Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 16:11 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
:ster: :ster: El Crosso's Spiel 2018 Top 9 Must Buy Board Games :ster: :ster: klik)

Afbeelding

Natuurlijk doen wij mee met het lijstjes maken om de aanloop naar SPIEL 2018 nog leuker te maken dan het al is.
Onze eerste negen keuzes gaan over de spellen welke wij wat er ook gebeurd, mee moeten nemen uit Essen.

Schroom niet en laat je ons weten wat jullie keuze is voor MOETJES? Leuk!
(niks moet natuurlijk, alles mag, maar beetje discussiëren is altijd leuk toch?)

~ Marlon & Erna

Love your board game life!

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Laatst bijgewerkt door el_crosso op do 11 okt 2018, 23:30, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 16:38 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
Er is iets mis met je link!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2018, 23:27 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Oh nee :( Dat is niet de bedoeling. Dank je.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018, 11:35 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Ik ga 'm lezen Marlon! Ben benieuwd naar Teotihuacan en sowieso naar wat Friedeman Friese (toch een beetje mijn held dankzij het vernuft van Vrijdag en Klus Geklaard!) weer heeft bedacht onder die groene lokken.

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018, 12:44 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Stijnhoofd schreef:
Ik ga 'm lezen Marlon! Ben benieuwd naar Teotihuacan en sowieso naar wat Friedeman Friese (toch een beetje mijn held dankzij het vernuft van Vrijdag en Klus Geklaard!) weer heeft bedacht onder die groene lokken.

Tof Stijn, dank je wel! Altijd leuk te zien dat jij graag komt lezen of kijken op de blog.

Ja, ik ben wat minder enthousiast over zijn kleine doos spellen, maar hij is wel altijd tenminste onderscheidend bezig van andere ontwerpers, dat is uberhaupt een applaus waard.
Dus ik ben heel benieuwd naar Futuropia!

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018, 14:20 
#homoludens
Avatar gebruiker

Berichten: 948
Woonplaats: Meijel
Ik vind het grappig dat de meeste van deze spellen voor mij op skip staan....

Dit om de eenvoudige reden dat de meeste spellen die hier genoemd zijn ook na Essen meer dan voldoende verkrijgbaar zijn... en ook met meer recensies zodat ik veel beter kan inschatten of ik zelf het spel ook leuk vind of niet.

Op dit moment vind ik de oogst voor Spiel nogal magertjes.... mijn must buy's heb ik al pre-ordered via KS (U-Boot, Robin Hood, Gentes, Nemesis bijv) en sommige koop ik wss blind.... Azul de nieuwe versie (mits hij afwijkend genoeg is) en uitbreiding Kemet.

In die zin heb ik juist veel kortere spellen in mijn want/need lijst staan.... daar kan ik de stand oplopen, wachten tot de demo afgelopen is en zo een spelletje of 5 spelen/uittesten in Essen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018, 18:59 
9. Carson City (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2514
Woonplaats: De Goorn
Stijnhoofd schreef:
Ik ga 'm lezen Marlon! Ben benieuwd naar Teotihuacan en sowieso naar wat Friedeman Friese (toch een beetje mijn held dankzij het vernuft van Vrijdag en Klus Geklaard!) weer heeft bedacht onder die groene lokken.


Vrijdag vond ik ook echt een topper, alhoewel het fysieke exemplaar bij mij verruild is door de app. Klus Geklaard! zat leuk in elkaar, maar deed mij persoonlijk niets. Maar ben dan wel weer erg benieuwd naar deze nieuwe titel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2018, 19:05 
Stidjen Plays Solo
Avatar gebruiker

Berichten: 1448
Woonplaats: Hapert
Flash schreef:
Stijnhoofd schreef:
Ik ga 'm lezen Marlon! Ben benieuwd naar Teotihuacan en sowieso naar wat Friedeman Friese (toch een beetje mijn held dankzij het vernuft van Vrijdag en Klus Geklaard!) weer heeft bedacht onder die groene lokken.


Vrijdag vond ik ook echt een topper, alhoewel het fysieke exemplaar bij mij verruild is door de app. Klus Geklaard! zat leuk in elkaar, maar deed mij persoonlijk niets. Maar ben dan wel weer erg benieuwd naar deze nieuwe titel!

Hij heeft een solo mode en een leuke insteek (een soort omgekeerde worker placement). Zeker geïnteresseerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Recent speelde ik...

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018, 08:25 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Bongo schreef:
Ik vind het grappig dat de meeste van deze spellen voor mij op skip staan....

Dit om de eenvoudige reden dat de meeste spellen die hier genoemd zijn ook na Essen meer dan voldoende verkrijgbaar zijn... en ook met meer recensies zodat ik veel beter kan inschatten of ik zelf het spel ook leuk vind of niet.

Op dit moment vind ik de oogst voor Spiel nogal magertjes.... mijn must buy's heb ik al pre-ordered via KS (U-Boot, Robin Hood, Gentes, Nemesis bijv) en sommige koop ik wss blind.... Azul de nieuwe versie (mits hij afwijkend genoeg is) en uitbreiding Kemet.

In die zin heb ik juist veel kortere spellen in mijn want/need lijst staan.... daar kan ik de stand oplopen, wachten tot de demo afgelopen is en zo een spelletje of 5 spelen/uittesten in Essen.
Gewoon andere criteria voor wat je wilt beleven en wilt aankopen in Essen, helemaal prima toch ;-)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2018, 17:04 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Niks moet inderdaad, dus het lijstje van dingen die ik zeker ga aanschaffen is heel kort: de nieuwe uitbreiding voor Flamme Rouge (Meteo) en Terraforming Mars: Prelude.
Al het andere is “try before buy”.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2018, 12:56 
Veenboer

Berichten: 153
Ik ga dit keer bijna helemaal 'moeten-vrij' naar Essen: één pre-order (goodies voor Welcome to...) en twee uitbreidingen van spellen van Bezier (Whistle Stop en New York Slice) omdat die precies moeilijk te krijgen zijn in België.

Er zijn natuurlijk wel wat spellen die we willen proberen, zoals:
- Arraial
- Azul: Stained Glass of Sintra
- Lighthouse Run
- Sunflower Valley
- Trellis

Verder zien we wel wat we tegen komen :)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2018, 14:33 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Ook geen verkeerde aanpak, lekker op onderzoek en zien wat je ziet.
Benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis gaat komen.

Ik ben zelf nogal een planner, dus ik moet het van te voren allemaal uitpluizen. Nu heb ik dan ook nog wel een stukje netwerken wat ik graag wil doen in Essen, om de blog wat te promoten.

Iedereen in ieder geval een super Spiel gewenst ;-)

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 17 okt 2018, 15:51 
Veenboer

Berichten: 153
el_crosso schreef:
Ook geen verkeerde aanpak, lekker op onderzoek en zien wat je ziet.
Benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis gaat komen.
Ik ben zelf nogal een planner, dus ik moet het van te voren allemaal uitpluizen. Nu heb ik dan ook nog wel een stukje netwerken wat ik graag wil doen in Essen, om de blog wat te promoten.
Iedereen in ieder geval een super Spiel gewenst ;-)

Dat deed ik tevoren ook hoor: van tevoren alles oplijsten, halplannetjes van Duke of Earl erbij en inkleuren, ... . Allemaal goed en wel als ik alleen ga of met mensen die alles wat ik uitzoek best vinden, maar dit jaar gaat mijn zoon van 11 mee en dan moet je wat ruimte hebben voor spontane beslissingen :).


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spiel  
 Feed - Onderwerp - El Crosso a Board Game Life Blog < Spiel MUST BUY TOP 9 >  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Spiel 2018



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®