Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 14:15 
PIONier

Berichten: 2
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum dus ik weet niet zeker of dit mag ;).

Wij hebben Ticket to Ride - Europe, waarbij de stationnetjes te gebruiken zijn. Met een stationnetje kun je 1 route claimen tussen 2 steden. Als ik TTR - Europe met 2 spelers speel en mijn tegenspeler gebouwd heeft tussen Kopenhagen en Essen, kan ik er een stationnetje neerzetten, waardoor ik dit stukje kan claimen om mijn route af te maken.
Als ik dan een kaartje Cadiz - Stockholm en een kaartje Stockholm - Wenen heb, heb ik het stationnetje eigenlijk 2x nodig. De routes zijn verder compleet, alleen het stukje Kopenhagen - Essen heb ik 2x nodig (voor mijn 2 verschillende routes) Mag dit? In de regels/speluitleg kon ik het niet echt goed vinden.

Groetjes Femke


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 14:21 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Femke01 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum dus ik weet niet zeker of dit mag ;).

Wij hebben Ticket to Ride - Europe, waarbij de stationnetjes te gebruiken zijn. Met een stationnetje kun je 1 route claimen tussen 2 steden. Als ik TTR - Europe met 2 spelers speel en mijn tegenspeler gebouwd heeft tussen Kopenhagen en Essen, kan ik er een stationnetje neerzetten, waardoor ik dit stukje kan claimen om mijn route af te maken.
Als ik dan een kaartje Cadiz - Stockholm en een kaartje Stockholm - Wenen heb, heb ik het stationnetje eigenlijk 2x nodig. De routes zijn verder compleet, alleen het stukje Kopenhagen - Essen heb ik 2x nodig (voor mijn 2 verschillende routes) Mag dit? In de regels/speluitleg kon ik het niet echt goed vinden.

Groetjes Femke

Hoi Femke, welkom! Dit mag zeker, zolang je voor meerdere tickets hetzelfde stukje nodig hebt (hier: Kopenhangen - Essen) dan is dit geen probleem. Mocht je verschillende stukjes route nodig hebben die vanuit ditzelfde station starten, dan mag je het station maar gebruiken voor 1 van de stukjes route. Je zult dan een tweede station moeten bouwen in één van de betreffende plaatsen om meer stukken route te vervangen (en een andere speler moet de route wel hebben gebouwd, zoals altijd al de regel is met stations).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 14:28 
PIONier

Berichten: 2
maxitaxi777 schreef:
Femke01 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum dus ik weet niet zeker of dit mag ;).

Wij hebben Ticket to Ride - Europe, waarbij de stationnetjes te gebruiken zijn. Met een stationnetje kun je 1 route claimen tussen 2 steden. Als ik TTR - Europe met 2 spelers speel en mijn tegenspeler gebouwd heeft tussen Kopenhagen en Essen, kan ik er een stationnetje neerzetten, waardoor ik dit stukje kan claimen om mijn route af te maken.
Als ik dan een kaartje Cadiz - Stockholm en een kaartje Stockholm - Wenen heb, heb ik het stationnetje eigenlijk 2x nodig. De routes zijn verder compleet, alleen het stukje Kopenhagen - Essen heb ik 2x nodig (voor mijn 2 verschillende routes) Mag dit? In de regels/speluitleg kon ik het niet echt goed vinden.

Groetjes Femke

Hoi Femke, welkom! Dit mag zeker, zolang je voor meerdere tickets hetzelfde stukje nodig hebt (hier: Kopenhangen - Essen) dan is dit geen probleem. Mocht je verschillende stukjes route nodig hebben die vanuit ditzelfde station starten, dan mag je het station maar gebruiken voor 1 van de stukjes route. Je zult dan een tweede station moeten bouwen in één van de betreffende plaatsen om meer stukken route te vervangen (en een andere speler moet de route wel hebben gebouwd, zoals altijd al de regel is met stations).


Bedankt voor je uitleg, maar ik snap het nog niet helemaal.
Ik heb Cádiz - Stockholm, die ik neerleg via Cádiz - Barcelona - Pamplona - Parijs - Brussel - Amsterdam - Essen *hier mist Essen - Kopenhagen * en Stockholm - Kopenhagen.
Ook heb ik een kaartje Stockholm - Wenen, die ik neerleg via Wenen - Berlijn - Essen, *hier mist Essen - Kopenhagen* en Stockholm - Kopenhagen.

Voor deze 2 routes heb ik dus 2x het stukje Kopenhagen - Essen nodig.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 14:32 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Femke01 schreef:
maxitaxi777 schreef:
Femke01 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum dus ik weet niet zeker of dit mag ;).

Wij hebben Ticket to Ride - Europe, waarbij de stationnetjes te gebruiken zijn. Met een stationnetje kun je 1 route claimen tussen 2 steden. Als ik TTR - Europe met 2 spelers speel en mijn tegenspeler gebouwd heeft tussen Kopenhagen en Essen, kan ik er een stationnetje neerzetten, waardoor ik dit stukje kan claimen om mijn route af te maken.
Als ik dan een kaartje Cadiz - Stockholm en een kaartje Stockholm - Wenen heb, heb ik het stationnetje eigenlijk 2x nodig. De routes zijn verder compleet, alleen het stukje Kopenhagen - Essen heb ik 2x nodig (voor mijn 2 verschillende routes) Mag dit? In de regels/speluitleg kon ik het niet echt goed vinden.

Groetjes Femke

Hoi Femke, welkom! Dit mag zeker, zolang je voor meerdere tickets hetzelfde stukje nodig hebt (hier: Kopenhangen - Essen) dan is dit geen probleem. Mocht je verschillende stukjes route nodig hebben die vanuit ditzelfde station starten, dan mag je het station maar gebruiken voor 1 van de stukjes route. Je zult dan een tweede station moeten bouwen in één van de betreffende plaatsen om meer stukken route te vervangen (en een andere speler moet de route wel hebben gebouwd, zoals altijd al de regel is met stations).


Bedankt voor je uitleg, maar ik snap het nog niet helemaal.
Ik heb Cádiz - Stockholm, die ik neerleg via Cádiz - Barcelona - Pamplona - Parijs - Brussel - Amsterdam - Essen *hier mist Essen - Kopenhagen * en Stockholm - Kopenhagen.
Ook heb ik een kaartje Stockholm - Wenen, die ik neerleg via Wenen - Berlijn - Essen, *hier mist Essen - Kopenhagen* en Stockholm - Kopenhagen.

Voor deze 2 routes heb ik dus 2x het stukje Kopenhagen - Essen nodig.

1 station mag voor meerdere routes hetzelfde stukje vervangen, dus ja dit is toegestaan :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 14:42 
Ludo ergo sum
Avatar gebruiker

Berichten: 373
Woonplaats: Utrecht
Als het wat complex wordt, zetten wij bij de eindtelling de stationnen altijd naast het treinstuk waar ze voor gelden. Dat voorkomt dat je het per ongelijk fout doet. En het geeft ook wel aan dat je hetzelfde stuk inderdaad twee maal mag gebruiken.

Overigens: voor de langste ononderbroken route tellen de starions dan weer niet mee.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 17:24 
Stamhoofd

Berichten: 501
Woonplaats: Voorburg
Het is al uitgebreid beantwoord, maar om het nog te verduidelijken:

Als je in Essen een station bouwt, mag je één van de sporen die vanuit Essen lopen gebruiken voor het alsnog behalen van je tickets. Je mag dus wel voor twee of meer tickets het spoor Essen-Kopenhagen gebruiken, maar NIET voor het ene ticket Essen-Kopenhagen en voor een ander ticket bijvoorbeeld Essen-Berlijn.

In jouw geval kun je dus beide routes claimen, aangezien je alleen het stukje Essen-Kopenhagen mist, en een station in Essen (of Kopenhagen?) hebt gebouwd.

En zoals ook opgemerkt: voor het bepalen wie de langste aaneengesloten route heeft (10 extra punten), mag je géén stations gebruiken. Dan moet je echt je treintjes aan elkaar hebben gelegd.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Ticket to Ride station - vraag  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

Ticket to Ride: Europe



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®