Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  


Onze columnisten geven in deze rubriek hun persoonlijke kijk op de spellenwereld.

Ben je het met hen wel of niet eens? We horen graag jouw reactie, zolang deze rekening houdt met de nettiquette.



38 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 14:00 
El Capitan
Avatar gebruiker

Berichten: 1494
Woonplaats: Beverwijk
The Iced One schreef:
Geslaagd mopje Dieter!
Misschien is het omdat ik maar op 20min van de Nederlandse grens woon dat ik ook wat gierig van aard ben :wink:
Misschien even andere situatie: stel dat er bier of cola uit de kraantjes op de toiletten kwam, zou je dan nog steeds daar je glas/fles niet vullen? :lol:
Ik zou mijn handen in ieder geval niet meer wassen! :wave:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 14:02 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
The Iced One schreef:
Geslaagd mopje Dieter!
Misschien is het omdat ik maar op 20min van de Nederlandse grens woon dat ik ook wat gierig van aard ben :wink:
Misschien even andere situatie: stel dat er bier of cola uit de kraantjes op de toiletten kwam, zou je dan nog steeds daar je glas/fles niet vullen? :lol:


Een bierleiding, zoiets als dit: https://www.biernet.nl/nieuws/brugse-br ... eiding-aan :D

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 16:10 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
The Iced One schreef:
Misschien even andere situatie: stel dat er bier of cola uit de kraantjes op de toiletten kwam, zou je dan nog steeds daar je glas/fles niet vullen? :lol:


Alleen als ik er voor mag betalen :lol:

Het gaat me niet om het feit dat ik kraantjeswater vies vind hoor. Ik vind het gewoon een vreemde manier van drank bestellen :lol: Ik heb dat hier nog nooit iemand zien doen op een beurs, vandaar mijn ietwat geschokte reactie. Je kan het natuurlijk ook in de andere richting uit zijn context trekken :mrgreen: Zou je in een restaurant een glas water vragen en je glas daarna in de toiletten gaan bijvullen? :D Ik weet niet of dat in Nederland is toegestaan, maar in België zou je alvast een kwade blik krijgen van de ober. Waar trek je de grens?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 16:21 
Standaard moderator

Berichten: 779
Woonplaats: Leiden
ditterio schreef:
Zou je in een restaurant een glas water vragen en je glas daarna in de toiletten gaan bijvullen? :D


Breng ons Hollanders niet op ideeen :thumbup: :D

_________________
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 17:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
ditterio schreef:
The Iced One schreef:
Misschien even andere situatie: stel dat er bier of cola uit de kraantjes op de toiletten kwam, zou je dan nog steeds daar je glas/fles niet vullen? :lol:


Alleen als ik er voor mag betalen :lol:

Het gaat me niet om het feit dat ik kraantjeswater vies vind hoor. Ik vind het gewoon een vreemde manier van drank bestellen :lol: Ik heb dat hier nog nooit iemand zien doen op een beurs, vandaar mijn ietwat geschokte reactie. Je kan het natuurlijk ook in de andere richting uit zijn context trekken :mrgreen: Zou je in een restaurant een glas water vragen en je glas daarna in de toiletten gaan bijvullen? :D Ik weet niet of dat in Nederland is toegestaan, maar in België zou je alvast een kwade blik krijgen van de ober. Waar trek je de grens?


Een goed restaurant zet sowieso een karaf water op tafel.
Verder loopt er een Europese campagne om caféhouders te bewegen water gratis aan te bieden. Op veel cafés en restaurants zit al een sticker op de deur die aangeeft dat ze daar geen geld vragen voor een glaasje water. Ik vind dat een sympathieke en gezonde geste.
https://www.right2water.eu

Geld verdienen doen cafés en restaurants aan lekker bier en verrukkelijk eten (met een passende wijn). Daar geef ik het tenminste ook graag aan uit. Niet aan water.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 17:28 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3027
Woonplaats: Nijmegen
Leuk geschreven stuk!

in Canada waar ik anderhalf jaar geleden 5 weken aan het reizen was krijg je in restaurants automatisch gratis water op tafel. En kun je ook gerust om meer vragen en wordt er niet raar opgekeken als je niks anders besteld.

Ik ben niet te beroerd af en toe een drankje te kopen om uitbaters ook wat te geven voor hun moeite ed. Maar het niet gratis willen geven van gewoon water voor erbij vind ik eigenlijk wel raar. Bij mijn wijntje wil ik graag ook een glaasje water erbij maar dan niet gelijk spa blauw moeten bestellen. Of naast m'n cola'tje of wat dan ook. Want ik drink ook gewoon graag water en het is nog veel gezonder ook.

Op Spiel neem ik zeker 2 flesjes water mee en neem ook mijn eigen brood/lunch mee. Enerzijds zodat je niet steeds naar een eet/drinktentje heen moet wat tijd kost en je moet erheen komen (ik was vorig jaar met scootmobiel en niet elke doorgang naar de galeria is trapvrij), maar ook omdat ze niet vaak hebben wat ik wil eten. Maar ik koop altijd wel een keer de lunch of tussendoortje daar.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2018, 17:53 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
ditterio schreef:
Voor alle duidelijkheid heb ik niets tegen kraantjeswater. Thuis drink ik ook water van de kraan, maar op een café, beurs, restaurant,... doe ik dat nooit. Dan gun ik de cafébazen en/of organisatoren hun drankinkomsten. Ook op water :mrgreen: Maar ik ben blijkbaar in de minderheid :lol:

Ik ben ook altijd van dat principe geweest maar de drankprijzen in Essen zijn nu ook echt wel ridicuul hoog te noemen (4€voor een flesje cola :shock: :shock: :shock: )
Ik denk dat ik dit jaar ook maar eens ga zorgen voor een hervulbaar flesje. Trouwens de vorige jaren kocht ik mijn colaatje telkens ergens onderweg aan een winkeltje en nam ik die mee naar de beurs daags nadien, juist omwille van de belachelijke hoge Messe prijzen.

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2018, 18:08 
Uno

Berichten: 1
Zijn er toevallig mensen die zondag heen en weer rijden en nog een plekje over hebben in de auto?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
38 berichten | Pagina 3 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - De kolomnisten van de Lage Landen  
 Feed - Onderwerp - Spiel Essen: Geheimtipps  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

De kolomnisten van de Lage Landen, Essen, Spiel 2018, column



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®