Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9972 berichten | Pagina 604 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 603, 604, 605 ... 665  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 01:26 
https://spelbaron.nl

Berichten: 108
Woonplaats: Lansingerland
Mint Delivery - :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Alles zit in een mini doosje, maar het is toch een volwaardig pick up & deliver spel. We hebben gespeeld zonder de player abilities. Speelt snel en de regels zijn duidelijk, maar voelt soms alsof je niet veel aan het doen bent (als je alleen maar rijdt bv).

Escape from the Aliens in Outer Space - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Een hidden movenent/hidden role spel waarbij de humans moeten ontsnappen uit een ruimteschip en de aliens de mensen moeten jagen en doden. Viel niet helemaal goed binnen de groep, want je moet als speler veel in de gaten houden. Speelde zelf een alien en dat lijkt mij minder spannend dan een human spelen. Ga dit spel nog proberen te spelen met een andere groep.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018, 16:21 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Asphyxion schreef:
Mint Delivery - :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Alles zit in een mini doosje, maar het is toch een volwaardig pick up & deliver spel. We hebben gespeeld zonder de player abilities. Speelt snel en de regels zijn duidelijk, maar voelt soms alsof je niet veel aan het doen bent (als je alleen maar rijdt bv).

Heb deze week twee keer de solo mode gedaan. Erg leuk, heel tactisch om te kijken hoe de AI gaat bewegen of acteren. Je moet wel af en toe ‘denken’ namens de AI, maar vond ik niet storend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018, 09:08 
6. Ticket to Ride: Europe (2005)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Ulm... Leuk spel met meerdere mogelijkheden, eigenlijk jammer dat niet een Nederlandse uitgever dit heeft opgepakt.

Montana... 2x gespeeld achter elkaar want de potjes duren niet zo lang. Bij de 2e keer was ik al na 2x bouwen al mijn nederzettingtegeltjes kwijt en had ik gewonnen. Voor mijn gevoel is het spel iets te kort/snel voorbij... Ik hoorde dat het spel 50 euro kost en dat vind ik toch wel aan de stevige kant voor een best luchtig spel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018, 09:19 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Wij speelden gister In De Voetsporen van Marco Polo met de Venetië uitbreiding. Wat is het toch een leuk spel! Simpel qua regels (plaats dobbelstenen, voer acties uit) maar zo veel beslissingen te nemen en keuzes te maken. Topper!


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2018, 23:45 
Matroos

Berichten: 45
WTULTC schreef:
Ulm... Leuk spel met meerdere mogelijkheden, eigenlijk jammer dat niet een Nederlandse uitgever dit heeft opgepakt.

Montana... 2x gespeeld achter elkaar want de potjes duren niet zo lang. Bij de 2e keer was ik al na 2x bouwen al mijn nederzettingtegeltjes kwijt en had ik gewonnen. Voor mijn gevoel is het spel iets te kort/snel voorbij... Ik hoorde dat het spel 50 euro kost en dat vind ik toch wel aan de stevige kant voor een best luchtig spel.


Dat vind ik straf!
In principe kan het natuurlijk, als je met 4 speelt hoef je "maar" 8 nederzettingen te bouwen. Als je het zo kan plannen dat je van de 3 nederzettingen die je per beurt mag bouwen, er telkens 1 op een dubbel veld legt, dan kom je er. Of als je er in de eerste bouwbeurt 3 op een rij bouwt, en in de 2e bouwbeurt die rij verderzet (4e = dubbele), en bovendien één van de 3 die je nu bouwt op een dubbel veld ...
Maar hoe je het ook doet, dit alles kost veel goederen, zowat (minstens) 10 stuks per 3 nederzettingen. Die goederen moet je aankopen, daarvoor moet je geld hebben, dat je alleen maar in de bank kan halen, mits inzetten van (heel wat arbeiders). Grove schatting: minstens 20 goederen kosten in het beste geval 16 lira plus 16 arbeiders, het geld zelf (16 lira) kost minsten 3 arbeiders. En dat alles in het ideale geval dat je medespelers je laten begaan. Voor je dat alles dan verzameld hebt, ben je zeker al 18 beurten verder. Zo kort / snel voorbij lijkt me dat niet ...


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018, 11:11 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Mooie analyse. Ik vraag mij dan ook af of we het niet fout hebben gespeeld. Klopt het dat als je draait voor werkers, en je een graan inlevert je dan ook de twee werkers extra mag hebben van het volgende veld? Dit mag je zo nog een keer doen door nog een graan in te leveren, dus dan kom je al heel snel aan veel werkers. Waarvan je er een aantal op geld zet en op goederen en zo gaat het snel...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018, 11:14 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
WTULTC schreef:
Mooie analyse. Ik vraag mij dan ook af of we het niet fout hebben gespeeld. Klopt het dat als je draait voor werkers, en je een graan inlevert je dan ook de twee werkers extra mag hebben van het volgende veld? Dit mag je zo nog een keer doen door nog een graan in te leveren, dus dan kom je al heel snel aan veel werkers. Waarvan je er een aantal op geld zet en op goederen en zo gaat het snel...



Dit graan geef je af om de werkers van dat veld te krijgen in plaats van degene die je anders zou krijgen door de wijzer, dus daar zit al een foutje.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018, 12:09 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
Ilse23 schreef:
WTULTC schreef:
Mooie analyse. Ik vraag mij dan ook af of we het niet fout hebben gespeeld. Klopt het dat als je draait voor werkers, en je een graan inlevert je dan ook de twee werkers extra mag hebben van het volgende veld? Dit mag je zo nog een keer doen door nog een graan in te leveren, dus dan kom je al heel snel aan veel werkers. Waarvan je er een aantal op geld zet en op goederen en zo gaat het snel...



Dit graan geef je af om de werkers van dat veld te krijgen in plaats van degene die je anders zou krijgen door de wijzer, dus daar zit al een foutje.


Helaas ook niet goed.
Je krijgt de arbeiders wel als extra, maar je mag het maar 1x per beurt doen.
Het aantal graan dat je betaald bepaald hoeveel velden je de wijzer vooruit mag zetten.

Citaat spelregels:
"Draai de pijl op de rekruteerschijf door er met je vingers tegenaan te tikken. Het veld waar de pijl eindigt geeft aan welke 2
arbeiders je krijgt. Neem deze arbeiders uit de algemene voorraad en plaats deze op twee vrije arbeidersvelden op je speelbord.

Opmerking: De pijl moet altijd minstens één keer helemaal rond gaan, anders moet je opnieuw draaien. Als de pijl eindigt
op de lijn tussen twee velden, dan schuif je de pijl naar het veld na deze lijn.

Daarna mag je graan betalen om de pijl, met de wijzers van de klok mee, één veld vooruit te zetten. Je mag de pijl
maximaal 7 velden vooruit zetten. Voor elk veld dat je op deze manier vooruit gaat, moet je 1 graan aan de voorraad
betalen. Neem vervolgens de 2 arbeiders die de pijl aangeeft uit de algemene voorraad en plaats deze op twee vrije
arbeidersvelden op je speelbord.
Je mag dit slechts één keer per beurt doen. Je bent niet verplicht om graan te betalen om extra arbeiders te krijgen."

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018, 12:33 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Rober heeft gelijk. Je kan in één actie dus maximaal vier werkers bemachtigen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018, 12:57 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Oopsie, inderdaad!
Het is al van februarie geleden dat ik hem speelde en ik herinner het me duidelijk niet goed genoeg :oops:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018, 13:35 
3. Puerto Rico (2002)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Thx... Rober, we speelde met de Engelse regels en iemand die hem al zou kennen. Blijkbaar was deze regel een beetje weggezakt. Ik kreeg zo namelijk in 1 buurt 8 werkers, dat hadden er dus maximaal 4 mogen zijn. Dan is graan evengoed nog wel een sterke grondstof vind ik ondanks dat je ze niet kunt opwaarderen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 14 aug 2018, 14:09 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4131
Woonplaats: Geldrop/NL
No tanks, graag gedaan.

Verder klopt het dat het geen langdurend spel is, en je ook zeker je tegenstanders in de gaten moet houden en niet zomaar dingen moet laten gebeuren. Dus die tip van Ilse is zeker :thumbup:

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 aug 2018, 20:06 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Hier kwam Fury of Dracula 3rd edition ter tafel. We speelden met 2p dus ik bestuurde alle 4 de hunters. Ik had mijn startlocaties bljkbaar slim gekozen want had dik binnen de eerste week Dracula gevonden. Uiteindelijk hem dus ook verslagen. Een fijne gestroomlijnde versie van 2nd edition die misschien niet maandelijks ter tafel komt, maar zeker in de collectie blijft.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 23 aug 2018, 21:18 
2. Terraforming Mars (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Vorige week 3x kingdomino en 2x azul

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2018, 16:09 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Twee oudjes... Ra en Colleretto... Blijven leuke spellen. Uiteraard was ik weer te gretig bij Ra.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9972 berichten | Pagina 604 van 665 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 603, 604, 605 ... 665  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellencafé  
 Feed - Onderwerp - Gisteren speelde ik...  

Gebruikers die deze topic waarderen

11 april, Dierik, Elenitza, Mel25, pleunie.william, Pura Vida, rvlieshout, Shaolin, vdberg1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®