Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




35 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 20:15 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Ik denk dat jullie wat social deduction wel leuk zouden vinden met 6 zoals resistance / de mol of one night ultimate werewolf of een van de varianten.

Super leuk met 6 is trouwens decrypto. Recent uitgekomen, leuk om met 6 te apelen in twee teams van drie.

Diamant is ook wel fun trouwens met 6 en persoonlijk vind ik gesjaakt ook altijd wel een erg leuk kaartspel (net als take 5). Misschien ook perudo? Ook wel een klassieker als je het mij vraagt.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018, 08:50 
3. De Weerwolven van Wakkerdam: Het Dorp (2009)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Camel up en Machiavelli spelen we ook wel eens, ik heb in mijn openingsbericht vooral onze toppers gezet. Deze vinden we wel leuk, maar komen niet heel vaak op tafel.

Decrypto ziet er ook wel leuk uit, bedankt voor de tip!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2018, 15:06 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Als ons gezin compleet is zijn wij vaak met 6. Daarom ben ik ook altijd op zoek naar spellen die ook met 6 kunnen gespeeld worden. Ondertussen heb ik er toch al enkele gevonden die wel leuk zijn om met 6 te doen. Ik begrijp waarom je in de groep van 6 wil blijven , want als je opsplits ga je misschien wel fijnere spellen kunnen spelen maar dan heb je geen contact meer met de anderen. Daarom spelen wij als gezin en soms ook als vriendengroep op vakantie ook nog het liefst in de groep van 6. Zo spelen wij regelmatig:

Alhambra: simpele regels en speelt dus vlot als je het kent doe je er als groep van 6 ook niet al te lang over.
Alhambra Dice: een variant op het bordspel met dobbelstenen. Zeer simpel en ondergewaardeerd als je het mij vraagt. Ook te gebruiken in combinatie met het bordspel. Goed voor variatie dus.
Eketorp: al een ouders en mindere bekende. In hoeverre hij nog te krijgen is weet ik niet maar hij wordt ook altijd als leuk ervaren.
Schadows over Camelot als coop. Blijft hier ook wel leuk.
Deep Sea Adventuer, luchtig, leuk en simpel met korte spelduur. Vaak als tussendoortje of afsluiter te gebruiken.
Agricola kan ook maar heeft een veel te lange speelduur voor ons. Komt weinig bij ons op tafel met 6, maar er zit wel veel diepgang in.
Carcassonne met de uitbreiding kan je ook met 6 spelen. Deze doen wij ook al wel eens. Simpele regels maar valt best te smaken.
Survive met de uitbreiding voor 5/6 spelers is hier ook altijd leuk en zorgt voor veel humor.
Celestia is ook super leuk met 6 spelers en geen al te lange speelduur.
Colonia is een oudere en minder bekende. Heeft ook wel een langere speelduur maar als je iets stevig zoekt is ie wel leuk.
Metro is dan wat luchtiger, maar simpele regels.
Cavern Tavern vinden wij hier ook een hele leuke met 6. Iets langere speelduur maar fijn thema en mechanismen. Niet te moeilijk maar een uitdaging met 6. Mooi artwork trouwens.
Robin is ook luchtiger maar heel leuk met 6
Dweebies gebruiken we vaak als afsluiter. Simpel maar leuk kaartspel
Timberman vinden we ook super met 6 spelers. Geen lange speelduur.

Uiteindelijk blijft het een keuze kwestie smaak, maar zo heb je toch alweer wat nieuwe ideetjes.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2018, 15:25 
2. Carcassonne (2000)

Berichten: 35
Woonplaats: Oss
Bedankt voor je uitgebreide reactie Kimm! Hopelijk heb je ook wat gehad aan de tips die de anderen al in dit ticket hebben genoemen. En er moeten haast wel een paar goede spellen tussen zitten, als je Celestia noemt ;)

Daar hebben we ook erg veel plezier aan beleefd en inderdaad je kunt zo een paar spelletjes per avond spelen.

Ik ga de andere tips vanavond thuis eens even rustig nalopen :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 16 aug 2018, 15:45 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Maricken schreef:
Bedankt voor je uitgebreide reactie Kimm! Hopelijk heb je ook wat gehad aan de tips die de anderen al in dit ticket hebben genoemen. En er moeten haast wel een paar goede spellen tussen zitten, als je Celestia noemt ;)

Daar hebben we ook erg veel plezier aan beleefd en inderdaad je kunt zo een paar spelletjes per avond spelen.

Ik ga de andere tips vanavond thuis eens even rustig nalopen :)


Graag gedaan hoor. Ik heb de tips door anderen gegeven ook even doorlopen, dat is altijd leuk en interessant om te doen. Ik kijk ook steeds uit naar extra tips. Zelf ben ik trotse mede-uitbater van een spellenclub die al heel wat jaren meegaat dus ik kende de meeste tips al wel.

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
35 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Advies bordspelclubspellen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®