Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




48 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 15:08 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
purple-one schreef:
Het is inderdaad jammer, maar zelf heb ik totaal geen problemen met de vertraging. Het had mij juist ten zeerste verbaasd als ze hun originele inschatting zouden halen. Met de grote hoeveelheid extra's dankzij het succes van de campaign, had ik dan ook ernstig mijn twijvels gehad over de kwaliteit. Het klinkt afgezaagd, maar inderdaad liever later en van goede kwaliteit dan een haastig inelkaar ondermaats product. Het is zonde dat Spiel pick-up nu niet mogelijk is, maar dat is dus iets waar ik altijd al wel een klein beetje rekening mee had gehouden.

En vertraging is ook niets uitzonderlijk in de bordspellenindustrie, alleen meer zichtbaar met Kickstarters. Een recentelijk retail voorbeeld is de Nederlandse uitgave Raja's van de Ganges van 999 Games. Zou origineel in februarie uitkomen, word nu (hopelijk) augustus. En dat voor een spel dat eigenlijk alleen een vertaling nodig heeft. Vast vertraging met een goede reden, maar valt dus minder op omdat het geen Kickstarter is.

Daarbij is februarie zo slecht nog niet, tegen die tijd moet ik wel door mijn Spiel stapel heen zijn :D

Klopt, mijn teleurstelling heeft er vooral mee te maken dat ik het balen vind dat de deadline niet gehaald wordt. Ik weet niet wat het is met KS - zetten alle designers nu zo scherp in met hun eindtijd, of is er zelfs met ingecalculeerde tegenvallers nog veel meer dat mis kan gaan?

Oké, ik kan wel tegen mezelf zeggen dat ik een KS-deadline met een X aantal maanden moet verlengen, maar zie toch telkens een andere datum staan als ik KS open. Maar goed, ben nu nog geen jaar 'actief' op KS, heb inmiddels al het e.e.a. geleerd. Heb er nog maar eentje binnen (te laat), maar van de andere projecten zijn er denk ik maar 2 die nog on schedule zijn, de rest (4 of 5) allen vertraagd.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 15:27 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
Stijnhoofd schreef:
purple-one schreef:
Klopt, mijn teleurstelling heeft er vooral mee te maken dat ik het balen vind dat de deadline niet gehaald wordt. Ik weet niet wat het is met KS - zetten alle designers nu zo scherp in met hun eindtijd, of is er zelfs met ingecalculeerde tegenvallers nog veel meer dat mis kan gaan?


Van alles een beetje, en elk proces is anders. In mijn ervaring gaat het vaak mis als een kickstarter
a) Ineens heel populair wordt en de aantallen enorm toenemen
b) Veel unieke stretchgoals heeft die allemaal nog ontworpen/aangepast/veranderd moeten worden tijdens of na de campaign.

Dit zijn nou eenmaal dingen die er een beetje bij horen. Wat jij omschrijft is meer een pre-order systeem, en dat is kickstarter nou eenmaal niet. Sommige projecten lopen wel zo, maar de meeste met veel vertraging gaan ten onder aan hun eigen succes.
Ik hoorde laatst op een podcast een gamemaker over kickstarter praten. Die zegt, productie + verscheping + verdeling duurt alles bij elkaar om en nabij 12-20 weken. Zo lang zou het dus ongeveer kunnen duren tussen einde kickstarter en levering. Maar wat heel veel tijd kost is het maken van digitale en analoge drukproeven en copies. Zeker als de ontwerpen daarvan nog niet klaar zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 15:28 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
In dit geval hadden ze een deadline gemaakt toen ze een bepaald spel voor ogen hadden.

Door het enorme succes zijn er veel stretchgoals bijgekomen die voor de vertraging hebben gezorgd.


Artwork voor nieuwe klantgroepen, playtesten nieuwe klantgroepen, maken en ontwerpen van playmats, upgrades van spelonderdelen inclusief proefdruk die tegenvalt en terug naar fabrikant moet.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 15:40 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 834
Woonplaats: De Meern
oftewel:
Citaat:
b) Veel unieke stretchgoals heeft die allemaal nog ontworpen/aangepast/veranderd moeten worden tijdens of na de campaign.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 16:00 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Uit updates van diverse makers kan ik inderdaad opmaken dat extra stretch goals (vrij logisch eigenlijk) extra tijd kosten. Zoals het artwork van Seize the Bean in dit geval, of andere fysieke toevoegingen of upgrades.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar Unbroken van Artem Studios (deadline december), die hebben zelfs bepaalde stretchgoals (realistic tokens i.p.v. cubes) teruggedraaid om niet de levertijd in gevaar te laten komen.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 16:32 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Stijnhoofd schreef:
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Unbroken van Artem Studios (deadline december), die hebben zelfs bepaalde stretchgoals (realistic tokens i.p.v. cubes) teruggedraaid om niet de levertijd in gevaar te laten komen.

Dat vind ik dan ook niet kunnen.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018, 16:53 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
StanTem schreef:
Stijnhoofd schreef:
Als ik bijvoorbeeld kijk naar Unbroken van Artem Studios (deadline december), die hebben zelfs bepaalde stretchgoals (realistic tokens i.p.v. cubes) teruggedraaid om niet de levertijd in gevaar te laten komen.

Dat vind ik dan ook niet kunnen.

Ikzelf stoorde me daar niet zo aan. Ik heb liever cubes en een double-layered player mat (à la Scythe) dan realistic resources en geen manier om te voorkomen dat die gaan schuiven of verstoten worden, want in Unbroken moet er nogal wat geschoven worden met resources.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2018, 23:20 
Mr. group pledge
Avatar gebruiker

Berichten: 845
Woonplaats: Kaprijke, België
Stijnhoofd schreef:
Citaat:
This is no easy way to say this so we’re just going to give it to you straight: we won’t be able to deliver in October as we had hoped. In fact, if we are 100% transparent, a safe delivery date is February. Yes, February, 2019. We know that while reading this a lot of you will feel upset, let down, or just straight-up angry. That’s a five month delay from our originally estimated delivery date (of September, 2018). We want to explain this and we hope your excitement for the project and your understanding of our situation and our mistakes might help balance out any sorrow or impatience you might feel.

It all comes down to art. We had originally thought that we had enough of a headstart on the art and that we could get a lot more done in a given week than we actually can in reality. Our early estimates were way off. With only a single (amazing) artist there is a limit to what can be done. In case you’re wondering if we’ve just been over here lazing about, we’re happy to report we do have the art of almost 300 cards done (277, as of today, to be exact), and a majority of that is the hard stuff first (customer art, Kickstarter backer portraits, etc). We did originally attempt to speed up the process in a few ways, but the drop in quality was noticeable and so we promptly scrapped that approach. We felt it best if we went back to allowing Mario to work at the pace required to deliver the quality we expect for Seize the Bean (and frankly, anything from Quality Beast). We wanted to wait a bit to get an average of how much card art we could get done in a given week and now that we are confident with that average we’ve taken some serious time to granularly estimate a more realistic timeline and reconfirm it not only with our team but with our manufacturer, too. Here it is broken down:

September 3rd, 2018 = All Files Uploaded to Panda (our manufacturer)
September 14th, 2018 = Design Verification Complete (meaning, all files 100% approved)
September 28th, 2018 = Pre-Production Copy Arrives (for our feedback and proofing)
October 8th, 2018 = Mass Production Begins
November 19th, 2018 = First Mass Production Copy Arrives (for last minute emergency checks)
December 3rd, 2018 = Mass Production Finished & Assembly Begins
December 17th, 2018 = All Games Leave the Factory
As you can see, we’d have the game on its way this year and even beat the holiday season shipping crunch, however, it would be on an estimated 6-week-boat-ride to each fulfilment center and then be on its way to you. This is why we estimate an arrival time of February. Depending on where you are in the world (and if games get slowed down in customs at certain fulfilment centers) it could be a bit faster or slower.

The only three things we can do about this timeline is to communicate it transparently to you all (as we are doing now), apologize for it, and learn from it. We are truly sorry if this upsets anyone but this does not change a single thing about the project: we are dedicated to delivering you a extremely fun, high quality game dripping with theme. And we hope you will stand by us on this wild ride which is a learning process for us too!


Niet 1, niet 2, maar een dikke 5 maanden vertraging erbij! Ben hier behoorlijk teleurgesteld over


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Weer uitgesteld met enkele maanden.
Verwachting is nu juli 2019!!! Ja je leest het goed.

Met de vorige vertraging kan ik nog leven, maar dit vind ik toch niet meer kunnen.

_________________
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018, 00:38 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
En zo krijg toch de beloofde Essen pick-up... in 2019 dat dan weer wel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018, 12:22 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Nee inderdaad, de extra wachttijd (dus bovenop de verwachte wachttijd) gaat nu al richting een jaar (!). Was ook ontstemd toen ik dit las vanmorgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018, 12:53 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Het lijkt mij ten eerste onervarenheid van het team. Ze hebben inschattingsfouten gemaakt met hun timeline. Ze hebben met name teveel extra kaarten toegevoegd die allemaal unieke illustraties krijgen. Ten tweede, en dat zie ik veel bij first-time Kickstarters, ze willen een 'perfect' uitziend spel maken. Het wordt een vanity project (ijdelheid) dat hún ego streelt. De m.i. overdreven aandacht voor al die mini's, jute zakjes en box-sleeves voegen marginaal weinig toe aan de spelbeleving, maar kosten extra tijd en geld. Per saldo hoe langer het duurt hoe minder ze per gewerkt uur verdienen. Leermomentje noem ik dat!

Ik heb wel respect voor hun passie en lef om hun droom waar te maken. Mijn pledge heeft daaraan meegeholpen en dat verzacht het wachten, ongeduld en de frustratie. :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018, 13:15 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
Jammer. Het leek me wel een aardig spelletje maar door al die extra kaarten haakte ik af. Ik kon me nauwelijks voorstellen dat die allemaal afdoende geplaytest waren.
Toch ja mee ja, want ik had het graag een keer geprobeerd en wellicht alsnog gekocht.
Spiel 2019 dus...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2018, 16:00 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2649
Woonplaats: Etten-Leur
Dat dacht ik ook. De kaarten zijn wel herkenbaar per groep:

Bekende figuren
Publieke functies zoals brandweer, politie
Hipsters

Dus eruit laten is makkelijk.

Stoorde mijzelf meer aan alle merchandise zoals pluchies en grote versies van een taartje en een koffieboon etc. Voegt weinig toe aan het spel zelf.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 22 jul 2021, 18:24 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Het gaat nu dan toch echt gebeuren! Morgen, na 3,5 jaar wachten, verwacht ik Seize the Bean binnen te krijgen! Wohoo!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Seize the Bean
BerichtGeplaatst: do 22 jul 2021, 18:54 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Dat is heel fijn voor de backers! Ik ben er jaren geleden alweer uitgestapt, maar toch lichte spijt. Wellicht oppikken op Spiel.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
48 berichten | Pagina 3 van 4 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - Seize the Bean  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Seize the Bean



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®