Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2018, 20:00 
Nieuwsreporter
Avatar gebruiker

Berichten: 549
Afbeelding 999 Games heeft onlangs een nieuw ‘bestelboek’ voor de winkeliers uitgebracht. In deze catalogus worden de spellen en distributietitels van 999 Games in woord en beeld gepresenteerd. Ik las van de week het bestelboek 2018/2019, waarbij mijn oog op meerdere interessante nieuwe titels viel. Ik geef alvast een beknopte opsomming. Wanneer er t.z.t. beeldmateriaal en meer informatie over releasedata en spelinhoud beschikbaar komt, volgt uiteraard meer.

Op Catan is van alles aan de hand. De Legende van de Ridders is een uitbreiding van Steden & Ridders. De twintigste verjaardag van de Nederlandse editie wordt gevierd met een jubileumeditie van de Catan Big Box. Deze dikke doos bevat het basisspel, de uitbreiding voor vijf en zes spelers en de scenario’s ‘Beste Vrienden’, ‘Helpers van Catan’, ‘Mallorca’ en ‘New York’. De Games of Thrones variant was al in januari aangekondigd en wordt naar verwachting volgende week eindelijk uitgebracht. De volgende zelfstandige variant zit ook al in de pijpleiding, Catan: De opkomst van de Inca’s krijgt ook een Nederlandse editie. Maar dat zal wel 2019 worden.

The Climbers is de Nederlandse editie van het gelijknamige abstracte spel uit 2008. Je moet het hoogste niveau van een speelveld uit kleurige bouwblokken zien te bereiken. Daarbij verplaats en draai je blokken, gebruik je ladders om hoogteverschillen te overbruggen en blokkeer je jouw tegenstanders. Dit spel zou in de tweede helft van augustus moeten verschijnen.

999 Games is nog lang niet klaar met escape rooms. Voor de EXIT-reeks worden twee nieuwe titels aangekondigd: Het Mysterieuze Museum en De Onheilspellende Villa. De Pocket Escape Room-serie wordt uitgebreid met Het Mysterie van Eldorado en een tweede nieuwe titel, waarvan de naam nog niet beschikbaar is.

King’s Dilemma is de Nederlandse editie van een spel van Horrible Games. Dit is een interactief spelsysteem waarbij het verhaal van het koninkrijk zich met elke getrokken speelkaart verder ontwikkelt. De titel slaat op de constante spanning tussen de belangen van het koninkrijk en jouw eigenbelang. Dit lijkt me een interessant spel.

De Legenden van Andor krijgt een Bonusbox, met vier nieuwe legenden, de held ‘De Wolfskrijger’, nieuwe gebeurteniskaarten en een soundtrack op CD.

Begin september verschijnt de Nederlandstalige editie van Andreas Seyfarth’s bouwspel Manhattan, het Spiel des Jahres van 1994. Hierin bouw je wolkenkrabbers in verschillende wereldsteden. Daarbij voor je een felle strijd om de controle over de torenflats, om meerderheden in de steden en om de grootste wolkenkrabber op het bord. Dit is een topper, die wat mij betreft al veel eerder in Nederland had mogen verschijnen. Manhattan is geschikt voor 2-4 spelers vanaf tien jaar.

Muse is een prachtig geïllustreerd partyspel voor 2-12 spelers in de stijl van Dixit. Als team probeer je op basis van de aanwijzing van een muze de juiste kaart te kiezen. Ik heb van dit spel nog geen concrete releasedatum gehoord. Gezien de Speelgoed van het Jaar nominatie zal Muse uiterlijk in de eerste week van september moeten verschijnen.

Carnavalo is een bordspel voor 2-6 spelers vanaf tien jaar waarbij je als carnavalsleider veren moet verdienen op verschillende feestlocaties.

Carcassonne Safari is een zelfstandige variant op het populaire spelsysteem, waarbij je zoveel mogelijk Afrikaanse dieren moet spotten.

Chronicles of Crime is een coöperatief spel waarbij je samen een misdrijf moet oplossen. Je gaat van start met een app op je telefoon en scant de fysieke spelonderdelen in jouw speurtocht naar de oplossing.

Er zitten ook nieuwe tweepersoonsspellen in de pijpleiding. Bij Outlaws moet je in het Wilde Westen met deductie en bluf jouw tegenstander zien te verslaan. Patchwork Xtrem is een uitdagende versie van het briljante tweepersoonsspel van Uwe Rosenberg. Hier verdien je bonussen door rekening te houden met symbolen op jouw tableau en door bepaalde gebieden te vullen. Dit spel bevat acht verschillende tableau’s.

Saboteur: De Verloren Mijnen is een bordspelvariant van het populaire kaartspel Saboteur. Twee dwergenclans zijn op zoek naar schatten in een mijn. Uiteraard kan het gebeuren dan niet ieder clanlid even loyaal is.

Ten slotte zag ik een aankondiging van Beverclan, een zelfstandig speelbare uitbreiding van het kaartspel Beverbende.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2018/07/18/een-bes ... es-nieuws/


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018, 15:13 

Berichten: 756
Woonplaats: Utrecht - NL
Die Aufsteiger AKA The Climbers is een van de spellen uit mijn collectie die iedereen die het met me speelde leuk vind.

Ben benieuwd of het spel nu alsnog bekender gaat worden. Wel een zwaar ding om te verzenden, het is in feite een doos vol houten blokken.

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 jul 2018, 16:40 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Helemaal eens met Mike, met als kanttekening dat het met z'n tweeën niet zo goed uit de verf komt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2018, 22:03 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Ik ben vooral benieuwd naar Chronicles of Crime, dit was een groot succes op Kickstarter. Zou de VR-bril ook deel uitmaken van het spel?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2018, 22:57 
BordSpelMania Fan!
Avatar gebruiker

Berichten: 1581
Woonplaats: Hasselt, Belgie
Ik heb van Carnavalo al enkele malen het prototype getest en dat is me zeer goed bevallen. een aanrader!

_________________
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2018, 15:57 

Berichten: 146
Weet iemand toevallig wat er met "De Donkere Helden van Andor" gebeurd is deze stond volgens mij vorig jaar al in het bestelboek maar is nog niet uit?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2018, 16:07 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Mvdbeld schreef:
Weet iemand toevallig wat er met "De Donkere Helden van Andor" gebeurd is deze stond volgens mij vorig jaar al in het bestelboek maar is nog niet uit?


Die stond vorig jaar inderdaad in het boek (wat overigens een vooruitblik op het laatste kwartaal van 2017 en op 2018 was). Ik kreeg dit voorjaar mee dat die nog steeds in de pijpleiding zou zitten. Zal eens navragen.

Update: die zit wel in de pijpleiding, maar is in afwachting van een internationale 'coproductie'. Ergo, die komt niet op korte termijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2018, 21:32 

Berichten: 146
Erwin schreef:
Mvdbeld schreef:
Weet iemand toevallig wat er met "De Donkere Helden van Andor" gebeurd is deze stond volgens mij vorig jaar al in het bestelboek maar is nog niet uit?


Die stond vorig jaar inderdaad in het boek (wat overigens een vooruitblik op het laatste kwartaal van 2017 en op 2018 was). Ik kreeg dit voorjaar mee dat die nog steeds in de pijpleiding zou zitten. Zal eens navragen.

Update: die zit wel in de pijpleiding, maar is in afwachting van een internationale 'coproductie'. Ergo, die komt niet op korte termijn.


Bedankt voor jouw reactie, ik wacht rustig af nog genoeg Andor content liggen en nog niet bij deel 3 aanbeland. Gelijk een andere vraag betreft Andor, momenteel is "Reis naar het Noorden" volgens mij ook nergens te krijgen. Is er toevallig al meer bekend of hier nog een nieuwe print-run van komt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 15 nov 2018, 11:32 
Meeple

Berichten: 16
Mvdbeld schreef:
Bedankt voor jouw reactie, ik wacht rustig af nog genoeg Andor content liggen en nog niet bij deel 3 aanbeland. Gelijk een andere vraag betreft Andor, momenteel is "Reis naar het Noorden" volgens mij ook nergens te krijgen. Is er toevallig al meer bekend of hier nog een nieuwe print-run van komt?


Deze reactie heb ik van 999 ontvangen:
Citaat:
we hopen dat er wel een herduk komt, maar zeker weten doen we het nog niet.

Ook deze is afhankelijk van internationale co-productie. En volgens mij is internationaal de uitbreiding niet uitverkocht, geen idee hoe succesvol deze is (geweest)

ik heb mijn Reis naar het Noorden nieuw in doos onlangs via Marktplaats gekocht. Op dat moment waren er zelfs 3 aanbieders. De 8tal winkels die ik bezocht heb zijn allemaal uitverkocht.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Een bestelboek vol 999 Games nieuws  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

999 Games, Beste Vrienden, Beverbende, Beverclan, Bordspeler.nl, Carcassonne Safari, Carnavalo, Catan, Catan Big Box, Catan: De opkomst van de Inca’s, De Legende van de Ridders, De Legenden van Andor Bonusbox, De Onheilspellende Villa, EXIT, Game of Thrones Catan: Broederschap van de Wachters, Helpers van Catan, Het Mysterie van Eldorado, Het Mysterieuze Museum, King’s Dilemma, Mallorca, Manhattan, Muse, New York, Outlaws, Patchwork Xtrem, Pocket Escape Room, Saboteur: De Verloren Mijnen, Steden & Ridders, The Climbers, Wolfskrijger



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®