Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: barrage
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2018, 16:28 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Gent
barrage nu op kickstarter, heavy euro!!
iemand?




Laatst bijgewerkt door BaSL op vr 19 okt 2018, 09:39, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2018, 16:32 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Zeker op de volg lijst en alvast als 1$ pledge in meegegaan.
Hopelijk in Essen nog even een rondje proberen.

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2018, 19:45 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Wow, dit oogt grandioos.
En dat vlák voor Spiel, au.

Gaan de groepspledgers hier iets mee doen? Ik doe mee hoor!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2018, 21:31 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Nog niet goed in kunnen verdiepen maar wat trekt jullie zo aan in dit spel?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2018, 21:48 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
Ten eerste: Simone Luciani. Marco Polo is op dit moment een van mijn favoriete spellen dus als hij met iets nieuws komt dan ben ik al geïnteresseerd.
Het thema dat je dammen bouwt om het water dat vanuit de bergen omlaag stroomt in meren vast te houden, en vervolgens via tunnels naar generatoren probeert re leiden is spannend, omdat iedereen uit elk meer kan tapppen.
Het systeem waarbij bouwapparatuur in een molen ‘vastgezet’ wordt en pas opnieuw te gebruiken is als er maar stevig doorgebouwd wordt, is innovatief.
Het lijkt erop dat dit geen multiplayer solitaire is, maar ik zou graag nog een playthrough willen zien (Heavy Cardboard liefst) om dat bevestigd te zien.

Tenslotte, en dit is voor mij een belangrijk punt, is de vormgeving prachtig. Een beetje Metropolis (de film) met een flinke scheut Art Nouveau. Prachtig.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2018, 07:56 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
De maker van Marco Polo wekt zeker mijn interesse.

Het ziet er ook mooi uit inderdaad maar de mechanismes vind ik altijd belangrijker.

Zal me er eens meer in verdiepen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2018, 08:02 
PIONier

Berichten: 4
Woonplaats: Gent
voorlopig doen ze geen groepspledges of retailer pledges wat heel jammer is want ik ben niet in het bezit van een visa of masterkaart.
hopelijk veranderen ze hier nog in.
Er zijn ondertussen al een hoop mensen aan hun mouw aan het trekken.

Ze willen het spel 6 maanden voor het in de winkel ligt, exclusief en alleen aan de kickstarters pledgers bezorgen.Als een soort privélege. Wat op zich een nobel idee is. Maar ze vergeten dat er veel mensen zijn die geen visa hebben, of wat krapper bij kas zijn. (zoals ik).

Voor mij gaat bordspellen spelen over samenkomen met je vrienden en je amuseren. En niet over het genot dat jij al een bepaald spel kan spelen en de rest van de wereld niet.
Dat is volgens mij ook niet de bedoeling van kickstarter.


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2018, 08:38 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
el_crosso schreef:
Zeker op de volg lijst en alvast als 1$ pledge in meegegaan.
Hopelijk in Essen nog even een rondje proberen.


Ik heb er ook alvast een euro tegenaan geklapt om de campagne te volgen en vragen te stellen.
Aangezien het KS exclusieve bord met metalen muntjes voor mij niet zo nodig hoeven zet ik dit spel misschien vast bovenaan mijn wishlist voor Spiel 2019.

@bordspelkampioen: Je omschrijft heel mooi jouw bordspelbeleving maar ik ben bang dat de wereld van Kickstarter iets minder romantisch is. Exclusieve inhoud is schering en inslag, en nu is ‘tijd’ ook een exclusief dingetje geworden. Heel slim van ze, maar je kan ook een half jaar wachten en misschien wordt het dan gemakkelijker om met een groep het spel aan te kopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2018, 08:58 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Het ziet er fantastisch uit, deze kickstarter had ik niet zien aankomen.

Jammer dat er geen groeppledges zijn, daar lopen ze toch heel wat backers mis maar ik weet niet of extra korting en meer backers daarom winstgevender is.

De kans ik wel groot dat ik het ga backen alhoewel het best duur is.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: vr 19 okt 2018, 18:13 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2650
Woonplaats: Etten-Leur
Heb het filmpje gekeken maar vind het thema nogal erg saai.

Ik haal toch af.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: za 20 okt 2018, 12:36 
10. Chakra (2019)

Berichten: 231
Woonplaats: Vorselaar
Voor de twijfelaars, via tabletopia kan je barrage testen (ben er zelf nog niet aan begonnen, ik ga eerst Architects of the West Kingdom eens bekijken, die staat er ook op en is net iets makkelijker.).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 09:47 
2. Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) – Road to Legend (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb twee rondjes gespeeld aan een demo tafel op Spiel. Ik vond hem heel goed; ja worker placement, maar de additionele interacties op het spelbord, de timing van hoe het water stroomt, waar je je gebouwen neerzet, maakt het een stuk interessanter dan de "gemiddelde" worker placement.

Omdat er concurrentie is op zowel de worker placement als bouwplaatsen op het bord, ingegeven door waar en hoe het water zal stromen, is het hoogst interactief en competitief. Artwork en design moet naar je smaak zijn, persoonlijk hou ik wel van deze stijl.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 09:57 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
jvdv schreef:
Ik heb twee rondjes gespeeld aan een demo tafel op Spiel. Ik vond hem heel goed; ja worker placement, maar de additionele interacties op het spelbord, de timing van hoe het water stroomt, waar je je gebouwen neerzet, maakt het een stuk interessanter dan de "gemiddelde" worker placement.

Omdat er concurrentie is op zowel de worker placement als bouwplaatsen op het bord, ingegeven door waar en hoe het water zal stromen, is het hoogst interactief en competitief. Artwork en design moet naar je smaak zijn, persoonlijk hou ik wel van deze stijl.


Ik vind het er ook veelbelovend uitzien maar de kickstarter campagne is toch maar matig naar hedendaagse normen. Ik wacht nog af.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 10:26 
5. SeaFall (2016)
Avatar gebruiker

Berichten: 70
Woonplaats: Rotterdam
Het zal er voor mij ook van af hangen of de stretch goals (opgewaardeerd spelmateriaal, kort gezegd) terecht komen in de retail versie. Als dat zo is, wacht ik gewoon een jaartje tot de volgende Spiel. :D


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: barrage
BerichtGeplaatst: di 30 okt 2018, 14:02 
Avatar gebruiker

Berichten: 2092
Woonplaats: Eindhoven
jvdv schreef:
Het zal er voor mij ook van af hangen of de stretch goals (opgewaardeerd spelmateriaal, kort gezegd) terecht komen in de retail versie. Als dat zo is, wacht ik gewoon een jaartje tot de volgende Spiel. :D


Retail wordt hetzelfde als base+exp, alleen het 3D bord met munten (en evt stretch goals voor dat level) zijn KS exclusief. Je kán dus wachten tot volgend jaar Spiel, alleen is het spel dan nóg duurder.
Ik twijfel nog of ik voor het derde pledge level ga, maar na het spelen van de demo weet ik zeker dat ik in april al het spel wil spelen, met de Leeghwater uitbreiding natuurlijk!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
30 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Crowdfunding  
 Feed - Onderwerp - barrage  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags

barrage



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®