Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





202 berichten | Pagina 14 van 14 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 12, 13, 14
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Rise of Tribes
BerichtGeplaatst: di 17 jul 2018, 16:42 
10. El Capitán (0)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Xildur schreef:
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Eerst het goede: ik heb een verzendbevestiging vanochtend gekregen.
Het slechte (voor mij niet): Ik zit nog ruim 1,5 week in Denemarken.

Maar... Ik heb niks meer om te spelen... :wink:
Die 2 weken kan ik nog wel wachten. Hoop dat het tegen die tijd dagenlang regent. 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rise of Tribes
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018, 15:51 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
EEMBC schreef:
The Iced One schreef:
atarki schreef:
Wie heeft hem al binnen?

Ik sinds gisteren, vanavond al op tafel met 4 doorgewinterde spelers.
En morgen een eerste indruk posten hier. Doe je goed Tio!

U vraagt wij draaien :wink:
Gisteren een 3-spelersessie gespeeld. Spel is zeker goed bevonden! Het is een family game, vrij licht dus wel vind ik. Maar daarom niet minder leuk. Het was bij ons op minder van 45min geklonken, dus de timing op de doos klopt volgens mij voor een keertje eens. :roll:
Op de dobbelstenen is het soms wat vloeken als er alleen maar maantjes of blanco's gerold worden, maar het spel zit goed in elkaar vind ik. Met 3 spelers vind ik het 'bord' wat beperkt (weinig tegels). Dat maakt natuurlijk wel dat er wat conflicten ontstaan zou je denken, maar dat was bij ons geen enkele keer het geval. De winnaar heeft het spel héél dik gewonnen, o.a. door al vrij snel 2 dorpen te bouwen en vrij snel enkele 'achievements' te trekken die perfect aansloten bij zijn positie op het bord. Geluk speelt dus wel een grote rol. Desondanks valt er ook wel erg tactisch te spelen met waar je welke dobbelstenen plaatst afhankelijk van welke dobbelstenen er al liggen, welke grondstoffen je verzamelt en waar je jezelf positioneert.
Eén tip die ik uit dit spel onthouden heb, is om altijd te zorgen voor voldoende (variatie aan) grondstoffen om snel in te kunnen spelen op events of developments die je trekt. Vooral events kunnen je goedkope voordelen opleveren als je er op het moment dat ze opengedraaid worden de juiste grondstoffen voor hebt.
Ik zou bij een volgend spel nog niet weten waar eerst op te focussen: een grote variatie aan grondstoffen verzamelen om in te spelen op events, zo snel mogelijk dorpen bouwen om die punten snel te vergaren, zo snel mogelijk proberen uit te breiden om op de 'achievements' te spelen? Er zijn naar mijn mening wel wat wegen naar de overwinning om uit te proberen voor zo'n eenvoudig en toegankelijk spel. Ook de variatie door bordopstelling, events die lang niet allemaal tevoorschijn komen, leiderkrachten en speciale tegels maakt dat ik dit spel voor het eerst niet beu ga geraken denk ik. Vrijdag op onze spelavond in Den Anker hoop ik het nogmaals op tafel te krijgen.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rise of Tribes
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018, 14:30 
Avatar gebruiker

Berichten: 265
Woonplaats: Sassenheim
Spellen vanmorgen afgehaald en zien er prachtig uit. Hopelijk is de inhoud ook compleet.

Alle backers in mijn groep een pm gestuurd en als het met de post meezit, heeft iedereen Rise of Tribes voor het weekend binnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Rise of Tribes
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018, 20:30 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Hier ook even een bericht om te melden dat de spellen op weg zijn naar mij. Er was wat misgelopen met de levering maar na twee dagen bellen en mailen komen ze hier dus dinsdag eindelijk aan.
Ik stuur iedereen in mijn groep dit weekend een pm om verder af te spreken !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Rise of Tribes
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2018, 21:47 
1. Memoir '44 (2004)

Berichten: 31
Woonplaats: Poortugaal
Xildur schreef:
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Eerst het goede: ik heb een verzendbevestiging vanochtend gekregen.
Het slechte (voor mij niet): Ik zit nog ruim 1,5 week in Denemarken.
Spellen ontvangen?

Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rise of Tribes
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2018, 16:32 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
D_nTiel schreef:
Xildur schreef:
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Eerst het goede: ik heb een verzendbevestiging vanochtend gekregen.
Het slechte (voor mij niet): Ik zit nog ruim 1,5 week in Denemarken.
Spellen ontvangen?

Verstuurd vanaf mijn SM-J730F met Tapatalk


Zaterdag ga ik terug, dus zondag weet ik meer. Volgens de mail heeft de huishoudelijke hulp ze maandag in ontvangst genomen, dus fingers crossed!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Rise of Tribes
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018, 15:36 
Rooster Booster

Berichten: 90
Dit weekend voor het eerst op tafel gekregen, met 2 spelers. Leuke eerste kennismaking, al lijkt het me met 2 spelers toch vooral zaak om zo snel mogelijk zo veel mogelijk objectives op tafel te krijgen. Zo heeft mijn vriendin toch vlotjes de vloer geveegd met mij :)

De deluxe componenten (houten mammoet, sabeltandtijger, enz.) vind ik toch echt wel een meerwaarde, op voorwaarde dat ze op tafel komen natuurlijk. Niet dat ze elk spel op tafel moeten komen, want de event cards vergroten net de replayability. Het systeem met de dice zit redelijk vernuftig in elkaar - denk niet dat ik een spel ken dit al eerder gedaan heeft.

Benieuwd om dit met 3 of 4 te spelen en na een tijdje de advanced rules erbij te halen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
202 berichten | Pagina 14 van 14 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 12, 13, 14


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Rise of Tribes  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Rise of Tribes



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®