Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018, 22:28 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Erwin schreef:
AlliantieAJ schreef:
Iemand enig idee over een Nederlandse uitgave van Ganz Schon?


Het spel lag dit voorjaar bij 999 Games op de testtafel, maar ik heb nog niets gehoord over het al dan niet doorhakken van de knoop.

Volgens de dames van mijn lokale spellenwinkel (De Betovering in Doetinchem) zou dit in september uitkomen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 15:54 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
El Rubinio schreef:
Erwin schreef:
El Rubinio schreef:
Graag zou ik van je vernemen wat de noodzaak dan is van het commentaar en/of duiding welke af en toe te lezen is binnen de berichten, en wat jij als journalist ermee wil bereiken?


Mooi dat je dit zo graag wilt vernemen. Ik moet je helaas teleurstellen. Ik ga geen tijd en energie steken in jouw maatwerkbehoeftes. Leer ermee leven of negeer mijn nieuwsberichten.



Jammer dat je zo reageert. En dat je het niet wil toelichten terwijl je er zelf over begint en ik er vervolgens naar vraag.

Ook de opmerking over het energie steken in mijn maatwerkbehoefte snap ik niet helemaal. Ik lees berichten in een forum graag, en heb waarschijnlijk een te hoge verwachting bij de topics die over nieuws gaan, maar dat is dan mijn probleem en gelukkig gemakkelijk op te lossen door selectiever te lezen (een suggestie die je zelf al aangeeft) of door ze beter te interpreteren.


Je bent zeker niet de eerste die zich ergert aan Erwin, en je zult zeker ook niet de laatste zijn. Het beste is gewoon hem te appreciëren voor al het goede werk wat hij levert en alle tijd die hij erin steekt om het nieuws aan ons te brengen (hulde daarvoor!) en dan zijn wat meer vervelende trekjes en commentaren met een flinke korrel zout te nemen. Voor iedere persoon die het irriteert zal er vast een te vinden zijn die het wel leuk vindt.
Kortom, maak je niet te druk :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 16:14 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Erwin schreef:
AlliantieAJ schreef:
Iemand enig idee over een Nederlandse uitgave van Ganz Schon?


Het spel lag dit voorjaar bij 999 Games op de testtafel, maar ik heb nog niets gehoord over het al dan niet doorhakken van de knoop.

Ik hoorde via Jolie Spellen dat het spel in oktober in het Nederlands uitgegeven gaat worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 18:06 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Leuk, gezien de signalen van twee verschillende winkeliers zit er dus een Nederlandstalige editie van Ganz schön clever aan te komen. :thumbup:

Zulke signalen zijn meestal gebaseerd op informatie van verkopers van 999 Games. Ik heb de ervaring dat deze verkopers niet altijd even zorgvuldig zijn wanneer het releasedatums betreft. Bijv. in januari verkondigde een verkoper nog doodleuk dat Ganges al in februari zou verschijnen. Inmiddels zijn we een half jaar verder……


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 21:27 
Standaard moderator

Berichten: 773
Woonplaats: Amersfoort
Soms zijn er productieproblemen waardoor het spel onverwacht toch later op de markt komt. In dit geval gaat het om de kwaliteit van de dobbelstenen die de vertraging veroorzaakt. 999games zelf zal er zeker niet blij mee zijn...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 22:43 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
SvAtje schreef:
Soms zijn er productieproblemen waardoor het spel onverwacht toch later op de markt komt. In dit geval gaat het om de kwaliteit van de dobbelstenen die de vertraging veroorzaakt. 999games zelf zal er zeker niet blij mee zijn...


Prima toelichting.

Het was overigens bij 999 Games al bekend dat de productie van het spel vertraging had opgelopen toen een verkoper het tegenovergestelde verhaal vertelde aan een winkelier.

Ik heb in het verleden meer van dit soort incidentjes meegemaakt. De leukste anekdote kwam voor rekening van de verkoper die mijn lokale winkelier doodleuk vertelde dat 999 Games Cuba zou uitgeven. Een paar dagen later ontving ik een mailing van The Game Master waarin hij de komst van dit spel aankondigde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018, 19:44 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
El Rubinio schreef:
Jerome schreef:
El Rubinio schreef:
Wat ik niet snap aan het stuk hierboven is waarom het commentaar toegevoegd moest worden? Wat is de toegevoegde (nieuws)waarde?


Het commentaar is cursief, dus duidelijk onderscheidend toegevoegd en ik ben blij dat Erwin het erbij gezet heeft. Je hoeft het niet met hem eens te zijn maar zijn mening is een zeer goed geïnformeerde en bovendien is het een opening naar een discussie.

Als alles moet verdwijnen waar iemand zich aan stoort, wordt het heel erg stil en leeg.


Het probleem met dit soort commentaar is dat het eenzijdig is, en dus niet hoort bij een "nieuwsbericht" omdat het geen jounalistieke meerwaarde heeft. Er zijn plekken genoeg om dit soort opmerkingen te plaatsen binnen het forum, of schrijf een review, of voeg het toe als een reply. Het is mijn mening dat het net als in een topic binnen nieuws en geruchten niet thuis hoort in het startbericht.


Het commentaar staat altijd apart van het nieuwsbericht. Mocht dat niet zo zijn, dan zouden wij waarschijnlijk ook wel heroverwegen of we het telkens willen plaatsen. Maar er is een duidelijk onderscheid tussen nieuwsbericht en mening / commentaar / persoonlijke toevoeging. Laten we wel wezen: het verschil maken tussen de huidige manier en het opsplitsen in twee aparte posts is ook wat overdreven.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat deze berichten direct komen van http://www.bordspeler.nl. En dus niet van een forum, waar men verschillende draadjes en posts kan aanmaken. De nieuwsberichten worden gemaakt naar de vorm van Bordspeler.nl.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 16:18 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Service voor forumleden met een commentaarfobie: neem alvast je pilletje in, er is weer een nieuwsbericht met commentaar in aantocht. :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 16:30 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Erwin schreef:
Service voor forumleden met een commentaarfobie: neem alvast je pilletje in, er is weer een nieuwsbericht met commentaar in aantocht. :lol:

Dank je,
Ik zal zo meteen op weg naar huis even langs de apotheek fietsen. :thumbup:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
24 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Spiel der Spiele 2018  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Bordspeler.nl, Istanbul Das Würfelspiel, Istanbul: Het Dobbelspel, Rüdiger Dorn, Spiel der Spiele 2018, spellenprijs, winnaars



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®