een ander talig exemplaar. Mochten ze het later wel uit willen brengen dan zijn ze een groot aantal kopers kwijt.


Dus zal de keuze wel geweest zijn om het helemaal niet uit te brengen. Erg jammer want ik vind het een erg leuk spel. Maar het uitbrengen van uitbreidingen van expertspellen zal toch echt wel niet lonen.


Dat is dan al het tweede Uwe-spel met veel tekst op het bord dat niet uitgebreid wordt in het Nederlands, met als gevolg dat er twee talen door elkaar heen gaan lopen. Het nadeel zit ‘m vooral in de regelboeken die je dan naast elkaar moet lezen en de termen op het bord niet meer overeen komen.
Als uitgevers vermoeden dat dergelijke uitbreidingen niet rendabel zijn, zouden ze het misschien kunnen proberen met een voorverkoop in de P500-stijl (GMT). Of Kickstarter want dat is hipper.

El Rubinio schreef:
Vraag blijft of Odin wel een uitbreiding nodig heeft?


Die vraag kan je stellen over élk spel dat uitgebreid wordt. Volgens de ontwerper van deze uitbreiding komen er nu openingen naar nieuwe strategieën. Volgens mij is dat de voornaamste reden om een uitbreiding te kopen: een frisse blik op het spel dat je al kent.

Edit: rare typo verbeterd.


Laatst bijgewerkt door Jerome op do 09 aug 2018, 17:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 10:05 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 229
Woonplaats: Nieuwegein
Eigenlijk ben ik van mening dat wanneer een uitgever er voor kiest een spel uit te geven ze dit verder dienen te ondersteunen met uitbreidingen. Nu laten ze ons mogelijk in de kou staan.
Een kickstarter of iets vergelijkbaars zou erg klantvriendelijk zijn. Het vergt administratief wel wat van hun maar daardoor blijven we wel verbonden met de uitgever.

Mbt Odin. Als ik de uitbreiding in het engels zie liggen op Spiel kan ik hem met deze voorkennis niet laten liggen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 11:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Die vraag kan je stellen over élk spel dat uitgebreid wordt. Volgens de ontwerper van deze uitbreiding komen er nu openingen naar nieuwe strategieën. Volgens mij is dat de voornaamste reden om een uitbreiding te kopen: een frisse blik op het spel dat je al kent.


Ik zit er ook zo in. Al krijg ik van veel uitbreidingen de indruk dat dit ooit snijafval was in de ontwikkeling van rauw spelidee naar volwaardig product, waarvoor we achteraf alsnog mogen betalen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 11:05 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
yvof schreef:
Eigenlijk ben ik van mening dat wanneer een uitgever er voor kiest een spel uit te geven ze dit verder dienen te ondersteunen met uitbreidingen. Nu laten ze ons mogelijk in de kou staan.


Wanneer een spel commercieel geen succes is (en veel spelers de uitgever in de kou hebben laten staan :lol:), lijkt het mij vooral verstandig dat een uitgever afziet van uitbreidingen. Met het overaanbod van de laatste jaren is de markt al lastig genoeg wanneer men zich beperkt door op verstandige overwegingen gebaseerde uitgaven.

(Geen idee of dit bij Odin ook speelt, bedoel het in algemene zin).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 12:39 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 503
Woonplaats: Tilburg
Bij Brugge loonde het ook om te wachten. Daar heeft het ook een aantal jaar geduurd en toen kwam de Nederlandse uitbreiding alsnog. Al had ik het daarbij ook niet meer verwacht.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Odin: de Noren
BerichtGeplaatst: do 09 aug 2018, 12:43 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
r56ygf schreef:
Al had ik het daarbij ook niet meer verwacht.

Ja ik ben daardoor 2x geswitcht, van Duits naar Nederlands toen de uitbreiding ZOU komen. Terug naar Duits toen die toch niet kwam. En uiteindelijk kwam die alsnog :roll:, toen maar weer naar het Nederlands. Kan me alleen ook voorstellen dat zo´n beleid afschrikt; praktisch was dit niet.

Het is jammer maar begrijpelijk dat bij bepaalde niche-spellen, een in een andere taal uitgebrachte uitbreiding (financieel) niet altijd kan worden uitgegeven, maar dan apprecieer ik wel duidelijkheid. Dus jammer maar geen probleem als de uitbreiding niet komt, dan switch ik van taal. Als die dan later alsnog komt, ga ik niet meer terug...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Odin: de Noren  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®